ROESELARE - KSK HEIST 2-1

DAVILA

ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door DAVILA »

A KERN ROESELARE

Nr. Naam Nationaliteit Geboortedatum
Doelmannen
Louis Bostyn Belg 04/10/1993
12 Gilles Lentz Belg 01/12/1992
1 Dimitri Verhulst Belg 09/06/1983
Verdedigers
Alessio Baglio Belg/Italiaan 17/07/1990
27 Sébastien Dewaest Belg 27/05/1991
2 Yannick Euvrard Belg 17/01/1986
4 Cédric Guiro Belg 06/04/1990
5 Romain Haghedooren Belg 28/09/1986
13 Mackim Joos Belg 24/03/1993
3 Birger Longueville Belg 23/01/1991
21 Bram Vandenbussche Belg 01/02/1981
16 Miguel Vanderheeren Belg 18/01/1993
Middenvelders
8 Frederik Declercq Belg 16/06/1983
19 Giovanni Delannoy Belg 08/03/1993
20 Anthony Di Lallo Belg 14/09/1988
11 Benjamin Lutun Belg 02/06/1987
14 Sergiy Serebrennikov Oekraïener 01/09/1976
6 Masis Voskanian Belg/ Armeniër 11/07/1990
15 Simon Wantiez Belg 24/09/1992
17 Leandro Zorbo Belg 01/06/1993
Aanvallers
Abdelhakim Bouhna Marokkaan/Belg 24/05/1991
10 Sven De Rechter Belg 25/10/1991
9 Junior Kabananga Congolees 04/04/1989
7 Papa Sene Senegalees 13/12/1990
Allassane Serme Ivoriaan 29/07/1994
18 Daniel Ternest Belg 16/09/1992
Trainers
T1 Sergiy Serebrennikov (speler-trainer) Oekraïener 01/09/1976
T2 Gaby Demanet (veldtrainer) Belg 19/03/1958
Geert Van Vooren (doelmannentrainer) Belg 02/03/1964
Patrick Indegank (loop- en revalidatietrainer) Belg 22/08/1955
Bron: site Roeselare
DAVILA

Re: ROESELARE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Resultaten Roeslare tot dusver:

R - Woluwe 1-1
Aalst - R 3-2
Lommel - R 1-0
R - Dessel 0-0

Twee keer gelijk thuis: teken ik voor maar het mag ook meer zijn ;)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

KSV Roeselare heeft met twee punten uit vier wedstrijden zijn seizoenstart gemist. Wij spraken erover met Romain Haghedooren.

De 25-jarige linkspoot maakte afgelopen zomer de overstap van FC Brussels naar Schiervelde. Hij bekloeg zich zijn transfer nog geen seconde. "Ik heb het prima naar mijn zijn in Roeselare, enkel de resultaten blijven een beetje achterwege. Nochtans spelen we goed, behalve vorig weekend tegen Dessel", aldus Haghedooren in een reactie aan Nr10.be.

Zaterdag krijgt Roeselare het bezoek van KSK Heist. "Een belangrijke wedstrijd. We moeten dringend de drie punten pakken. Dat zou goed zijn voor het vertrouwen."

"Gelukkig blijven ze op de club rustig. Er is geen sprake van druk in Roeselare. We moeten gewoon hard blijven werken. Bovendien zijn we nog maar vier wedstrijden ver. En dit seizoen kan iedereen tegen iedereen winnen, dus wie weet is het zaterdag onze beurt", besluit de ex-speler van Moeskroen.

(TV | @VoetsThomas)
Bron: site nr10
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Op het forum van Roeselare zijn ze er niet volledig gerust in, al gelooft de meerderheid wel in thuiswinst. Ze zien ons als een ploeg de het vanachter goed gesloten houdt, en steeds scoort (behalve vorige zaterdag dan :-D). Cruciale match om geen aansluiting te verliezen met de middenmoot denk ik...
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Roel Grant sloot aan bij de groep. Yusuf Ozcan verscheen ook op training.
Hij trainde wel met de B-kern. Bram Criel beperkte zich tot lopen.

Bron: GVA
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Voor deze wedstrijd heeft Roeselare laten weten dat de bezoekersingang gesloten zal zijn. Supporters van Heist kunnen het stadion dan ook betreden via de hoofdingang aan de Diksmuidsesteenweg.

