Mijn grote dank gaat ook uit naar al onze supporters, naar de mensen die ons kwamen aanmoedigen op de wedstrijden, naar zij die met de bus vertrokken voor honderden kilometers naar alle hoeken van het land. Hartelijk dank aan de supportersclub Blauw-Wit-Groen en ook aan de supporters van 't Pleintje, als ook aan alle forum schrijvers. Dank aan Miel Van Eynde voor de pronostiek en het clubblad.
Persoonlijk heb ik van geen enkele genomen beslissing spijt, ze zullen zeker niet allemaal juist geweest zijn, maar ik heb steeds geoordeeld in eer en geweten en met het ploeg- en clubbelang als uitgangspunt. Na de degradatie uit bevordering in 1999 hebben wij samen de club heropgebouwd volgens een visie die samenwerking, continuïteit, regionaliteit en gezond verstand uitstraalde. Zeventien seizoenen later is mijn dankbaarheid naar iedereen die daaraan meewerkte enorm groot en ze gaat naar zovele mensen, zoveel meer dan de genoemde namen. Toch maakt het afscheid mij niet emotioneel en kan ik het zeer goed plaatsen. Ten eerste word ik op het einde van het jaar 60, en alhoewel mijn geest nog veel jonger aanvoelt, kan je op deze leeftijd al veel beter relativeren. Ten tweede weet ik na samenspraak vanaf 1 januari 2015 dat 30 april 2016 mijn laatste opdracht zou zijn, deze lange periode vooraf helpt om een en ander te plannen. En ten derde zijn de geldende waarden en normen totaal anders dan in onze succesjaren en vallen zij nauwelijks samen met mijn persoonlijke mening en sportieve visie.
Ik wens onze opvolgers alle succes toe en een evaluatie 17 jaar later (2033 !!!) is zeker niet meer van toepassing. Toch kan het interessant zijn de tussentijdse sportieve prestaties eens te toetsen aan hoe het vroeger was, dat deden wij ook destijds.
In ieder geval: het ga je keigoed in de toekomst, KSK Heist.
Cis Bosschaerts
Trainer KSK Heist
1999-2016
Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.
Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.
Merci davila voor het vele typwerk! Leuk om dit alles nog eens terug te lezen!!!
Ter info: die houten kop...moest dat nu echt?
Ter info: die houten kop...moest dat nu echt?

Als ik iemand een plezier kan doen, altijd graag gedaanhesteneer schreef:Ter info: die houten kop...moest dat nu echt?

