KV Oostende - Ksk Heist 5-1

Dabo
Beheerder

KV Oostende - Ksk Heist 5-1

Bericht door Dabo »

Dinsdagavond trainden Jimmy Fockaert en Kurt Van Dooren niet. Beide spelers meldden af wegens griep. Tegen leider Oostende recupereert trainer Bosschaerts de geschorsten Fockaert en Stevens. Bart Van Den Broeck zit een schorsingsdag uit.

Bron: GVA
klenne

Re: 17/02/2013 15u00 KV Oostende - Ksk Heist

Bericht door klenne »

Zal zeer moeileke match worden tege de leider !!! Ma we gaan ervoor he :twisted:
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Voorbeschouwing website Oostende:

"Na de ruime zege aan de Gestelsedijk treden Luissint en co als gastheer op voor KSK Heist, dat heel wat vertrouwen tankte na de het puntje van de hoop tegen eindronde- en titelkandidaat sint-Truiden".

De ploeg van de sympathieke trainer 'Cisse’ Bosschaerts kent een heel moeilijk seizoen met een laatste plaats tot gevolg. De Antwerpenaars hebben 6 punten achterstand op het nummer 16. Het onmiddellijke behoud realiseren wordt haast een onmogelijke opgave maar de 16de plaats plaats kan soelaas bieden. Deze 'reddingsboei' zorgt ervoor dat er samen met de toppers uit derdeklasse gestreden moet worden voor dat ene ticketje dat recht geeft op een plaatsje in de Belgacom League. Met een 6 op 30 oogt het puntentotaal op verplaatsing zeer mager waarbij wel de gelijke spelen bij sterke teams zoals Eupen, STVV en Lommel opvallen. De voorlopige enige uitzege werd op Visé (2-3) behaald.
'De Zwanen' geven zich niet gewonnen wat bleek tijdens de vorige speeldag. Titelkandidaat Sint-Truiden werd na een spectaculaire pot voetbal op een 3-3 gelijkspel gehouden. Dit gelijkspel brengt momenteel weinig zoden aan de dijk maar kan wel voor een boost zorgen. Deze hernieuwde hoop werd bevestigd door speler Vanderputte die in de plaatselijke pers verklaarde dat na het knappe resultaat tegen Sint-Truiden hij ervan overtuigd is dat puntengewin aan de kust niet onmogelijk is. Operatie redding zal zondag verdergezet moeten worden zonder verdediger Van Den Broeck, die geschorst moet toekijken. De langdurig geblesseerde Pittoors ontbreekt eveneens maar Fockaert en Stevens komen terug.

Bosschaerts beschikt met de ervaren doelman Ruttens, clubicoon Webers (topscorer met voorlopg 10 doelpunten), Criel, Van Dooren, Neven, Degeling en aanvoerder Grant over jongens met heel wat (eersteklasse) ervaring. Vooral Neven, Webers en een Criel zijn voetballers die met een individuele actie het verschil kunnen maken.

Tegen STVV trad KSK Heist met de volgende ploeg aan: Ruttens, Webers, Van Dooren, Grant, Vanderputte, Criel, Vermeiren, Van den Broeck, Degeling, Rijmenants Yannick, Neven

Na de ruime zege aan de Gestelsedijk treden Luissint en co als gastheer op voor KSK Heist, dat heel wat vertrouwen tankte na het puntje van de hoop tegen titel- en eindrondekandidaat Sint-Truiden. Van onderschatting mag dan ook geen sprake zijn want vorig seizoen zorgde onze komende tegenstander regelmatig voor een stunt en had het ook de naam om een 'giantkiller' te zijn.

In functie van de onmiddellijke toekomst wordt de komende speeldag heel belangrijk. Twee twee dagen eerder bekampen STVV en runner-up Mouscron Peruwelz mekaar op Stayen. Met het resultaat van deze partij in het achterhoofd kunnen Vanderbiest en co zondag de voorsprong in het klassement consolideren of zelfs uitbreiden, wat belangrijk is voor de komende clash op 'Le Canonnier'.

