Seizoen 2015 - 2016

Phoosten

Re: Seizoen 2015 - 2016

Bericht door Phoosten »

RWSBfan schreef:Waarom ons vervangen door Lommel?Stadion=ok,staan 3e en financien zouden ook op orde zijn.
Buikgevoel.
+ de afgelopen seizoenen nooit direct een licentie tweede klasse
+ transferverbod in de wintertransferperiode
+ alle verhalen die continu opduiken
...

Maar vooral, het verhaal van White Star is een kunstmatig verhaal. Je kan zeggen wat je wil over sommige ploegen in 2de klasse, maar de meeste hebben iets wat White Star niet heeft: een trouwe supportersaanhang.

Na het verhuis uit Woluwe naar Molenbeek is de ploeg z'n ziel een beetje kwijtgeraakt. Het is geen natuurlijke ploeg meer, maar leeft van de gratie van Bico. En dat is het nu juist. Wat als deze besluit te vertrekken (zoals hij soms zelf zegt), dan is het verhaal van White Star uit, of toch zeker als profploeg.

Als Bico blijft, kunnen jullie inderdaad mee aansluiten bij de profploegen, zolang Bico er zin in heeft.

Anders ziet jullie toekomst er niet rooskleurig uit.
Phoosten

Bericht door Phoosten »

En ploegen als Lierse leven ook op gratie momenteel, maar deze ploegen hebben wel hun supportersaanhang (grotendeels) behouden. Deze ploegen hun ziel is nog intact.
Phoosten

Bericht door Phoosten »

En daarbij komt nog de volgende zaak:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150922_01881664
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-brus ... -a2487869/

Misschien is heel deze zaak uitvergroot in de media, en misschien mogen jullie volgend seizoen nog in jullie ok stadion spelen, maar feit is dat White Star ten laatste morgen hun licentiedossier moet opsturen naar de licentiecommissie. En een van de bijlagen in dit dossier is een attest van de gemeente Molenbeek betreffende het gebruik van het stadion. Zijn de plooien al voldoende glad gestreken om zo'n attest te krijgen? Zo niet mag White Star (opnieuw) naar het BAS trekken.
RWSBfan

Bericht door RWSBfan »

Weet ge,ge moet ni alles geloven wat de gazetten schrijven.Zonder Bico en die Dubai-investeerders was het inderdaad nu tegen Sporting Bruxelles,Ixelles en andere Machelen's ipv tegen toppers zoals Dessel,Heist en Geel.Maar ik heb er goed gevoel op dat alles in orde komt.Zoniet start men volgend seizoen in 4de prov.En wat als WSB naar 1ste stijgt?Er zou mss.een actie moeten komen gelijk Tubize deed:30 euro voor abo'ke,daar hebben ze nu ook veel meer volk.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Ja, daar komt nu 1000 man zien... Nu ze aan kop spelen..
In 2014/15 was dat nog 670 man gemiddeld.

Wij haalden in 14/15 gemiddeld 1000, dit jaar zaten we met nieuwjaar aan een gemiddelde van 1200.

Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat deze cijfers MET de bezoekers bij inbegrepen zijn. Antwerp bijvoorbeeld is bij ons altijd een voltreffer. Lierse is bij ons ook al gepasseerd.

Voor jullie zat het gemiddelde in 14/15 op 430 supporters per match. (over heel het seizoen). Dit seizoen met nieuwjaar al 283 gemiddeld. Toen moest Antwerp wel nog komen.

(cijfers: koningvoetbal.be en voetbal.com)

Ik wil maar zeggen: met de beste wil ter wereld, maar zelfs in 1e klasse, gaan jullie geen 1000 thuissupporters trekken. Omwille van redenen hier eerder al aangehaald. MAAR, toeschouwersaantallen zijn geen referentie om een club te beoordelen. Ik heb er dikwijls genoeg op gehamerd toen wij met Heist van 4e naar 3e en direct naar 2e stegen. Resultaten, dat is een referentie. En dat jullie bovenaan staan, heeft meer te maken met de centen van Bico, en de kwaliteit van spelers die hij meebrengt, want kom, het feit dat je daar bovenaan staat, wil zeggen dat die gasten kunnen sjotten. Je kan er maar van genieten.

Jullie promotie naar 1B kan in mijn ogen enkel nog door de licentiecommissie tegengehouden worden. Maar eerlijk, ik hoop dat jullie profvoetbal mogen spelen.
hesteneer

Bericht door hesteneer »

bij ons zal dat toeschouwers gemiddelde ook wel serieus gezakt zijn na nieuwjaar ;)
RWSBfan

Bericht door RWSBfan »

Da's tof van u!En er zit veel waarheid in uw 'betoog' ;) Ben wel beetje bang van RWDM,dat wel het publiek heeft(logisch),maar ni de ploeg voor 2de klasse,bij WSB is het net omgekeerd :) .
Phoosten

Bericht door Phoosten »

100% akkoord dat supportersaantallen niet mogen bepalend zijn of een ploeg promoveert of niet, of als een ploeg hoog speelt of niet.

Maar in dit geval is het een duidelijke indicatie over hoe zwak de situatie eruit ziet, mocht Bico er plots mee stoppen. Geen inkomsten door toeschouwers, daardoor ook flink wat minder sponsorgeld dan ploegen op hetzelfde niveau.

Bij Mons heeft de voorzitter ook jaren de putten braafjes gevuld, maar eens hij de geldkraan dichtdraaide, was het enkele maanden later afgelopen.