Ze hebben in Roeselare GEEN manschappen om het bezoekersvak open te houden.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

KSV Roeselare en Lommel United kunnen voor het eerst dit seizoen op een volledig fitte spelerskern rekenen. Bij de West-Vlamingen zijn Kabananga, Longueville en speler-coach Serebrennikov opnieuw speelklaar. Bij de Limburgers blijft enkel youngster Vandebroek thuis van de Kempense derby in Westerlo.
Robain

Bericht door Robain »

DAVILA schreef:KSV Roeselare en Lommel United kunnen voor het eerst dit seizoen op een volledig fitte spelerskern rekenen. Bij de West-Vlamingen zijn Kabananga, Longueville en speler-coach Serebrennikov opnieuw speelklaar. Bij de Limburgers blijft enkel youngster Vandebroek thuis van de Kempense derby in Westerlo.
Hopelijk late ze dieje nog op de bank zitte wegens gebrek aan matchritme!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------------------

Achillespeesletsel doet bij Bram Criel de frustratie toenemen

‘Ik heb hartzeer’

De 3-0 zege tegen Tubeke buiten beschouwing gelaten stelde Heist aanvallend nog niet veel voor. Daarom is het wachten op Bram Criel. Een wederoptreden komt nog te vroeg. Toch wil hij de ploeg ook in Roeselare door dik en dun steunen.

Twee seizoenen geleden groeide Bram Criel op het veld van het toen net uit eerste klasse getuimelde Roeselare uit tot matchwinnaar. Die stunt kan Criels vanavond in het Schierveldestadion niet overdoen. Maandagavond moest de Bonheidenaar andermaal vroegtijdig te training verlaten.

‘Ik blesseerde me in de voorbereiding tijdens het oefenduel tegen Schriek aan de achillespees van mijn rechtervoet’, vertelt Bram. ‘Aanvankelijk leek het niet zo erg, maar na de openingswedstrijd tegen Boussu Dour stak de pijn opnieuw de kop op.’

Bram Criel bleef tegen Tubeke aan de kant. Tegen Antwerp en op Eupen moest hij genoegen nemen met een invalbeurt. ‘Volkomen logisch’, vindt hij. ‘Ik kan echt nog niet vol gaan. Het heeft geen zin in die omstandigheden naar een basisplaats te dingen.’

De Heistse prijsschutter is allerminst gelukkig met deze situatie.

‘Het is ronduit frustrerend’, klaagt hij. ‘De honger om te spelen is groot, maar dat fysiek ongemak staat dat gewoon in de weg. Ik wil daar zo vlug mogelijk van verlost geraken. Behandeling door de clubkinesist en nog een tweede die ik onder de arm nam om fricties uit te voeren die de doorbloeding moeten bevorderen heeft vooralsnog niet veel opgeleverd. Daarom heb ik een bijkomende echografie laten nemen om toch wat meer klaarheid te krijgen.’

Criel blijft intussen wel in beweging.

‘Lopen op zich geeft geen probleem. Alleen als ik versnel heb ik pijn. Ik hoop dat die toch stilaan verdwijnt want aan een langdurigere inactiviteit wil ik niet denken. Lijdzaam moeten toezien doet hartzeer, weet je.’

In het verleden bewees de aanvaller met de kale knikker al bij herhaling dat hij erg belangrijk is. ‘Ik denk dat ik de ploeg ook nu een meerwaarde kan bijbrengen. Bewijs daarvan was mijn invalbeurt tegen Antwerp’, meent hij. ‘Al zal het moeilijk worden om mijn plaats in de spits meteen terug op te eisen’, beseft hij. ‘Zoals Thomas Stevens momenteel presteert is hij in mijn ogen één van de beste voetballers van tweede. En Jimmy Fockaert mag dan zijn draai nog niet hebben gevonden, maar van alle spelers die ik in mijn loopbaan in tweede al tegen het lijf liep heb ik alleen Patrick Goots beter op doel weten schieten. Geloof me, hij komt er.’

En Bram zelf dan?

‘Ik kan dan mogelijk op de flank worden uitgespeeld. Al zal dat uiteraard nog niet voor meteen zijn, maar hopelijk wel één van volgende weken.’

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA

Re: ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door DAVILA »

Speeldag 5: KSV Roeselare - KSK Heist 2-1
Junior Kabananga maakte nu ook zijn competitiedebuut bij KSVR. Al na 3 minuten holde hij op aangeven van Lutun achter een eerste kans aan, maar Ruttens kon knap in corner werken. Nog even later vond Kabananga opnieuw Ruttens op zijn weg.

