Jong KAA Gent - K.SK Heist 2-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Johan Gazon

Jong KAA Gent - K.SK Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2024-10-09 om 16.40.03.png
Schermafbeelding 2024-10-09 om 16.40.03.png (100.2 KiB) 23699 keer bekeken
Zo te zien volgens het klassement, zal het geen gemakkelijke opdracht worden nu zaterdag !
Onze tegenstrever Jong KAA Gent, eenmaal verloren, eenmaal gelijk gespeeld en...3 maal gewonnen de laatste 3 wedstrijden !!!
Komaan K.SK Heist !!!
DAVILA

Re: Jong KAA Gent - K.SK Heist 12 oktober 2024

Bericht door DAVILA »

Ik poste hier eerder al dat Mirakels enkel in Lourdes gebeuren.
Welnu Jong AA Gent speelt in Oostakker, het Vlaamse bedevaartsoord.
Waarom kunnen wij niet wat in Frankrijk kan ?
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Ik zou dan eerst nog langs Scherpenheuvel gaan voor de zekerheid....
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Te voet ? 😉
En met blokken aan ?
scheirske

Bericht door scheirske »

Wie rijdt er naar ginder?
Wordt er in konvooi gereden ?
Zo ja.
Aan de koer afspreken?
Precies wel zin on te rijden.
En de zoon ook. 😂🤣
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Chillax Arena is een mooi stadion met natuurgras, tribune met 500 comfortabele zitjes.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Mathieu Troonbeeckx na medische problemen met KSK Heist tegen Buffalo’s: “Ik ben dit seizoen een nieuwe voetballer geworden”

VZaterdagavond gaat Heist op bezoek bij de U23 van AA Gent. De Heistenaren proberen een mislukte competitiestart goed te maken. Gemakkelijk wordt dat niet, want de Buffalo’s staan momenteel op de tweede plaats in de eerste afdeling. Een pluspunt: er kan weer gerekend worden op Mathieu Troonbeeckx.

Zowel onder Maxime Annys als onder zijn opvolger Yves Van Borm lijkt Mathieu Troonbeeckx een vaste plaats te mogen claimen in de ploeg. Voor de speler is dat een kleine geruststelling. Vorig seizoen ging immers grotendeels de mist in door blessureleed.

“Een jaar geleden liep het op de eerste speeldag al helemaal fout. Op Tienen trapte ik op de bal en voelde meteen dat er iets mis was. Mijn buikspieren waren helemaal ‘af’. Een operatie drong zich niet op, alles moest natuurlijk genezen. Op zich leek de revalidatie mee te vallen. Na zes weken mocht ik de trainingen hervatten. Uiteindelijk zou ik tien matchen aan de kant moeten toekijken.”

Toch vlotte het niet. “Een heel seizoen had ik het gevoel dat ik achter de feiten moest aanhollen. Ik stond sporadisch nog wel eens op het veld, maar er zat geen constante meer in de prestaties. Voor mij persoonlijk was het toch een beetje een verloren seizoen. Dat is nu anders. Ik ben dit seizoen een nieuwe voetballer geworden. Vanaf de eerste minuut liep het weer zoals voor mijn blessure.”

STVV en Lierse

Mathieu Troonbeeckx woont in Berlaar. Heist is dus een logische keuze. Toch waagde hij ook elders zijn kans.

“Ik kon aan de slag gaan bij Sint-Truiden en Lierse. Bij de Truienaren heb ik veel kunnen leren. Het was een merkwaardig seizoen, want er passeerden vier trainers de revue. Brys begon aan de campagne. Nadien namen achtereenvolgens Hayen, Kostic en Muscat over. Ik speelde niet veel, maar blik wel tevreden terug op die periode. Bij Lierse miste ik net de promotie in 1B: Union bleek te sterk.”

“Intussen heb ik bij Heist mijn draai gevonden. De cijfers dit seizoen zijn niet goed, maar ons spel is dat wel. Het is gewoon wachten op de ommekeer. We hoopten dat die er op Hoogstraten zou komen, maar een vroege rode kaart gooide roet in het eten. De ommekeer moet in Gent komen.”

