KSK Heist - R. Mouscron P 1-2

Dabo
Beheerder

Re: KSK Heist - R. Mouscron P 1-2

Bericht door Dabo »

Goed dan. Ik doe ook eens mee.

----------------- Ruttens -------------------

Broeckske - Grant - Van Dooren - Moeyersons/Pittoors

-------------------Vanderputte----------------

------------------Webers----------------------

-----------Ozcan - Fockaert - Degeling ---------
------------------- Vermeiren. ------------------
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Als ik dat allemaal hoor, dan ben ik blij dat ik er niet was, mezelf kennende had ik nu weer geen stem gehad, en 2 dagen zwaar gefrustreerd rondgelopen. Mannekes, wij gaan knallen in de terugronde seg :-)
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

----------------------------

KSK Heist beleeft zwarte dag met nieuwe nederlaag, kaartenlast en dreigende boetes

Cis Bosschaerts: ‘Nog niet op palliatieve'

Zware heibel en verbittering in het Heistse kamp na de 1-2-nederlaag tegen Moeskroen. Minder om het verloren punt - beter verdiende men niet - dan wel om de manier waarop. De leiding was de kop van jut. Al bleef trainer Bosschaerts nog sereen.

Heist raakt het stilaan gewend om te verliezen maar na het duel met Moeskroen-Peruwelz was de ontgoocheling groter dan ooit ervoor. Bestuur, trainers, spelers en supporters, in alle geledingen van de club voelde men zich zwaar misdeeld. En de schuldigen dat waren scheidsrechter Tom Ottevaere en één van zijn grensrechters. De ene vlagde voor buitenspel terwijl de andere liet doorspelen en de verwarring die daardoor ontstond stelde bezoeker Sied Khiter in de gelegenheid om zijn tweede goal van de avond tegen de netten te prikken. Meteen de genadestoot voor een moedig strijdende thuisploeg. ‘Ik ben fier op mijn spelers die met hart en ziel tegen de profs van Moeskroen streden voor wat ze waard waren', klonk het achteraf met ingehouden woede uit de mond van trainer Cis Bosschaerts. ‘Vorige week waren we samen verlegen voor onze wanprestatie. Nu werd er weer met tomeloze inzet geknokt. Neen we liggen nog niet op palliatieve.'

Alle inspanningen ten spijt moest Heist toch berusten in een nieuwe nederlaag. ‘Zolang het 1-1 stond kon ik leven met dat resultaat. We waren na een mooie aanvalsactie op voorsprong gekomen en lieten nadien misschien iets te gemakkelijk te gelijkmaker scoren, maar in se verdienden de bezoekers die goal', vervolgde de Nijlense kinesist. ‘Maar wat voorafging aan die tweede goal, daar heb ik serieuze bedenkingen bij. Eigenlijk wil ik er niet verder op ingaan omdat ik anders mijn vingers kan verbranden. Ik ben één van de weinige tegen wie de scheidsrechter geen verslag zegde te maken.'

De Heistse trainer besefte ook wel dat je moet verder spelen zolang de scheidsrechter niet fluit, maar kon, toen hij met de fase nogmaals werd geconfronteerd, niet langer de lippen op mekaar houden. ‘Ik moet vaststellen dat wie hier eerst in de fout gaat nadien ook nog eens de mogelijkheid heeft om te bestraffen. We kregen liefst drie gele kaarten voor protest en zoals de scheidsrechter me na afloop ook nog eens duidelijk maakte zou hij verslag opstellen tegen verschillende spelers en ook supporters omdat er met bier zou zijn gegooid. Zo dreigen er niet alleen schorsingen maar ook boetes en dat vind ik bijzonder jammer.'

Er restte de Bosschaerts maar één troost. ‘We gingen de voorbije vijf matchen alleen maar tegen Sint-Niklaas de mist in. We kregen alleen niet steeds wat we verdienden.'