KSVR was duidelijk de toonaangevende ploeg, maar het moest ook nog zien te scoren. Euvrard ging mooi door op rechts, maar kreeg zijn voorzet niet bij een withemd.

Aan de overzijde nam Stevens spectaculair de bal op de slof, maar zijn knal ging over.

Bouhna pakte op links met een knappe technische actie uit, maar een verdediger kon nog in corner werken. KSVR bleef niet onaardig combineren, en een actieve Euvrard krulde de bal nog eens naast. Haghedooren kanjerde een vrijschop over. Op een hoekschop redde een bezoekend verdediger een mooie kopbal van Dewaest op de lijn. Kabananga probeerde het met een halve omhaal, maar zag die naast gaan. Bouhna schoot nog eens net naast. Kansen en kansjes genoeg op een 1-0-ruststand dus.

Tot overmaat van ramp kreeg Heist twee minuten voor de rust een strafschop toen Lutun aan Pittoors haperde. Webers zette de penalty om, waarmee zijn ploeg meer dan rijkelijk beloond werd voor de eerste helft.

Na de rust was het dus echt wel van moeten. KSVR begon alvast weer vol goeie moed, maar moest tegen een muur optornen. De eerste kans was voor Euvrard, maar Ruttens gooide er lijf en leden voor. Toen de Heistse doelman bij de volgende fase toch geklopt was, strandde de kopbal van Di Lallo op de paal.

Iets voor het uur kwam de meer dan verdiende gelijkmaker er dan toch toen Benjamin Lutun de bal in de hoek kon frommelen.

KSVR wilde nu meer en bleef drukken. De 2-1 liet dan ook niet lang op zich wachten. Op voorzet van Di Lallo kon de ingevallen Sven De Rechter de bal helemaal vrij in doel lopen.

Ook Allassane Serme mocht nu nog debuteren. Heist moest nu wel komen, maar slaagde er - zoals in de volledige wedstrijd - niet in om ook maar één kans te creëren, zodat KSVR een verdiende eerste zege boekte.

Doelpunten: 44' Webers (str., 0-1), 58' Lutun (1-1), 70' De Rechter (2-1)

KSV Roeselare: Lentz, Euvrard, Dewaest, Vandenbussche, Haghedooren, Lutun (59' De Rechter), Voskanian (59' Wantiez), Declercq, Bouhna, Di Lallo en Kabananga (75' Serme)

KSK Heist: Ruttens, Webers, Van Dooren, Vanderputte (76' Neven), Vermeiren (59' Vermeiren), Stevens, Fockaert, Moeyersons (81' Van Roosbroeck), Van den Broeck, Pittoors en Degeling

Scheidsrechter: Pots

Gele kaarten: Dewaest

Bron:site Roeselare
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Meer dan verdiende zege,Heist stelde niet veel voor en mocht blij zijn dat het na een halfuur al geen 2-0 stond,kansen in overvloed voor ksvr.En toppunt het waren de bezoekers die dan toch op voorsprong kwamen via terechte strafschop voor overduidelijk truitjetrek(ook weinig protest bij onze spelers),ksvr zag net daarna de 1-1 nog op de paal stranden.Na de rust kon Ksvr de 0-1 ombuigen in een 2-1 tegen een matig Heist dan op het einde toch ferm kwam opzetten maar nooit echt gevaarlijk was.Een verdiende zege dus al had de score met 3-1 een juister beeld gegeven van de wedstrijd.
Nu sluiten we weer aan met de trein,terwijl Brussels stilaan een kloofje ziet ontstaan met de rest onderaan en dus mogelijk zwaar in de problemen komt.Met een speler als Kabananga in de ploeg moeten we niet wanhopen,houd op zijn eentje altijd twee verdedigers van de tegenstander bezig zodat de anderen meer ruimte krijgen.
Nee,als we zo verder doen als zaterdagavond gaan we enkel maar stijgen in de stand al is euforie nu ook niet nodig,de passing moet nog veel zuiverder en ook de afwerking moet nog beter zijn vorm krijgen maar nu lijkt er toch een oplossing voor dit al twee jaar durend probleem.Spelers als de Rechter en Lutun en Serme(goed ingevallen) kunnen daarvan enkel maar profiteren.
Bron: post op KSVR forum.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Haast alle posts op het KSVR forum zingen de lof van Kabananga. Pech dat die net tegen ons fit geraakte... De 22-jarige Congolees werd in 2010 naar Anderlecht gehaald waar hij bij de beloften speelde en ook debuteerde in het eerste elftal (en scoorde). Vorig jaar uitgeleend aan Beerschot waar hij zijn seizoen verloren zag gaan door een zware blessure (ligamenten). Nu vond Anderlecht het opportuun hem een doorstart te geven bij Roeselare. De aanwezigheid van Luc Devroe bij Roeselare is hier zeker niet vreemd aan. Heist kan dergelijke spelers nooit aantrekken door gebrek aan connecties en/of geld. Zet een speler genre deze Kabananga of Koffi bij KSK en we staan in de linkerkolom. Ik zag heel wat wedstrijden in derde klasse dit jaar (o.m. Racing Mechelen, Temse, Capellen, Berchem, Geel-Meerhout, Boom) en ik meen dat onze ploeg daar te goed voor is, anderzijds zonder mannen die het verschil kunnen maken (bv een fitte Criel, Ozcan) wordt het moeilijk ons in tweede te handhaven, temeer daar deze reeks imo veel sterker is dan de vorige twee edities. Rug rechten en zaterdag vlammen tegen Westel !!! Komaan KSK !!!
Laatst gewijzigd door DAVILA op 16 sep 2012, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

