Lommel United - KSK Heist 1-1

DAVILA

Re: Lommel United - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

Lommel United – KSK Heist: 1-1

Met Lommel United - KSK Heist stond er vanavond opnieuw een duel uit de onderste regionen op het programma. Beide ploegen deelden vanavond de punten.

Heist moest absoluut winnen om de degradatiezone te vermijden. Lommel kon na de 4-1-winst op Sint-Niklaas van vorige speeldag eindelijk weer met een gerust hart omhoog kijken. Uiteindelijk kwam Lommel United met een gelijkspel nog goed weg.

De wedstrijd startte met de beste kansen voor de thuisploeg. Cerigioni en Dekelver slaagden er echter niet in de partij naar hun hand te zetten. Via Rijmenams kwam Heist vanaf de 20ste minuut voor de eerste keer in de buurt van de Lommelse zestien maar veel leverde dat niet op. De bezoekers bleven echter drukken maar faalden op een counter van Lommel. Cerigioni zette de ploeg op voorsprong voor de rust.

Heist hervatte de wedstrijd met frisse moed en dreigde meteen via Neven. Dat loonde met een treffer van Rijmenams in de 73ste minuut. Vervolgens leek Heist niet meer te stoppen. Zowel Criels als Webers waren dichtbij de winnende treffer maar Lommel United-doelman Thoelen gekeerd. Lommel kwam tegen het einde van de wedstrijd niet meer in het spel voor en mag blij zijn met het gelijkspel.

Lommel United laat zo opnieuw dure punten liggen tegen een degradatiekandidaat. Mede te danken aan het zwakke spel van de thuisploeg
Bron: site Belgiansoccerside
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Lommel United blijft steken op een bitter gelijkspel
zaterdag 10 november 2012, 23:28

Lommel United moest na de overwinning thuis tegen Sint-Niklaas zaterdagavond opnieuw op zoek naar drie punten tegen Heist. In vergelijking met Sint-Niklaas kwam Ken Van Mierlo in de plaats van Ken Debauve in de basiself.

Na twee minuten stak de thuisploeg een eerste keer de neus aan het venster. Dieter Dekelver besloot in het zijnet na een vrije trap van Wouter Scheelen. Op het kwartier mocht Hans Vanaken aanleggen op pass van Scheelen, het schot gaat naast de kooi van Ruttens. Rond de 20ste minuut kon Heist een eerste keer dreigen via een vrije trap van Rijmenams, die naast gaat. Tien minuten voor de rust krijgt Heist nog een goede kans. Na balverlies van Ryckx kon Criel Rijmenams bedienen, die over het doel van Thoelen besloot.

Enkele minuten later kon de thuisploeg een goede aanval opzetten via Cerigioni die zijn man kan uitschakelen en de 1:0 fraai overhoeks kan binnentrappen. Net voor het rustsignaal krijgt Jérome Colinet een mogelijkheid via een terugvallende bal, die net over gaat. Lommel United ging zo rusten met een 1:0 voorsprong. Na de rust probeerde Heist de thuisploeg direct bij de keel te grijpen om de gelijkmaker te maken. Invaller Rijmenants schoot maar net naast na een goede individuele actie.

Op het uur verwachtte het ganse stadion de uitsluiting van Grant na een fout op de doorgebroken Dekelver. De scheidsrechter oordeelde echter dat de Lommelse aanvaller de fout beging. Heist probeerde door te gaan op het elan waarmee het de tweede helft startte. Een schot van Neven week af in corner.

Een dik kwartier voor tijd gebeurde wat iedereen stilaan voelde aankomen. Bij een Heistse vrije trap werd de bal door het hoofd van Hans Vanaken ongelukkig in eigen doel gewerkt, zo werd het 1:1. Enkele minuten later gaf Wouter Scheelen de gemeten pass op Alessandro Cerigioni. Die raakte niet voorbij doelman Ruttens, evenals in de herneming werd de bal van de lijn geweerd.