Vorig seizoen won KVO met 4-0 van Heist (doelpunten: Pinto, Luissint, Wallaeys en Brouckaert)

Spelleiding
Scheidsrechter: Dhr. Manschot Jeroen
Assistent 1: Dhr. Vandeursen Freek
Assistent 2: Dhr. Polman Richard
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------

BRAM PUT KOMT TEGEN LEIDER VOOR EERST IN DRIE MAANDEN NOG EENS AAN DE AFTRAP

‘Op meer kansen gerekend'

Door de schorsing van Bart Van den Broeck krijgt Bram Put (21) voor het eerst sinds de match op Lommel nog eens een speelkans. Daarmee wordt de Limburger, die zich zijn tweede seizoen bij Heist anders had voorgesteld, beloond voor zijn geduld.
Trainer Cis Bosschaerts moet voor de uitwedstrijd bij leider Oostende andermaal sleutelen aan zijn verdediging.

Moest hij al in de vervanging voorzien van de geblesseerde Mathias Pittoors dan moet hij het dit weekend ook rooien zonder zijn andere flankverdediger Bart Van den Broeck, die geschorst is. Bram Put neemt zijn plaats in.

‘Toen ik vernam dat Bart zijn vijfde gele kaart pakte, hoopte ik meteen op een nieuwe speelkans', vertelt de jonge verdediger uit Heusden-Zolder. ‘Ik verving Bart ook al eens tegen Lommel. Dat was op 10 november. We speelden toen 1-1 gelijk.'

Sindsdien kwam Put niet meer in actie. ‘Om eerlijk te zijn, ik had dit seizoen op wat meer speelkansen gerekend', vertelt hij. ‘Twaalf maanden geleden, in mijn eerste seizoen bij Heist, kwam ik veel meer aan de bak. Ik hoopte dat die lijn zich zou doortrekken.'

Niet dus. Bram Put moest opvallend veel geduld oefenen en kwam daardoor de voorbije weken nauwelijks aan spelen toe. ‘Conditioneel ben ik in orde. Dat is nooit mijn probleem geweest. Maar matchen hebben ik nauwelijks in de benen. Dat wordt zondag zeker even aanpassen.'

Dat hij net tegen de leiders moet invallen, deert hem niet. ‘Natuurlijk ben ik me bewust van de sterkte van de tegenstander, maar anderzijds tracht ik de wedstrijd te benaderen als eender welke andere.'

Bram Put kreeg van zijn geschorste teamgenoot alvast enkele wenken mee. ‘Ik sprak Bart over mijn rechtstreekse tegenstander omdat hij die nog kent uit de heenwedstrijd. Ik kreeg enkele tips mee die mij hopelijk van nut kunnen zijn.'

Of er in Oostende iets te rapen valt? ‘Met de ingesteldheid van vorig weekend zeker wel.'

Over zijn toekomst bij Heist wil de boomlange verdediger zich niet uitspreken. ‘Alle pistes blijven open', blijft de student LO en techniek aan de oppervlakte.

Bron: http://www.sportwereld.be
Peter

Bericht door Peter »

Vreemde keuze om Bram te brengen op backpositie. Wedstrijd in Lommel heeft hij zee veel sterretjes gezien en werd hij met de rust vervangen. Zeker met moeyerson op de bank die nog niet teleurstelde op back...maar Matthias ligt niet in bovenste schuif bij de cis.

Maar prove me wrong Bram en cis!!
Dabo
Beheerder

Re: KV Oostende - Ksk Heist 5-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

hesteneer

Bericht door hesteneer »

dieje depoitre...wa een beest....
hesteneer

Bericht door hesteneer »

wat is er eigenlijk aan de hand met de yus?
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Yus moet zich al lang laten opereren om fit te geraken. Dit zal nu moeten gebeuren om nog een nieuw contract te kunnen versieren hij Heist.
klenne

Bericht door klenne »

Was ni veel tege te beginne , beste ploeg waar we dees seizoen al tege gespeeld hebbe en gaat zeker een terrechte kampioen worden !!!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

-------------------------------

CIS BOSSCHAERTS MEENT DAT 5-1-NEDERLAAG IN OOSTENDE GEEN SPOREN MAG NALATEN

‘Gewoon één niveau verschil'

Had Heist na de hoopgevende prestatie tegen Sint-Truiden ook tegen Oostende op een gunstige resultaat gerekend, dan werd het aan de kust op een oplawaai getrakteerd. Toch mag de 5-1 volgens trainer Bosschaerts geen sporen nalaten.
Na een nieuwe nederlaag in Oostende lijkt voor SK Heist het behoud verder weg dan ooit.