slecht - rotslecht 2-1
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Haast alle posts op het KSVR forum zingen de lof van Kabananga. Pech dat die net tegen ons fit geraakte... De 22-jarige Congolees werd in 2010 naar Anderlecht gehaald waar hij bij de beloften speelde en ook debuteerde in het eerste elftal (en scoorde). Vorig jaar uitgeleend aan Beerschot waar hij zijn seizoen verloren zag gaan door een zware blessure (ligamenten). Nu vond Anderlecht het opportuun hem een doorstart te geven bij Roeselare. De aanwezigheid van Luc Devroe bij Roeselare is hier zeker niet vreemd aan. Heist kan dergelijke spelers nooit aantrekken door gebrek aan connecties en/of geld. Zet een speler genre deze Kabananga of Koffi bij KSK en we staan in de linkerkolom. Ik zag heel wat wedstrijden in derde klasse dit jaar (o.m. Racing Mechelen, Temse, Capellen, Berchem, Geel-Meerhout, Boom) en ik meen dat onze ploeg daar te goed voor is, anderzijds zonder mannen die het verschil kunnen maken (bv een fitte Criel, Ozcan) wordt het moeilijk ons in tweede te handhaven, temeer daar deze reeks imo veel sterker is dan de vorige twee edities. Rug rechten en zaterdag vlammen tegen Westel !!! Komaan KSK !!!
Ik weet niet dat je de match op Roeselare gezien hebt Davila. Zoveel stelde die Kabananga mijn inziens toch niet voor hoor. Het is omdat Heist rotslecht was dat een ook niet bijster goed spelend Roeselare constant in de aanval was waardoor die aanvaller veel aan de bal kwam. Veel aan de bal komen wil nog niet zeggen dat je ook geweldig speelt. Laat Roeselare volgende week spelen tegen een ploeg die wel een deuk in een pakje boter kan stampen en je zal die Kabananga al veel minder zien. Roeselare was van een niveau dat Heist echt wel moet aankunnen om een zorgeloos seizoen te spelen.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Ten eerste: ik heb de match niet gezien. Maar je bent maar zo goed of zo slecht als de tegenstrever toelaat... Cis vond na de match tegen Boussu Dour ook dat BD maar een matige ploeg was. Ze staan ondertussen wel alleen los aan de kop. Koffi heeft weer de twee goals gemaakt op Sint Niklaas. Als men de statistieken van onze potentiêle schutters nagaat (Stevens, Fockaert, Webers,Criel, Vandeputte, Ozcan, Vermeiren) dan zijn die niet mis maar als men dat gaat vergelijken met professionele spitsen die in tweede rondlopen...die hebben meestal van het hoogste niveau geproefd (bv Van Tornhout bij Antwerp, Onana bij Tubize, Vandenbergh bij Westerlo, Koffi bij Boussu Dour, Dekelver enz ) en zelfs dat is geen garantie op succes (Van Tornhout zit op de bank bij Antwerp). Kan iemand proberen een objectieve analyse te maken van wat er schort ? Foxy ???
Plaats reactie