ik denk er (net zoals de anderen) met plezier aan terug 

Het is bijna zo ver: zaterdag valt het doek over de mooiste tijd in de voetbalgeschiedenis van KSK Heist.
De grote verdienste van Cis in dit verhaal hoef ik niet meer uit de doeken te doen.
Niets zal meer hetzelfde zijn. Cis heeft zijn moment van afscheid goed gekozen: de spitsing tussen prof en amateurvoetbal.
Het voetballandschap zal in de toekomst nog drastisch wijzigen, er zal hoe langer hoe minder belangstelling komen voor het amateurvoetbal.
De media focussen hoe langer hoe meer op topaffiches, lees 'spektakel'. Vele Belgische ploegen die het hekelen dat zij tegen 'dorpsploegen' zoals Heist, Dessel, Koksijde en consoorten dienen aan te treden zullen sneller dan hen lief is ondervinden dat zij (bv Westerlo, Lokeren, Waasland-Beveren enz) ook zo beschouwd worden door de Europese top en subtop ploegen. Of denken zij dat Man U, Barcelona, PSG enz. zitten te wachten om tegen hen te 'mogen' aantreden ? Zelfs onze 'toppers' zullen creatief moeten zijn willen ze nog tot die 'elite' behoren.
De massa verwacht meer en meer, in de toekomst zal men in het voetbal bv via 'on board camera channel's' (zoals al bestaat in de F1 autosport) matchen kunnen volgen alsof men zelf op het veld staat: je kiest het gewenste kanaalen kan zo bv in de huid kruipen van Courtois, je staat als het ware zelf in doel en ziet Lukaku op je afstormen of je kiest Messi en je slalomt voorbij vier man !
De zondagnamiddag langs de lijn de match van je 'dorpsploeg' volgen, een pintje drinken en commentaar leveren op spelers en scheids zal nog enkel voor de nostalgici zijn...
Dit gezegd zijnde, Cis gaat zich nog amuseren op een lager echelon, het is hem van harte gegund ! In de loop van volgend seizoen zal hij trouwens de kaap van 1000 matchen als coach ronden.
Bedankt Cis, we gaan je niet gauw vergeten.
Tenslotte een oproep aan ALLE supporters, geef Cis zaterdag een staande ovatie, ook als je het vaak niet eens was met Cis als trainer, als bescheiden en integer mens die hij is, verdient hij dat.
De grote verdienste van Cis in dit verhaal hoef ik niet meer uit de doeken te doen.
Niets zal meer hetzelfde zijn. Cis heeft zijn moment van afscheid goed gekozen: de spitsing tussen prof en amateurvoetbal.
Het voetballandschap zal in de toekomst nog drastisch wijzigen, er zal hoe langer hoe minder belangstelling komen voor het amateurvoetbal.
De media focussen hoe langer hoe meer op topaffiches, lees 'spektakel'. Vele Belgische ploegen die het hekelen dat zij tegen 'dorpsploegen' zoals Heist, Dessel, Koksijde en consoorten dienen aan te treden zullen sneller dan hen lief is ondervinden dat zij (bv Westerlo, Lokeren, Waasland-Beveren enz) ook zo beschouwd worden door de Europese top en subtop ploegen. Of denken zij dat Man U, Barcelona, PSG enz. zitten te wachten om tegen hen te 'mogen' aantreden ? Zelfs onze 'toppers' zullen creatief moeten zijn willen ze nog tot die 'elite' behoren.
De massa verwacht meer en meer, in de toekomst zal men in het voetbal bv via 'on board camera channel's' (zoals al bestaat in de F1 autosport) matchen kunnen volgen alsof men zelf op het veld staat: je kiest het gewenste kanaalen kan zo bv in de huid kruipen van Courtois, je staat als het ware zelf in doel en ziet Lukaku op je afstormen of je kiest Messi en je slalomt voorbij vier man !
De zondagnamiddag langs de lijn de match van je 'dorpsploeg' volgen, een pintje drinken en commentaar leveren op spelers en scheids zal nog enkel voor de nostalgici zijn...
Dit gezegd zijnde, Cis gaat zich nog amuseren op een lager echelon, het is hem van harte gegund ! In de loop van volgend seizoen zal hij trouwens de kaap van 1000 matchen als coach ronden.
Bedankt Cis, we gaan je niet gauw vergeten.
Tenslotte een oproep aan ALLE supporters, geef Cis zaterdag een staande ovatie, ook als je het vaak niet eens was met Cis als trainer, als bescheiden en integer mens die hij is, verdient hij dat.
Dat weten alle supporters hoor Davila

Zulle we zeker doen !!hesteneer schreef:Tenslotte een oproep aan ALLE supporters, geef Cis zaterdag een staande ovatie, ook als je het vaak niet eens was met Cis als trainer, als bescheiden en integer mens die hij is, verdient hij dat.
Mooi afscheidsinterview op KSK Heist TV !
Bedankt gans de staf, naast Cis vooral Hugo, als ik mij niet vergis scoorde die er ooit eens 21 op één seizoen voor ons.
Wat mij vooral bijblijft specifiek wat de staf betreft, zijn de vreugdedansen na een overwinning van die mannen
Bedankt gans de staf, naast Cis vooral Hugo, als ik mij niet vergis scoorde die er ooit eens 21 op één seizoen voor ons.
Wat mij vooral bijblijft specifiek wat de staf betreft, zijn de vreugdedansen na een overwinning van die mannen