Daarom zeg ik niet dat dit bij White Star ook zo moet zijn, maar het is een grote indicatie.

Er werd gevraagd waarom ik bij m'n prognose White Star vervangde door Lommel, en dat is m'n antwoord. Maar een prognose is slechts een prognose, en is dus zeker geen definitieve waarheid.

Ik wens jou, en White Star, uiteraard alle succes toe. En hopelijk voor jullie houdt de licentiecommissie jullie inderdaad niet tegen. Maar persoonlijk vrees ik ervoor (misschien mede door alle sensatiemedia omtrent jullie ploeg).
RWSBfan

Bericht door RWSBfan »

Tjah,we kunnen ni in de toekomst kijken,afwachten en hopen dat gemeente Molenbeek ni ambetant gaat doen.Eigenlijk speel ik graag in 1a of de Superliga,want 4 keer tegen dezelfde tegenstander,worden Schotse toestanden dan :)
Phoosten

Bericht door Phoosten »

In 3de klasse A zijn er ook heel wat ploegen die geen licentie voor de hoogste amateurklasse aanvragen: Temse, Gullegem, Petegem en Winkel Sport vragen sowieso geen licentie aan. Ook vanuit 2de klasse verspreid zich de vrees dat Coxyde niet kan voldoen aan de licentievoorwaarden voor de hoogste amateurklasse, en zou zakken naar de 2de amateurliga.

Als et zo doorgaat moeten de ploegen in 1 amateur ook 4 x tegen elkaar spelen :lol:
Westen (Roeselare)

Bericht door Westen (Roeselare) »

:o

Gullegem, Sint-Elois-Winkel, Coxyde dus waarschijnlijk niet in de Superamateurliga?

En Izegem en Torhout staan er sportief ook niet al te goed voor om een plaats in de Superamateurliga te claimen...

Voor veel clubs ziet de Superamateurliga er beter uit dan 1B, maar voor KSV Roeselare en Cercle Brugge lijkt het me toch beter om naar 1B (of 1A) te gaan.

Misschien is dat wel de reden dat, mocht het waar zijn, Coxyde niet echt kijkt om naar de Superamateurliga te gaan. 2de amateur ziet er voor een West-Vlaamse ploeg veel interessanter uit dan de Superamateurliga...
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Als je niet in de hoogste Amateurklasse wil spelen, wat doen ze dan in godsnaam in 2e Klasse dit seizoen. Ik denk dat ze zich vergaloppeerd hebben... Maar soit, het zijn nog maar geruchten he
RWSBfan

Bericht door RWSBfan »

Ergens wel een leuke (maar verre) verplaatsing,naar Coxyde.Die gasten beginnen ineens punten te pakken,het gaat percies geen 'walk-over' worden 24 april :D Eerst de 2de Kempische ploeg op rij proberen te kloppen,Dessel.
yellowboy

Bericht door yellowboy »

Onzin !

Wat gaat Roeselare bij de profploegen gaan doen? Ze hebben nog niet eens een stadion met fatsoenlijk genoeg plaatsen ! Een 1.000 zitplaatsen, dat zal het zijn. En op tv hebben ze nog klachten geuit. Roeselare naar de amateurs !

En Brussels ook ! Geen supporters, en al voor de zoveelste keer opnieuw gestart naturlijk heb je dan geen supporters meer !

Over de competitievervalsing van Union dan nog te zwijgen !!

Wij verdienen een plaats bij de profploegen ! Met zo'n infrastructuur en zo'n supporters ! Je zal wel zien !
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Roeselare heeft meer dan genoeg zitplaatsen hoor. 't Is niet voor niets dat Oostende op Schiervelde de Play-Offs speelt, terwijl het Albertpark verbouwd wordt.

Trouwens, lees een gans topic, mijn beste. Het werd al eerder gezegd: Supporters zijn geen maatstaf om kwaliteit van een club te beoordelen, het is een leuke bijkomstigheid.
Nu, ik vind het ook triestig, wat White Star (ik neem aan dat je hen bedoelt) gedaan krijgt.. Maar bon, het is nu zo.
Union, competitievervalsing? Het staat elke ploeg toch vrij om uit te wijken naar een stadion dat in regel is? Zij betalen daar waarschijnlijk veel geld voor, en het is een tijdelijke oplossing tot het Stade Joseph Mariën verbouwd is. Daar kan je toch niet tegen zijn, een ploeg die moeite doet om in orde te zijn? Er zijn er anderen...
Jullie zijn trouwens ook moeite aan het doen om in orde te zijn. Maar het is niet omdat je een paar honderd stoeltjes installeert, en je 20 € inkom vraagt, dat je het recht hebt om in de profliga te spelen mijn beste. Trouwens, bij Geel komt misschien 500 man meer zien dan bij Heist (ok, in deze periode zal het verschil nog iets groter zijn) maar dat is het dan ook.

Ivm die infrastructuur, ok, daar geef ik je gelijk in. Die zal wel in orde zijn. En qua supporters, kom, het is toch al beter geweest in Geel he. Maar het belangrijkste punt is: jullie staan niet eens in de buurt van een plaats die recht geeft op profvoetbal!!! Bouw toch rustig op. Ik zie niet in waarom jullie per se NU erbij willen zijn. Het stadion is dit seizoen in orde, bouw dan de komende jaren bij de Amateurs aan een competitief elftal, en speel kampioen. En dan VERDIEN je de promotie. Want nu, verdienen jullie die net zoveel als wij..
Plaats reactie