De eerste thuiswedstrijd van onze Zwanen komt er aan!
Vorige week gingen we helaas met 4-2 de boot in tegen een sterk Jong Cercle. We speelden een prima partij, maar de kansen werden niet afgemaakt. Onze spelers zijn er dan ook op gebrand om de eerste thuiswedstrijd van het seizoen te winnen. En wat een affiche meteen: OHL U23 komt op bezoek. De beloftenploeg van de eersteklasser ging vorige week ook onderuit met 0-2 tegen Jong AA Gent. In het verleden is gebleken dat de Leuvenaars ons wel liggen. In de voorbije vier duels konden ze nog geen enkele keer van ons winnen. In de thuiswedstrijd vorig seizoen wisten we hen nog te overtreffen met 2-0, dankzij goals van Jef Colman en Glenn Van Hout.
Voor onze trainer Maxime Annys is het een thuiswedstrijd die nostalgische gevoelens oproept. Onze T1 heeft in het verleden enkele seizoenen in de kleuren van onze tegenstander gespeeld.
De weergoden beloven ons veel goeds: zaterdag zal een prachtige dag worden in het Gemeentelijk Sportcentrum. Bovendien vindt ook de jaarlijkse ploegvoorstelling plaats, zodat we toch heel wat volk verwachten.
Kan Van Hout zijn doelpuntentotaal tegen Leuven nog wat aanscherpen? En mogen we na de wedstrijd tegen OHL U23 de nul van de tabellen vegen? Die vragen worden dit weekend beantwoord. Beleef het samen met ons en schreeuw onze Zwanen naar de overwinning!
Bron: KSK Heist
K.SK. Heist – OH Leuven U23 1-1
Re: 7/9 om 20u: K.SK. Heist – OH Leuven U23
Uitslag 1-1
We staan 0-1 achter bij de rust
OHL benut zijn enige kans wij verkwanselen er vele oa een gemiste penalty
Een deel pech een deel inefficiëntie
Na de rust is OHL een kwartier baas, daarna neemt een bewonderingswaardig Heist met heel wat jongeren het heft in handen.
Kobe Lemmens scoort de oververdiende gelijkmaker.
Perfect voetbalweer, veel volk dankzij de voorstelling van de jeugdploegen, een geweldige spionkop, kortom een topavond op het Sportcentrum.
Ik verwacht een geweldig spannend seizoen: na twee speeldagen staat Cappellen met zes op zes op kop. Zij eindigden vorig seizoen als 18de laatste !
We staan 0-1 achter bij de rust
OHL benut zijn enige kans wij verkwanselen er vele oa een gemiste penalty
Een deel pech een deel inefficiëntie
Na de rust is OHL een kwartier baas, daarna neemt een bewonderingswaardig Heist met heel wat jongeren het heft in handen.
Kobe Lemmens scoort de oververdiende gelijkmaker.
Perfect voetbalweer, veel volk dankzij de voorstelling van de jeugdploegen, een geweldige spionkop, kortom een topavond op het Sportcentrum.
Ik verwacht een geweldig spannend seizoen: na twee speeldagen staat Cappellen met zes op zes op kop. Zij eindigden vorig seizoen als 18de laatste !
-
Naar mijn bescheiden mening, heeft KSK een heel sterke en overtuigde match gespeeld !
Maar, zoals ze in Hest zeggen: "waaor nept het schoeneke ?" Hier zou het beter zijn : "waaor nept het voetbalschoeneke ?"
Volgens mij: de doelpuntenmakers laten het afweten...daar heeft KSK Heist de laatste seizoenen wel regelmatig problemen mee !
Niettemin, zoals Davila schrijft, een fantastische mooie voetbaldag: veel volk, veel sfeer, lekkere pintjes...
Hierbij dan het voorlopig klasssement...alle matchen zijn nog niet gespeeld.
Maar, zoals ze in Hest zeggen: "waaor nept het schoeneke ?" Hier zou het beter zijn : "waaor nept het voetbalschoeneke ?"
Volgens mij: de doelpuntenmakers laten het afweten...daar heeft KSK Heist de laatste seizoenen wel regelmatig problemen mee !
Niettemin, zoals Davila schrijft, een fantastische mooie voetbaldag: veel volk, veel sfeer, lekkere pintjes...
Hierbij dan het voorlopig klasssement...alle matchen zijn nog niet gespeeld.
Als die afgekeurde goal zou geteld hebben, maken we het onszelf best makkelijk. Met de rust hadden we er al 3 moeten inprikken, penalty of niet. Het scoringsprobleme is een oud zeer, en werd hiervoor al aangehaald.
Zal ik dan wat positief zijn?
Dierickx speelde imo een puike match. Zit nog veel groeimarge in de onderlinge acties met Thieu. Ze praatten veel, en da's al goed. Maar die gast speelde met lef en kwam zelfzeker over. Meer van dat.
Ook Van Hout, zeker eerste helft: veel loopacties, helaas waren de passes dikwijls net te hard of te ver. Goeie inzet.
We speelden 2x tegen u23 ploegen, en dan kan je jezelf niet vergelijken met andere teams uit de reeks. Zeer benieuwd naar volgende week tegen Thes.
Zal ik dan wat positief zijn?
Dierickx speelde imo een puike match. Zit nog veel groeimarge in de onderlinge acties met Thieu. Ze praatten veel, en da's al goed. Maar die gast speelde met lef en kwam zelfzeker over. Meer van dat.
Ook Van Hout, zeker eerste helft: veel loopacties, helaas waren de passes dikwijls net te hard of te ver. Goeie inzet.
We speelden 2x tegen u23 ploegen, en dan kan je jezelf niet vergelijken met andere teams uit de reeks. Zeer benieuwd naar volgende week tegen Thes.
2 punten gewoon de vuilbak ingesmeten.
Jammer.
Sfeervak was wel mooi om te zien.
Op naar zaterdag.
Jammer.
Sfeervak was wel mooi om te zien.
Op naar zaterdag.