Bron: HLN
scheirske

Bericht door scheirske »

Net terug uit Gent se.
Blij dat we gereden zijn .
Waar voor mijn 15€ gekregen.
Das het mooie aan voetbal eh
Zoooo onvoorspelbaar.
Eerste helft zijn we eigenlijk weggespeeld.
Gent 2 klassen sterker.
4-0 of 5-0 aan de rust. Het had zomaar op het bord kunnen staan.
En dan valt de 2-1 zomaar uit de lucht.
We kwamen goed in de match.
En dan direct na de rust maken we een mooie 2-2.
Tweede helft werden we niet meer zo overrompeld. En hadden we ook nog een paar kansjes om te scoren.
Proficiat mannen.
Gevochten voor mekaar...gestreden voor mekaar...gelopen voor mekaar.
Chapeau!
Als supporter trots op deze prestatie.
En dat mogen jullie ook zijn!
Het enige minpunt....Fré die uitvalt vlak voor de rust.
Is tweede helft bij ons op tribune komen zitten...
Vreesde voor een scheurtje.
Afwachten wat het verdict is!
Johan Gazon

Ongelooflijk hoeveel verschil er kan zijn tussen de de eerste en tweede helft van een voetbalmatch !!!

De eerste helft was verschrikkelijk om te zien hoe slecht onze ploeg voetbalde (of hoe goed de tegenstrever voetbalde) en resulteerde in 2-0.
Toegegeven, Jong KAA Gent is een heel sterke ploeg met heel vlugge voorspelers en een sterk middenveld en verdediging .
De fout was volgens mij ook, dat men geen antwoord had op de vlugge spitsen van Gent en er te dicht op speelden: wij werden dan ook in snelheid gepakt !!!
Ik vraag me wel af wat er tijdens de half-time dan gebeurd of gezegd is geweest, maar het "Wonder van Oostakker" voltrok zich onmiddelijk.
Duidelijk speelden we breder uiteen en konden we de spitsen beter opvangen, ze konden geen enkele kans nog versieren. De 2-3 was meer mogelijk dan 3-2 !!! Misschien dat Gent ook de eerste helft wat teveel energie had verspild. Ook opvallend was ook de inzet van onze spelers.
Of is het gewoon dat onze nieuwe trainer de nodige aanpassingen en motivatie heeft voorgesteld ?
In ieder geval een tweede helft die ons als supporters het gevoel geeft dat alles bijlange nog niet is verloren. We staan nu wel op een heel slechte plaats in het klassement (op het einde van de competitie zakken er vier ploegen !),maar we zien in de toekomst heel wat verbetering.
We moeten tegen Spor Hasselt laten zien dat de tweede helft tegen Gent geen toeval was, en proberen een goede wedstrijd er tegen te spelen.
Komaan K.SK Heist !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Volgens mij zakken er twee + een per Vlaamse ploeg die zakt uit 1B
Maar zakken doen wij niet !!!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 12 okt 2024, 23:57 Volgens mij zakken er twee + een per Vlaamse ploeg die zakt uit 1B
Maar zakken doen wij niet !!!
Bondsartikel V7.90
De competitie van de 1e nationale seizoen 2024-2025 bestaat uit:
1. een kampioenschap dat wordt betwist in één enkele reeks van zestien ploegen, die alle minstens in het bezit zijn van een licentie als nationale amateurclub.
2. De hoogst gerangschikte ploeg aan het eind van het kampioenschap van 1e nationale promoveert rechtstreeks naar afdeling 1B van het profvoetbal, op voorwaarde dat de club ten minste de licentie profvoetbal 1B heeft.
3. Indien de eerste van deze reeks de noodzakelijke licentie niet heeft bekomen, wordt zij vervangen door de best geplaatste club (die hieraan voldoet), tot en met de vijfde in de reeks van het kampioenschap waaraan de te vervangen club deelnam.
Op deze pagina ziet u de algemene gegevens wat promotie en degradatie betreft, gebaseerd op de reglementering van de RBFA. Het al dan niet aanvragen en/of verkrijgen van een licentie door sommige clubs kan zorgen voor afwijkingen en andere regelingen.