Toch laten ze aan de Lostraat de armen nog niet zakken. Trainer Cis Bosschaerts geeft tekst en uitleg.

‘Met wedstrijden tegen Westerlo, Sint-Truiden en Oostende kregen we de jongste weken een zwaar programma af te werken. Bij aanvang van dit drieluik hadden we ons voor ogen gesteld dat elk punt dat we tegen de top drie zouden halen een bonus was.'

Die bonus komt neer op één punt, de vrucht van het thuis tegen STVV afgedwongen 3-3-gelijkspel.

‘Stiekem had ik uiteraard op iets meer gerekend, maar dat éne punt is er dan toch maar. En dat is ook de realiteit. Al bij al niet slecht tegen ploegen, die alle drie mikken op eerste klasse.'

Dat verklaarde zondagnamiddag in de Koningin der Badsteden ook de ruime nederlaag.

‘Er was gewoon één niveau verschil, zoals trouwens ook de rangschikking aangeeft', blijft Bosschaerts realistisch, die wél vindt dat de cijfers een vertekend beeld geven.

‘We spraken ons woordje mee', meent de Nijlenaar. ‘Alleen zaten het ons weer tegen. Zo scoorde Oostende de tweede goal uit buitenspelpositie en miste Bram Criel de aansluitingstreffer.'

‘Na afloop gaven ze in Oostende toe dat weinig ploegen in Oostende zoveel kansen konden afdwingen als wij.'

Derde klasse

De Heistse coach vindt dan ook dat de nederlaag, hoe zwaar ook, geen sporen mag nalaten. Lessen kunnen er naar de volgende opdrachten toe evenmin uit worden getrokken.

‘Oostende staat ruim op kop en is van een ander kaliber dan onze komende tegenstanders. Het heeft dus geen enkele zin om hierop terug te blikken', aldus Cis Bosschaerts.

Hij denkt daarom vooruit.

‘De komst van Oudenaarde zaterdagavond is voor ons een sleutelmatch', zegt hij. ‘Winnen we die, dan kunnen we weer naar boven kijken. Winnen we niet, dan moeten we ons opmaken voor derde klasse. Maar met die laatste mogelijkheid wil ik geen rekening houden.'

Bron: http://www.sportwereld.be
Peter

Bericht door Peter »

Het is inderdaad niet in Oostende dat we de punten moesten halen. Niveauverschil was duidelijk...er gaapt kloof van 30 punten tussen ons en Oostende...dat moet van ergens komen hé...

Hopelijk volgend weekend nog eens punten tegen een ploeg die toch niet echt in vorm is.

Groeten van 1 van de 25...het waren er weliswaar iets meer maar soit ;)
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Peter schreef:Het is inderdaad niet in Oostende dat we de punten moesten halen. Niveauverschil was duidelijk...er gaapt kloof van 30 punten tussen ons en Oostende...dat moet van ergens komen hé...

Hopelijk volgend weekend nog eens punten tegen een ploeg die toch niet echt in vorm is.

Groeten van 1 van de 25...het waren er weliswaar iets meer maar soit ;)

25 op de staanplaatsen kan best geweest zijn. Doe daar nog 15 zitters bij en 15 van het bestuur op de hoofdtribune, dan is dit helemaal niet slecht voor een ploeg die hopeloos laatst staat.
hesteneer

Bericht door hesteneer »

om correct te zijn waren we met 46 inclusief zittribunneke :)
Naas

Bericht door Naas »

Ik heb altijd al wel gedacht dat die van de GVA ni kunnen tellen :)
Elke thuismatch tellen ze 800 toeschouwers. Onder welke stenen ze die gevonden hebben? Joost mag het weten?? :)
Nu ook groot verschil, volgens GVA 3000 toeschouwers, volgens nieuwsblad 2195 op Oostende.
Ik zou, als ik hun was, toch Hesteneer inhuren voor het telwerk int vervolg...daar heb ik meer vertrouwen in! :lol:
Soit, als de supporters er nog in geloven, moeten ze idd nu zaterdag en masse aanwezig zijn en als 1 man achter de ploeg staan in dé match van de waarheid....alllemaal samen!!!!
Plaats reactie