De thuisploeg bleef drukken. De ingevallen Gaethofs zette een actie op langs rechts, Ruttens moest de bal aan de eerste paal de meubelen redden. Aan de overkant kreeg Degeling nog een goede kans maar Thoelen kon ontzetten in hoekschop. De allerlaatste kans was er voor Cerigioni die opnieuw het straatje ingestuurd werd door een doorgekopte bal van Dekelver. De Lommelse spits bleef kalm maar Ruttens hield Heist recht en kon de 1:1 op het bord houden. Zo bleef Lommel United steken op een zoveelste gelijkspel en moet het komende vrijdag op bezoek bij nieuwkomer Moeskroen-Péruwelz, dat verloor van een andere nieuwkomer, Dessel Sport.

Statistieken

Geel:
Put (Heist)
Grant (Heist)
Rijmenams (Heist)
Dekelver (Lommel Utd.)

Doelpunten
’38 Cerigioni, 1:0
’73 H. Vanaken (owngoal), 1:1

Opstellingen

Lommel United: Thoelen, Goossens, Wisniowski, Rykx, Colinet, Dekelver, Van Mierlo (’80 Gaethofs IN), Cerigioni, Vanaken H., Scheelen (’80 Meeus IN) en Lenaerts.

KSK Heist: Ruttens, Put (’46 Rymenants IN), Webers, Van Dooren, Grant, Criel, Rijmenams (’89 Vanderputte IN), Ozcan (’69 Stevens IN), Moeyersons, Degeling en Neven.

Auteur: Frank Gielen
Bron: site Lommel United
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Uit alle andere reacties op diverse sites lees ik dat Lommel dik tevreden mag zijn met dit punt, ik heb de match niet gezien, wie wel ?
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Wie erbij was, zegt idd blij te zijn met dit punt.

Lommel was niet die sterke ploeg van de voorbije jaren, verre van. Lommel is een banale 2e klasse- ploeg geworden, en zal dit de komende jaren blijven.

De scheids, dat was de echte ster van de match. Wat hier voor de wedstrijd al was aangehaald, bleek bittere werkelijkheid. De man in het zwart, aangesleoten bij Sint Niklaas, deed er werkelijk alles aan om Heist uit de match te houden. Rusten doen we met een 1-0 achterstand (op die goal is trouwens qua arbitrage niks aan te merken), maar wel met 3 gele kaarten voor geen echte overtredingen. Lommel mag daarentegen wel spelers omver stampen, meer dan een 'doe dat niet meer' van de scheids zat er niet in.

In de 2e helft valt de scheids wederom op met enklele rare, foute en juiste beslissingen. Grant en Dekelver in duel, Dekelver gaat plat en iedereen verwacht de rode kaart, maar wij konden duidelijk zien dat hij de arm van Grant zelf naar zich toetrok. Ook de scheids had dit gezien en blies fout voor Heist.
Op het einde komen we goed weg wanneer in een warrige fase voor doel Webers?? de bal met de arm raakt, en de scheids niet fluit. Ook John houdt de ploeg recht met enkele broodnodige interventies.

VAndaag vochten we met 11 tegen 12. Dit punt mag gevierd worden als een overwinning. Dubbel en dik verdiend, en zeker in die omstandigheden.

PS: wat een KUT bezoekersvak. geen HOL ziet ge daar... Na 3 bezoeken kan ik er nog steeds niet van over. Zet op Heist vanaf nu alle bezoekende ploegen ook maar niet overdekt, en geef ons die staantribune in ruil voor de plaats waar de nieuwe tribune komt.
DAVILA