Bron: http://www.sportwereld.be
hesteneer

Bericht door hesteneer »

"verslag opstellen tegen verschillende spelers en ook supporters omdat er met bier zou zijn gegooid"

weeral een ongezien hooliganisme in heist? allee, sommige kunnen zich weer in hun handen wrijven!
hesteneer

Bericht door hesteneer »

bij het zien van de beelden...zonen arbiter moeste ze stadionverbod geven.
klenne

Bericht door klenne »

hesteneer schreef:"verslag opstellen tegen verschillende spelers en ook supporters omdat er met bier zou zijn gegooid"

weeral een ongezien hooliganisme in heist? allee, sommige kunnen zich weer in hun handen wrijven!
Eerlek , had ik nog geen stadionverbod gehad , dieje had mijn pint ook op zenne stomme kop gehad !!!! Schandaleg was het !!! We hebbe het al zo moeilek en nu gaan die paljasse ons nog dieper in de put steken !! Maar nix aan te doen , goei matchke van heist , de spelers blijve er voor gaan en da geeft mij de moed er elke week trug te staan !!! Da kan van vele andere ni gezegd worden als ge zie wa volk er was... Echt schandaleg zelfs :evil:
Peter

Bericht door Peter »

Met bier gooien kan en mag niet. Haal je gewoon hoop miserie mee op uw nek als club en supporters. En meestal raak je toch ook gewoon medesupporters ipv scheids- of lijnrechter (zoals ook nu weer het geval was).

Over het optreden van het arbitrale trio kunnen we duidelijk zijn. Tot vlagincident was het nog redelijk ok, daarna waren toch al zeker twee van de drie serieus de pedalen kwijt. Veel theater en show en compensatie tot in het absurde...zeer vreemd allemaal.
Wat koop je ermee...niets...maar hopelijk ziet Jeurissen in Brussel obv de beelden dat er toch wel reden was tot klagen van Heistse zijde en blijven die verslagen toch mooi achterwege.
T-ke

Bericht door T-ke »

Met bier gooien kan en mag niet. Haal je gewoon hoop miserie mee op uw nek als club en supporters. En meestal raak je toch ook gewoon medesupporters ipv scheids- of lijnrechter (zoals ook nu weer het geval
:D en ik wast deze keer ni
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Met mijn slecht karakter toch eens wat opzoekwerk verricht. U dient te weten dat Moeskroen in Henegouwen ligt, op de grens met West-Vlaanderen. Oorspronkelijk was Loeman (Oost-Vlaming) als scheids aangeduid voor deze match. Lijnrechters waren Jozef Carmeliet (West-Vlaming), die niet het lef had om bij zijn beslissing te blijven en Vocale Emmanuel (Henegouwen...). In laatste instantie diende Ottevaere Loeman te vervangen. Ottevaere is een West-Vlaming, aangesloten bij Kuurne. Afstand Kuurne-Moeskroen: 19 km... Niet dat ik iets wil insinueren maar iemand met een nog slechter karakter zou dat wel kunnen doen en dat heeft 'De Bond' dan louter aan zichzelf te wijten. Maar ja, in Brabant, Oost-Vlaanderen, Limburg zal geen enkele arbiter beschikbaar geweest zijn zeker ?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Tijd voor de franse les.

Source : L'avenir 26 novembre 2012 Maxence Desutter

Sur le terrain de Heist, le dernier, les Mouscronnois ont été pris à froid, avant d’inverser la tendance, grâce à une action de jeu plus que litigieuse.

KSK Heist 1 - Mousc.-Plz 2

Turcan suspendu, c'est comme prévu Dimitri Mohamed qui débutait ce match chez le dernier classé. Pour contrer les gabarits de Heist dans le jeu aérien, Arnaud Dos Santos alignait aussi Samuel Dog dans le milieu, au détriment de Fori. Un autre changement prévu en semaine.

Sur une pelouse très grasse, les premiers échanges se montraient approximatifs. La situation se débloquait toutefois assez rapidement. À la 9e , Mohamed récupérait ainsi le cuir dans les pieds de Grant et servait Khiter. En bout de course, ce dernier ne mettait pas assez de puissance dans son tir. Sur la relance, Heist jouait bien le coup dans la profondeur. Criel déviait un centre de Stevens, ce qui permettait à Webers, esseulé au second poteau, d'ouvrir le score.