Bondsartikel V7.90. Degradatie.
- De clubs die 15e en 16e eindigen in het kampioenschap dalen rechtstreeks naar de 2e afdeling Voetbal Vlaanderen.
- Afhankelijk van het aantal rechtstreekse dalers Voetbal Vlaanderen uit 1B, kunnen er 1 of 2 bijkomende dalers zijn naar de 2e afdeling Voetbal Vlaanderen.
DAVILA

Re: Jong KAA Gent - K.SK Heist 2-2

Bericht door DAVILA »

Thomas Matton baalt na onnodig puntenverlies van Jong AA Gent: “Jammer genoeg kunnen we niet elke week rekenen op een correcte wedstrijdleiding

Gent - Jong AA Gent leek voor rust op weg naar een bijzonder overtuigende thuiszege tegen een werkelijk onmachtig KSK Heist. Toch moesten de jonge Buffalo’s van Thomas Matton zich finaal tevredenstellen met een 2-2-gelijkspel.
Stefan Smet
Vandaag om 12:05
De Gentse gastheren begonnen voortvarend aan de partij en de openingstreffer van Umar Abubakar was ronduit verdiend. “We leken inderdaad op ons elan van de voorbije weken verder te gaan”, blikt coach Thomas Matton tevreden terug op het Gentse openingskwartier. “Ook nadien combineerden we uitstekend en zo voetbalden we ook heel wat mogelijkheden bij elkaar. De 2-0 van Gyano Vanderdonck was dan ook zeker geen toevalstreffer.”

Heist leek voor rust inderdaad een vogel voor de kat en de aansluitingstreffer op slag van rust, was dan ook een koude douche voor de thuisploeg. “Die goal kwam uit het niets en vergeet vooral ook niet dat er nog een doelpunt van Umar onterecht werd afgekeurd. Zo stond het halfweg dus 2-1 in plaats van 4-0. Dat zou niet eens overdreven zijn geweest, want we waren vooral het eerste halfuur werkelijk uitstekend op dreef maar we vergeten onszelf te belonen. Ik had de jongens bij 2-0 wel al op het hart gedrukt dat de partij zeker nog niet beslist was en misschien dat die onverdiende tegengoal ons wel even uit evenwicht bracht”, zoekt Matton naar een verklaring voor de duidelijk minder overtuigende teamprestatie van Jong AA Gent in de tweede helft. “Tot overmaat van ramp scoren zij dan ook nog eens bij hun eerste mogelijkheid na rust.”

Zo stond het plots weer gelijk in de Chillax Arena en hoewel er nog ruimschoots voldoende speeltijd restte, verloor de jonge garde van Matton de gewenste koelbloedigheid. “In zo’n situaties moet je rustig blijven en je taken even nauwkeurig blijven uitvoeren als voor de pauze”, zucht de Gentse coach, die anderzijds zijn kritiek op zijn team ook niet te hard wil benadrukken. “Na de pauze ging de ref immers nogmaals in de fout want een duidelijke strafschopfout op Umar werd niet bestraft.”

LEES OOK. Ilias Mjahed sleept in de slotminuut puntendeling uit de brand voor KFC Merelbeke: “Twijfelde niet om te trappen”
Gemiste kans
Jong AA Gent kon uiteindelijk niet meer scoren en bleef zo op een gelijkspel tegen de rode lantaarn steken. “Natuurlijk hadden we in dat laatste halfuur beter moeten voetballen, maar het is wel zuur dat we dit seizoen al drie à vier doelpunten onterecht afgekeurd zien worden. Hierdoor verliezen we ook alweer onnodig punten”, verbijt Matton zijn ontgoocheling.

Vooral de gemiste kans om alleen aan de leiding te komen, zit de Gentse coach dwars. “Jammer genoeg kunnen we niet elke week rekenen op een correcte wedstrijdleiding. Men zegt vaak dat dit op het einde van het seizoen in evenwicht is, maar dan zullen we de komende maanden nog vaak het geluk aan onze kant moeten hebben. Ach, ik hoop gewoon dat we wat vaker een rechtvaardige leiding aan het werk zien, meer verlang ik niet voor mijn team dat echt formidabel presteert maar dus niet altijd krijgt wat het verdient...”, klinkt het bitter bij Maton

bron: HNB

Toen we er gingen winnen had die commentaar op onze manier van spelen, slechte verliezer ?
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Wat is die allemaal aan het lullen? 😀😃😀
scheirske

Bericht door scheirske »

Allez. Den arbiter heeft het weer gedaan.
Vond die zeker een goei match fluiten...
Slechte verliezer eh.
Johan Gazon

Hier staan we dan !!! Hopelijk putten we moed uit onze goede mentaliteit van de tweede helft tegen Jong KAA Gent ...en kloppen we thuis Spor Hasselt !!!

Schermafbeelding 2024-10-13 om 19.01.24.png
Schermafbeelding 2024-10-13 om 19.01.24.png (98.71 KiB) 22781 keer bekeken
Plaats reactie