Re: Lommel United - KSK Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Lommel United heeft vanavond thuis 1-1 gelijk gespeeld tegen Heist. Een verslag van Jan Buyens: United ontving vanavond alweer een degradatiekandidaat, KSK Heist. De opdracht was dan ook meer dan duidelijk: er moest gewonnen worden. Maar het liep (alweer) anders, en het bleef uiteindelijk dus 1-1, waarmee Lommel uiteindelijk zelfs nog goed weg kwam…
De eerste dreiging van de wedstrijd kwam wel van de thuisploeg na een vrijschop van Scheelen, maar Dekelver besloot net naast. Even later zette diezelfde Dekelver voor, en nu kon Cerigioni er net niet bij. Op het kwartier dan een échte grote kans na voorzet Scheelen op Hans Vanaken die zich perfect vrij kapte, maar ook zijn schot belandde naast. De 20ste minuut kwam Heist voor de eerste keer dreigen via Rijmenams, en even leken de bezoekers gelanceerd, want ook Criel, Ozcan en Degeling kwamen erg dichtbij de goal. Op het half uur nog eens een poging van Scheelen, maar aan de overzijde was het alweer een dekselse Criel die terug legde voor Rijmenams om alweer voor gevaar te zorgen. United was deze periode eigenlijk nergens, en toch viel er plots een goal uit de lucht, in de 38ste minuut toen Cerigioni zich knap alleen doorzette en via links scherp binnen knalde: 1-0. Vlak voor het einde van een matige eerste helft kopte Colinet nog eens hard over, en zo bleef het 1-0 bij de rust.
De eerste kans in de tweede helft was voor de bezoekers via Neven en vlak daarna voor Rijmenants. Pas na tien minuten versierde United ook nog eens een kans, via Van Mierlo, maar zijn voorzet op Dekelver mistte alle richting. In de 61ste minuut was er enige consternatie toen Dekelver duidelijk werd neergetrokken, maar de scheids dit volledig anders zag en het balvoordeel aan Heist toekende… Heist bleef nu aandringen, o.a. via Criel, Neven, nog eens Criel en Degeling, maar wat in de lucht hing kon niet uitblijven, en zo scoorde Rijmenams op vrijschop van vrij ver dan toch de 1-1, alweer een tegendoelpunt op stilstaande fase! Amper vier minuten later versierde Cerigioni twee enorme kansen op rij, maar twee keer werd het noppes. Heist kreeg daarna nog twee keer dé kans op een voorsprong, maar zowel de poging van Criel als deze van Webers werden door Thoelen gekeerd, en ook United kreeg in blessuretijd nog één grote kans, maar ook dit keer werd ze door Cerigioni verkwanseld.
Besluit: United laat alweer erg dure punten liggen in een thuismatch tegen een degradatiekandidaat. En ook dit keer heeft het enkel zichzelf hiervoor te danken. Al het goede van vorige week was weer héél ver weg en Lommel speelde een erg zwakke partij vanavond, en mag ondanks de enkele gemiste kansen zelfs blij zijn dat de tegenstrever ook enkele kansen mistte. Vorige week werd er nog geopperd “tijd om terug naar boven te kijken”, … erg voorbarig was dit dus!

Nog een andere klok: internetgazet.be
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Toch wel merkwaardig dat al die fantastische ploegen als Dessel en Lommel net tegen ons een 'offday' hebben... ;)
Groenwit

Bericht door Groenwit »

DAVILA schreef:Uit alle andere reacties op diverse sites lees ik dat Lommel dik tevreden mag zijn met dit punt, ik heb de match niet gezien, wie wel ?
Bwa, gelijkspel is juiste uitslag. Wij spelen een bedroevend slechte wedstrijd, maar krijgen op het einde nog 2 kansen waarvan ik me afvraag hoe Cerigioni ze gemist heeft. Maar laat mij duidelijk zijn: een zege zou niet verdiend geweest zijn voor ons.
klenne

Bericht door klenne »

3 punten hadde we geen recht op , lommel heeft de meeste en beste kansen gehad dus... Wij waren zeer blij let dit punt , nu vrijdag de 3 punte thuishoude tege sint niklaas en we zijn vertrokke !!!!
Peter

Bericht door Peter »

eSKaa schreef:Rusten doen we met een 1-0 achterstand (op die goal is trouwens qua arbitrage niks aan te merken)
Aan het doelpunt ging een onschuldig schouder-aan-schouder duel vooraf waarvoor scheids vrije trap geeft aan Lommel. Snelle aanval over links waaruit doelpunt valt van "duiktalent" Cergioni. Onbegrijpelijk trouwens dat hij dat doelpunt scoort maar 2 makkelijkere reuzekansen in 2e helft laat liggen (Ruttens pakt 2-maal zeer knap).