Uit onverdachte bron, de Waalse pers, bevestiging van het ons aangedane onrecht !

Cis, leg dat artikel maar naast het verslag van onze 'vriend' Ottevaere...
Mené, le RMP semblait accuser le coup, sans vraiment proposer de rebellion. Il fallait ainsi attendre la 24e pour voir une timide réaction. Après un bon service de Provoost, Alliotte se retrouvait dans le petit rectangle mais Van Den Broeck sauvait de justesse. Dans la foulée, Vandendriessche sortait de sa défense et armait une bonne frappe. L’envoi n'inquiétait toutefois pas Ruttens, bien placé.

Ces opportunités, aussi légères étaient-elles, avaient au moins le grand mérite de remettre quelque peu les Mouscronnois dans la partie. À la 26e minute, Khiter confirmait d'ailleurs cette bonne impression en concluant d'une belle pichenette un effort solitaire (1-1). Après ce beau but égalisateur, le rythme perdait toutefois en intensité et dès lors, rien ne changeait jusqu'au repos.

Oukidja sauve à l’ultime minute

Au retour des vestiaires, Heist reprenait bien mieux mais c'est bel et bien le RMP qui prenait les devants. Un deuxième but hurlu faisant suite à une grosse erreur d'arbitrage. Sur un ballon lancé en profondeur, le juge de touche signalait logiquement une position de hors-jeu d'Alliotte. La défense locale se dégageait et le ballon revenait dans les pieds mouscronnois. L’arbitre central n'avait pas la possibilité d'interrompre le jeu pour revenir au hors-jeu, car son assistant avait, à tort, trop rapidement baissé son drapeau. L'action se poursuivait, ce qui permettait à Khiter de se retrouver seul face au but et de tromper le gardien (1-2).La furie s'emparait alors, à juste titre, du camp local et quelques cartons tombaient. Sur du velours après cette action fort litigieuse, le RMP manquait le break à la 70e minute de jeu. Très remuant tout au long du match, Khiter affolait la défense avant de servir idéalement en retrait Provoost, dont la reprise était trop enlevée.

Avec un seul but d’avance, les joueurs mouscronnois ne se trouvaient pas à l'abri d'un retour de Heist. La lanterne rouge en était bien consciente et se portait aux abords de la cage d’Oukidja. Les tentatives de Criel ou de Rijmenams manquaient néanmoins de précision. À l'ultime minute, Pittoors décochait une frappe sublime mais Oukidja se détendait parfaitement afin de préserver le succès des siens.

Une première victoire à l'extérieur grandement libératrice, tant elle était attendue depuis longtemps par les joueurs du RMP

Mohamed et les Hurlus sont allés chercher une première victoire en déplacement chez la lanterne rouge
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Nog een opmerking: bekijk de beelden; 58' Webers wordt hier gechargeerd door een Moucronois, scheids ziet andere kant op, lijnrechter staat 20 meter verder te slapen...
Sexy Drikke Mil

Bericht door Sexy Drikke Mil »

Bij het bekijken van de beelden springt 1 beeld toch echt wel in het oog: de onvervalste 'no-look-pass' van de grant op 2.19!
For-mi-dabel en alleen daarvoor al man vd match-waardig! :)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

een duidelijke elleboogstoot, en terwijl de speler van aalst op de grond ligt, krijgt hij nog een paar keer de stuts van el araichi in zijn ribben.

terwijl de scheids dit allemaal probeert uit te klaren, spuwt el araichi in het publiek van aalst en toont hij ook de middelvinger,waarop ze met voorwerpen zijn beginnen werpen. Het rare van deze hele situatie, is dat de lijnrechter er met zijn neus opstond, en deed alsof er niets aan de hand was. hij had niets gezien

Bron: post op nr10 forum ivm Aalst-Boussu Dour

Blijkbaar hadden wij nog de slechtste lijnrechter niet in Heist... ;)
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Plaats reactie