Yannis Augustynen kan met Heist zaterdag degraderen: “Ik had me wel een heel ander afscheid voorgesteld”
Voetbal Eerste AfdelingMisschien komt er wat rekenwerk aan te pas, maar de kans is zeer reëel dat KSK Heist zaterdag degradeert naar tweede afdeling. Puntenverlies thuis tegen Dessel kan het team definitief fataal zijn. Voor sommige spelers wenkt ook het afscheid van de club. De dertigjarige Yannis Augustynen is één van hen.
Nog drie wedstrijden en dan is Yannis Augustynen ex-speler van KSK Heist. “Ik heb inderdaad voor twee seizoenen getekend in Hoogstraten. Oorspronkelijk ben ik afkomstig van Mortsel. Even heb ik in Merksem gewoond, maar drie jaar geleden verhuisde ik naar Hoogstraten. Ik heb braafjes geluisterd naar mijn vriendin. (lacht) Mijn transfer naar Hoogstraten is dus voornamelijk ingegeven door praktische overwegingen. Momenteel zit ik veertig uur per maand in de wagen om naar Heist-op-den-Berg te rijden. Die tijd kan ik nu aan de familie besteden. Er zijn intussen twee kindjes gekomen en die vragen uiteraard mijn volle aandacht. Sportief zal ik op hetzelfde niveau kunnen spelen. De voorbije jaren trok de club al enkele keren aan mijn mouw, omdat ze wisten dat ik in de gemeente woon. Toen kon een overgang niet. Nu ben ik blij dat ik de nieuwe uitdaging kan aangaan.”
Het ziet er sterk naar uit dat Yannis Augustynen afscheid van Heist zal moeten nemen met een degradatie. “Ik had me een heel ander afscheid voorgesteld. Dit heeft niemand verdiend. Ik maakte twee heel leuke jaren mee bij Heist. Het is een familiale club die op vele vlakken professioneel probeert te werken. Het laatste jaar werd sportief een tegenvaller, het was een samenloop van omstandigheden.”
Meerdere redenen
Yannis Augustynen gaat dieper in op die omstandigheden. “Laten we beginnen bij de spelers. We hebben gewoon niet voldoende gepresteerd als groep. We moeten in de spiegel kijken. Er waren veel blessures en er kwam een trainerswissel. Kwalitatief werd de groep elk jaar net iets minder. De transfers gebeurden laat. Toch blijf ik alles geven tot het allerlaatste moment. Eigenlijk was de terugronde nog niet zo slecht. We lieten het liggen in de heenronde.”
Bron: HLN
K.SK. Heist A - KFC Dessel Sp 2-1
Re: 5/04/2025 | 20:00 | K.SK. Heist A - KFC Dessel Sp. A
Dessel opent via een vrijschop de score.
Jef stelt kort na de rust gelijk.
In de tweede helft doet Dessel ons pijn via de flanken
Wij counteren sporadisch.
Als we ons tevreden stellen met een gelijkspel scoort Jef in de slotminuten de winnende 2-1
Opsteker voor ons team.
Jef stelt kort na de rust gelijk.
In de tweede helft doet Dessel ons pijn via de flanken
Wij counteren sporadisch.
Als we ons tevreden stellen met een gelijkspel scoort Jef in de slotminuten de winnende 2-1
Opsteker voor ons team.
-
Re: K.SK. Heist A - KFC Dessel Sp 2-1
KSK Heist komt goed terug en haalt overwinning
KSK Heist stond zaterdag met één doelpunt achter tegen Dessel Sport. KSK Heist slaagde er echter in om de achterstand om te toveren in een voorsprong. Het duel eindigde uiteindelijk met een 2-1 winst.[/b]
De uitploeg nam de leiding net voor de rust toen Fabio Sposito scoorde. Direct na de rust bracht Jef Colman KSK Heist langszij. Yannick Reuten (KSK Heist) kreeg een gele kaart in de 70ste minuut. Maar KSK Heist had nog tijd voor een extra doelpunt. Colman vond het doel opnieuw in de 90ste minuut.
In de laatste vijf wedstrijden heeft KSK Heist twee overwinningen behaald, twee keer gelijkgespeeld en één keer verloren, terwijl Dessel Sport twee overwinningen, één gelijkspel en twee nederlagen Dessel Sport heeft. De nederlaag was voor Dessel Sport de zesde nederlaag met één doelpunt verschil.
Op zaterdag 12 april speelt KSK Heist om 20 uur uit tegen FC Knokke en neemt Dessel Sport het thuis op tegen OH Leuven U23 om 19.30 uur.
DOELPUNTEN: 40' Sposito 0-1, 48' Colman 1-1, 90' Colman 2-1.
GELE KAART: 70' Reuten (KSK Heist).
KSK HEIST: Van Hout, Hannach, Reuten, Augustynen, Carrasco (58' Troonbeeckx), Bitsindou, De Wit, Colman, Goossens, Fierens, Zoete, Lemmens, Maho, Vande Cauter, Dierickx, Van Aerschot.
DESSEL SPORT: Trari (18' El Attabi), Quirynen (75' Geukens), Smeyers, Peers, Lievens, Kasmi, Boons (82' Ali Colo), Vandersmissen, Smolders, Piedfort, Bentayeb, Van Keilegom, Sposito.
Bron: HNB
KSK Heist stond zaterdag met één doelpunt achter tegen Dessel Sport. KSK Heist slaagde er echter in om de achterstand om te toveren in een voorsprong. Het duel eindigde uiteindelijk met een 2-1 winst.[/b]
De uitploeg nam de leiding net voor de rust toen Fabio Sposito scoorde. Direct na de rust bracht Jef Colman KSK Heist langszij. Yannick Reuten (KSK Heist) kreeg een gele kaart in de 70ste minuut. Maar KSK Heist had nog tijd voor een extra doelpunt. Colman vond het doel opnieuw in de 90ste minuut.
In de laatste vijf wedstrijden heeft KSK Heist twee overwinningen behaald, twee keer gelijkgespeeld en één keer verloren, terwijl Dessel Sport twee overwinningen, één gelijkspel en twee nederlagen Dessel Sport heeft. De nederlaag was voor Dessel Sport de zesde nederlaag met één doelpunt verschil.
Op zaterdag 12 april speelt KSK Heist om 20 uur uit tegen FC Knokke en neemt Dessel Sport het thuis op tegen OH Leuven U23 om 19.30 uur.
DOELPUNTEN: 40' Sposito 0-1, 48' Colman 1-1, 90' Colman 2-1.
GELE KAART: 70' Reuten (KSK Heist).
KSK HEIST: Van Hout, Hannach, Reuten, Augustynen, Carrasco (58' Troonbeeckx), Bitsindou, De Wit, Colman, Goossens, Fierens, Zoete, Lemmens, Maho, Vande Cauter, Dierickx, Van Aerschot.
DESSEL SPORT: Trari (18' El Attabi), Quirynen (75' Geukens), Smeyers, Peers, Lievens, Kasmi, Boons (82' Ali Colo), Vandersmissen, Smolders, Piedfort, Bentayeb, Van Keilegom, Sposito.
Gestreden voor elke morzel grond!
Zeker in de eerste helft,die best ok was.
Tweede helft veel afval in ons spel....
Veel verloren ballen...passes die helemaal niet aankwamen.
En dan valt er toch nog de onverdiende winninggoal.
Sfeer was ook dik ok. Toch wel wat volk...
Het is nog niet voorbij!
1 zakker
2 zakkers
Of 3?
Ik heb het allemaal gehoord zaterdag.
Zeker in de eerste helft,die best ok was.
Tweede helft veel afval in ons spel....
Veel verloren ballen...passes die helemaal niet aankwamen.
En dan valt er toch nog de onverdiende winninggoal.
Sfeer was ook dik ok. Toch wel wat volk...
Het is nog niet voorbij!
1 zakker
2 zakkers
Of 3?
Ik heb het allemaal gehoord zaterdag.
Dessel Sport krijgt het deksel op de neus: “Ongelofelijk dat we deze match hebben verloren”
Dessel verdiende in Heist nooit te verliezen. In de laatste twintig minuten verprutste het kansen om wel twee matchen te winnen. In blessuretijd kregen de bezoekers het spreekwoordelijke deksel op de neus.
“Ik kan Heist alleen maar feliciteren voor hun grote inzet”, opende coach Jo Christiaens. “Ze spelen een moeilijk seizoen maar ik vond ze heel strijdvaardig. Ik vond het een moeilijke wedstrijd en toen we net voor de rust met een prachtige vrijschop op 0-1 waren gekomen was ik echt heel tevreden. Maar ik verwittigde mijn groep dat de match nog verre van gespeeld was. En we stonden in de tweede helft amper op het veld of het stond weer gelijk. Hoe langer de match duurde hoe meer ik begon te geloven dat er toch een doelpunt voor ons stond aan te komen. Maar we scoorden niet en de goal viel diep in blessuretijd aan de andere kant. Heel spijtig want uit zoveel kansen hadden we minstens één keer moeten scoren.”
“Ik hoop echt dat Heist zich nog kan redden”, zei Christiaens. “Niet omdat het mijn ex-club is maar gewoon omdat het toch een traditieclub is in eerste afdeling. Ik denk dat ze samen met Dessel al altijd in deze reeks hebben gespeeld. Het zou spijtig zijn dat ze degraderen. En over de prestaties van mijn eigen ploeg ben ik tevreden. Na een moeizaam begin zijn we beter en beter gaan spelen en zijn we ook fel geklommen in het klassement. We hebben onderaan gestaan en nu bij de eerste vijf.”
Ook Faysel Kasmi sloot zich aan bij de mening van zijn trainer. “Als je zes open kansen krijgt en je kan er geen maken dan is dat eigenlijk heel straf”, weet Kasmi. “We zijn aan een sterke reeks bezig en we hebben dit seizoen wel vaker punten te grabbel gegooid in matchen als deze. De 0-1-ruststand was mooi maar we kregen al meteen de 1-1 binnen. Dan waren er die vele kansen die we misten en op een corner maakten zij er dan 2-1 van. We hebben 40 punten en we staan nog steeds in de top vijf. Dat is knap zeker als je weet dat de start van de competitie heel moeizaam verliep. Maar om een match te winnen moet je de kansen afmaken en dat hebben we niet gedaan.”
Dessel verdiende in Heist nooit te verliezen. In de laatste twintig minuten verprutste het kansen om wel twee matchen te winnen. In blessuretijd kregen de bezoekers het spreekwoordelijke deksel op de neus.
“Ik kan Heist alleen maar feliciteren voor hun grote inzet”, opende coach Jo Christiaens. “Ze spelen een moeilijk seizoen maar ik vond ze heel strijdvaardig. Ik vond het een moeilijke wedstrijd en toen we net voor de rust met een prachtige vrijschop op 0-1 waren gekomen was ik echt heel tevreden. Maar ik verwittigde mijn groep dat de match nog verre van gespeeld was. En we stonden in de tweede helft amper op het veld of het stond weer gelijk. Hoe langer de match duurde hoe meer ik begon te geloven dat er toch een doelpunt voor ons stond aan te komen. Maar we scoorden niet en de goal viel diep in blessuretijd aan de andere kant. Heel spijtig want uit zoveel kansen hadden we minstens één keer moeten scoren.”
“Ik hoop echt dat Heist zich nog kan redden”, zei Christiaens. “Niet omdat het mijn ex-club is maar gewoon omdat het toch een traditieclub is in eerste afdeling. Ik denk dat ze samen met Dessel al altijd in deze reeks hebben gespeeld. Het zou spijtig zijn dat ze degraderen. En over de prestaties van mijn eigen ploeg ben ik tevreden. Na een moeizaam begin zijn we beter en beter gaan spelen en zijn we ook fel geklommen in het klassement. We hebben onderaan gestaan en nu bij de eerste vijf.”
Ook Faysel Kasmi sloot zich aan bij de mening van zijn trainer. “Als je zes open kansen krijgt en je kan er geen maken dan is dat eigenlijk heel straf”, weet Kasmi. “We zijn aan een sterke reeks bezig en we hebben dit seizoen wel vaker punten te grabbel gegooid in matchen als deze. De 0-1-ruststand was mooi maar we kregen al meteen de 1-1 binnen. Dan waren er die vele kansen die we misten en op een corner maakten zij er dan 2-1 van. We hebben 40 punten en we staan nog steeds in de top vijf. Dat is knap zeker als je weet dat de start van de competitie heel moeizaam verliep. Maar om een match te winnen moet je de kansen afmaken en dat hebben we niet gedaan.”