In eerste helft floot hij consequent alle kleine fouten tegen ons en gaf er dan nog dikwijls geel bij.
In 2e helft bleef hij dit doen maar mogen we blij zijn dat hij Grant niet uitsloot (was trouwens volledig onterecht geweest). Verder geeft hij vrije trap tegen Yannick voor handsspel terwijl heel stadion zag dat het binnen strafschopgebied was, maar ook dat het ongelukkig aangeschoten bal was.
En ook met Webers geval had hij makkelijk penalty kunnen geven als hij rest van z'n wedstrijdniveau had aangehouden.

1 woord: schandalig. En dat is dan het talent van België...tja dan vrees ik dat we niet gauw nog een scheids op een WK of EK zullen zien...
Peter

Bericht door Peter »

Wedstrijd gisteren iets te slap gestart. Iets meer druk proberen te zetten van in begin, want nu mocht Lommel al wandelend tot op helft van Heist komen.
Verder vond ik het heel ongelukkig dat er werd gestart met Put tegen snelle aanvallers (Cergioni) die dikwijls uit centrum wegtrekken om gevaar via flanken te creëeren. Tegenstanders op dit niveau hebben dit zeer snel door en speelden dit in 1e helft dan ook ten volle uit. Mindere dag van de scouts?

Na 25 minuten komen we dan beter in de wedstrijd en tonen we toch wel dat we met bal in de ploeg best gevaarlijk kunnen zijn.

2e helft werd logischerwijs ingezet met nieuwe back, Yannick op links & Moeyersohn ging naar rechts.
Was invalbeurt van Yannick als linksback gelukkig (zoals ik in eerdere post had voorgesteld, de Cis kreeg z'n internet blijkbaar maar tijdens de rust opgestart :D )? In verdedigend opzicht niet echt. Yannick verliet iets te veel z'n positie en verdedigde iets te ver van tegenstander. Maar hier kan zeker aan gewerkt worden. Maar in aanvallend opzicht was z'n aanwezigheid zeker een surplus. Constant dreiging, balvast en mooie acties en passes langs de lijn.

Puntendeling was in mijn ogen zeker terecht, al was het maar omdat we tegen 12 moesten spelen (zie vorige post).
Heel goeie mentaliteit getoond, ook van de meegereisde supporters. Geen middenvingers gezien...dus ook geen stadionverboden? Of werden er klankopnames gemaakt, want dan zou het wel eens kunnen dat ge me jaar of 2 niet zult zien wegens beledigen van de str*!?arbiter ;)
hesteneer

Bericht door hesteneer »

" Of werden er klankopnames gemaakt, want dan zou het wel eens kunnen dat ge me jaar of 2 niet zult zien wegens beledigen van de str*!?arbiter "

ik zal u op de hoogte houden van de tussenstanden! :)

Vond ons gisteren een iets te slappe eerste helft spelen, waar Put regelmatig in problemen werd gebracht (mede door zijn ongewone positie). Tweede helft was goed, mede dankzij een sterke Yannick Rymenants! Zonder enige twijfel een meerwaarde voor ons team.
Het is hier al dikwijls vermeld, maar de schijtrechter...tja wa kunde daar nog over zegge? We mochten gisteren een wereldmatch spelen, winnen zouden we toch ni doen.

Vrijdag 3 punten pakken en we zijn vertrokken. 4 op 6 hebben we nu, op naar een 7 op 9!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------------

‘Tactisch bijsturen wierp vruchten af'

Heist keerde terug met een 1-1-gelijkspel uit Lommel.

‘In de eerste twintig minuten kregen we geen voet aan grond', analyseerde de Heistse assistent-trainer Hugo Van Doninck het duel met Lommel.

‘Tijdens de pauze hebben we tactisch een en ander bijgestuurd en dat wierp vruchten af. Bram Put vond als vervanger van Bart Van den Broeck op de hem ongewone backplaats moeilijk zijn draai', vertelde Hugo Van Doninck.

‘Daarom brachten we Yannick Rymenants in met de opdracht als flankverdediger zo hoog mogelijk te spelen. Het resulteerde in de verdiende gelijkmaker toen een verdediger na een ingestuurd nummertje een vrijschop van Jorn Rijmenams onder druk van onze aanvallers in eigen doel devieerde. In de slotminuut deed doelman Ruttens met een knappe redding zijn duit in het zakje', besloot Hugo Van Doninck.

Bron: http://www.sportwereld.be
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

---------------------------------

INVALLER YANNICK RYMENANTS DOET WEDSTRIJD KANTELEN

‘Ik ben Messi niet’

Het punt tegen Lommel brengt Heist in de rangschikking geen stap vooruit, maar leverde wel twee positieve vaststellingen op. Het geloof in eigen kunnen groeit met de week en jongste aanwinst, Yannick Rymenants, is klaar voor een voortrekkersrol.
Heist had het op Lommel het eerste halfuur erg moeilijk en kon ook in het derde kwartier niet echt een vuist maken. Dat veranderde na de rust, nadat trainer Cis Bosschaerts drastisch had ingegrepen. Yannick Rymenants werd ingebracht voor Bram Put, die als vervanger van de geblesseerde Bart Van den Broeck moeilijk zijn draai vond en tegen een gevaarlijke Cerigioni flirtte met een tweede gele kaart. Hij kreeg als opdracht meer aan aanvallen dan verdedigen te denken. Een gewaagde zet, maar de juiste, want blauw-groen-wit nam vooral dankzij de enkele weken geleden van Sint-Truiden overgekomen middenvelder de touwtjes in handen.

‘Ik kende het geluk dat Lommel vrij veel ruimte op de flank weggaf. Zo kon ik veel bij de bal komen en daar wist ik dan ook meestal iets nuttigs mee te doen. Ik kon me zelfs enkele keren gevaarlijk aanstellen. Het pakte dus goed uit’, analyseerde Rymenants zijn geslaagde invalbeurt.

Een mooi acte-de-présence voor de eens zo talentvolle jongere die een opleiding genoot bij Westerlo, Lierse en PSV Eindhoven en momenteel nog altijd op de loonlijst staat van Sint-Truiden. Toch is het dat niet wat hij van zijn overstap naar Heist verwachtte.

‘Ik wil vooral opnieuw voetballen’, meldde hij toen hij overkwam van Sint-Truiden, waar hij na bijna dertig wedstrijden in eerste klasse op een zijspoor verzeilde. Maar daar kwam hij aan de Lostraat tot heden toe evenmin aan toe.

‘Vier dagen na mijn aanwerving debuteerde ik al tegen Westerlo, maar dan werd ik ziek. Ik mocht wel invallen op Sint-Truiden en tegen Oostende. Tegen Oudenaarde kwam ik opnieuw aan de aftrap, maar kreeg ik de rekening gepresenteerd voor een zwakke collectieve prestatie. Ik zat opnieuw twee matchen op de bank en één keer werd ik zelfs niet geselecteerd. Uiteraard was ik ontgoocheld, maar ik kan voor deze gang van zaken alleen maar begrip opbrengen. Je hoopt wel op de gemakkelijkste weg, maar in voetbal geldt dat zelden. Ook niet in tweede klasse en in een ploeg die al vorm heeft gekregen. Dan kan je zomaar niet je plaats opeisen. Ik ben Messi niet. Ik blijf dus werken voor een basisstek. Ik hoop met die ene helft op Lommel een visitekaartje te hebben afgegeven.’

Veel baat had het niet opgeleverd, had doelman Jonathan Ruttens, die voor kort met twee keren drie tegengoals nog deelde in de malaise, in de slotfase geen tweede tegengoal vermeden. ‘Gelukkig maar’, besloot Rymenants.

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie