Transfers/vertrekkers 2013 - 214

hesteneer

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door hesteneer »

weet trouwens iemand waarom Ruttens zijn contract niet verlegd werd?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:weet trouwens iemand waarom Ruttens zijn contract niet verlegd werd?
Geen idee, die dingen blijven meestal (en misschien best) binnenskamers. De veer is misschien gebroken bij Jonathan toen hij zonder echt aanwijsbare reden plots vervangen werd door Thijs, misschien een analoog geval als Hendrickx (in het eerste jaar in tweede plots uit de ploeg op Antwerp). Trainer zijn is niet altijd evident en een trainer kan ook al eens een foute inschatting maken en nogmaals als supporter weten wij heel weinig.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Philippe Biernaux verlengde zijn verblijf bij KVV Vosselaar met twee seizoenen

De spits, die vorig seizoen nog een dozijn doelpunten scoorde voor de vierdeklasser, wilde eigenlijk bij tweedenationaler Heist aan de slag gaan. Een afgescheurde kruisband enkele weken geleden gooide echter roet in het eten. Biernaux is meer dan een half jaar buiten strijd.

Bron: GVA

* Het zit Heist niet mee wat transfers betreft. Dit geval en het smerige optreden van Lommel.
Peter

Bericht door Peter »

Doef schreef:Van op de site van Lierse: Na de eerste trainingsweek werd er een eerste evaluatie gemaakt door de technische staf. De trainingsgroep wordt vanaf maandag aangepast. Benali (wordt uitgeleend), Adesanya en Dachelet (test in het buitenland) trainen vanaf dan niet meer met de groep.

Als ge Adesanya een jaartje kunt huren hebt ge er wel ne stevige spits bij! Benali is een vinnige flankspeler, naar waar hij zou gaan staat volgens mij ook nog niet vast. Zou da zo lastig zijn om een poging te doen om die mannen binnen te halen?
voila se, volgens nr10.be --> Adesanya moet hopen op een uitleenbeurt aan een tweedeklasser
etje

Bericht door etje »

Ik ben toch ook meer voorstander van het lenen van spelers bij o.a OHL,lierse,kvm ? Daar loopt talent genoeg rond dat een uitleenbeurt aan een tweedeklasser wel ziet zitten. Dan denk ik aan jongens zoals Joren Dehond (ohl) 18 jaar wonend in ramsel, bankzitter bij de a-kern en hij speelde ook het EK -18 met de jonge Duivels waar hij toch een belangrijke speler was, Arne Van Craen (kvm) ook 18jaar en woont in Heist-Goor is een grote belofte bij kvm waarom niet informeren naar spelers zoals hen... Ook de jeugd spelers van Heist zelf zou ik niet onderschatten ook deze jongens verdienen een kans en dan denk ik onder meer aan jonges als een Van Roosbroeck, Michiel Boone en zelfs Giovanni Rymenants die bij de -17 van Heist speelt en in de voorbereiding word opgenomen in de a-ker. Ik kijk toch uit om die jongens eens echt aan het werk te zien ! Waarom een talentvolle speler als Jasper Janssens laten vertrekken, dat is echt een jonge met veel potentieel die ze bij de beloften spijtig genoeg voor hem op de verkeerde positie hebben uitgespeelt, ik zag hem toch als een speler die niet zou misstaan op de bank en zelfs als invaller...
Peter

Bericht door Peter »

etje schreef:Ik ben toch ook meer voorstander van het lenen van spelers bij o.a OHL,lierse,kvm ? Daar loopt talent genoeg rond dat een uitleenbeurt aan een tweedeklasser wel ziet zitten. Dan denk ik aan jongens zoals Joren Dehond (ohl) 18 jaar wonend in ramsel, bankzitter bij de a-kern en hij speelde ook het EK -18 met de jonge Duivels waar hij toch een belangrijke speler was, Arne Van Craen (kvm) ook 18jaar en woont in Heist-Goor is een grote belofte bij kvm waarom niet informeren naar spelers zoals hen... Ook de jeugd spelers van Heist zelf zou ik niet onderschatten ook deze jongens verdienen een kans en dan denk ik onder meer aan jonges als een Van Roosbroeck, Michiel Boone en zelfs Giovanni Rymenants die bij de -17 van Heist speelt en in de voorbereiding word opgenomen in de a-ker. Ik kijk toch uit om die jongens eens echt aan het werk te zien ! Waarom een talentvolle speler als Jasper Janssens laten vertrekken, dat is echt een jonge met veel potentieel die ze bij de beloften spijtig genoeg voor hem op de verkeerde positie hebben uitgespeelt, ik zag hem toch als een speler die niet zou misstaan op de bank en zelfs als invaller...
100% akkoord Etje. Moet je deze spelers direct in het eerste elftal droppen, uiteraard niet! Maar geef hen een kans, en niet alleen in de voorbereiding. Zou maar wat graag spelers in eerste elftal aanmoedigen die al jaar en dag bij Heist spelen (Boone, tot vorig seizoen Jasper Janssens, ...).

Over het huren van jeugdige spelers van eersteklassers zien we nog een ander voordeel over het hoofd. Zij kunnen deel van hun trainingen bij ploeg van oorsprong blijven doen aangezien Heist alleen 's avonds traint. Hierdoor behouden ze toch band met hun club.
Langs andere kant heb je natuurlijk wel het nadeel dat de eersteklassers natuurlijk graag zullen zien dat deze spelers speelkansen krijgen in eerste elftal...geen probleem natuurlijk als ze dat waard zijn...in het andere geval heb je een probleem binnengehaald natuurlijk
etje

Bericht door etje »

Peter schreef:
etje schreef:Ik ben toch ook meer voorstander van het lenen van spelers bij o.a OHL,lierse,kvm ? Daar loopt talent genoeg rond dat een uitleenbeurt aan een tweedeklasser wel ziet zitten. Dan denk ik aan jongens zoals Joren Dehond (ohl) 18 jaar wonend in ramsel, bankzitter bij de a-kern en hij speelde ook het EK -18 met de jonge Duivels waar hij toch een belangrijke speler was, Arne Van Craen (kvm) ook 18jaar en woont in Heist-Goor is een grote belofte bij kvm waarom niet informeren naar spelers zoals hen... Ook de jeugd spelers van Heist zelf zou ik niet onderschatten ook deze jongens verdienen een kans en dan denk ik onder meer aan jonges als een Van Roosbroeck, Michiel Boone en zelfs Giovanni Rymenants die bij de -17 van Heist speelt en in de voorbereiding word opgenomen in de a-ker. Ik kijk toch uit om die jongens eens echt aan het werk te zien ! Waarom een talentvolle speler als Jasper Janssens laten vertrekken, dat is echt een jonge met veel potentieel die ze bij de beloften spijtig genoeg voor hem op de verkeerde positie hebben uitgespeelt, ik zag hem toch als een speler die niet zou misstaan op de bank en zelfs als invaller...
100% akkoord Etje. Moet je deze spelers direct in het eerste elftal droppen, uiteraard niet! Maar geef hen een kans, en niet alleen in de voorbereiding. Zou maar wat graag spelers in eerste elftal aanmoedigen die al jaar en dag bij Heist spelen (Boone, tot vorig seizoen Jasper Janssens, ...).

Over het huren van jeugdige spelers van eersteklassers zien we nog een ander voordeel over het hoofd. Zij kunnen deel van hun trainingen bij ploeg van oorsprong blijven doen aangezien Heist alleen 's avonds traint. Hierdoor behouden ze toch band met hun club.
Langs andere kant heb je natuurlijk wel het nadeel dat de eersteklassers natuurlijk graag zullen zien dat deze spelers speelkansen krijgen in eerste elftal...geen probleem natuurlijk als ze dat waard zijn...in het andere geval heb je een probleem binnengehaald natuurlijk
De vader van Joren Dehond ken ik namelijk goed, hij kan echt een meerwaarde zijn voor dit Heist. Joren wil graag uitgeleend worden aan een tweedeklasser als hij geen vaste invaller word bij ohl. Vorig seizoen een heel jaar op de bank gezeten en een aantal keren zeer goed ingevallen waaronder een doelpunt tegen Waasland-Beveren, zelf vind hij dat hij te weinig kansen krijgt en hij ziet een uitleenperiode aan een ploeg als Heist wel zitten, alleen moeten de clubs dat ook eens zijn natuurlijk.
fredjetrek
Beheerder

Bericht door fredjetrek »

vandaag komt de licentiecommisie bij elkaar voor een tussentijdse controle....en er gaan transferverboden volgen. Ik mag er niet aan denken dat we daar bij zouden zijn.... zou op dit moment regelrechte ramp zijn.
Doef

Bericht door Doef »

Adesanya zou (een pak) te duur geweest zijn...
DAVILA

Bericht door DAVILA »

KSK Heist zag de voorbije weken een aantal vaste waarden vertrekken. De club is dan ook naarstig op zoek naar versterking.

Voor de thuiswedsrijd tegen Lierse draafden er drie testers op. Het gaat volgens Gazet Van Antwerpen om Fergus Bell (Racing Mechelen), Seppe Brulmans (beloften KV Mechelen) en Jonas Van Kerckhoven (Willem II), die vorige week nog met Lommel United meetrainde. Verder maakte ook aanvaller Alex Fischer (Racing Mechelen) zijn opwachting in de Lostraat. Hij trainde enkele dagen mee, maar moest omwille van ziekte verstek geven voor de komst van Lierse.

NIET KLAAR

"Voor het eerst in twintig jaar doen nu testers mee", geeft trainer Cis Bosschaerts aan. "Een situatie die we niet gewoon zijn. De andere jaren lag de kern nu al zo goed als vast." Het is nog maar zeer de vraag of we van het genoemde kwartet nog iemand zullen terugzien wanneer de competitie over een maand van start gaat. "Na één match kan je nooit een stempel drukken. Het is dus zeker niet zo dat we één van hen al direct een contract voorleggen of hen wegsturen."

"Als we er iets bij halen, wat nog zeker het geval is, dan moet het een meerwaarde zijn. Er is een hemelsbreed verschil tussen spelen met de beloften en spelen met het eerste elftal in tweede klasse. Het is voor iedereen duidelijk dat we momenteel nog niet klaar zijn om de strijd aan te gaan", steekt trainer Cis Bosschaerts zijn ongerustheid niet onder stoelen of banken.

Bron: site nr10

Ik ben blij dat Cis zelf deze analyse maakt, ik wil bewust geen commentaar geven bij wat ik tegen Lierse zag om niet het verwijt te krijgen dat ik (sommige) spelers hun vertrouwen ontn

Dat wordt idd moeilijk: een tester beoordelen op één of twee matchen is onmogelijk. Ofwel gaat het om een speler die zich reeds bewezen heeft (genre Neven, Degeling die al meer dan honderd matchen in tweede gespeeld hadden voor ze naar Heist kwamen) en dan hoef je die niet te testen (hoogstens medische testen laten afleggen) ofwel gaat het om spelers uit de beloften of lagere reeksen dan tweede die echt een 'lucky shot' zouden zijn als je die op basis van een testmatch aanwerft (de spreekwoordelijke witte raaf of naald in de hooiberg). Dus stop met dat testen en tracht van al wat er aan vrije spelers uit onze regio rondloopt er een paar te strikken (vb Kenny Van Hoevelen 30j moet weg bij KV Mechelen, als zo'n speler niet meer in de kern thuis hoort van een play off 2 ploeg moet die zich dan niet richten op tweede klasse en zijn carrière na het voetbal voorbereiden ? Vb was recent Kurt Van Dooren)
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

1-4 NEDERLAAG TEGEN LIERSE ONDERSTREEPT NOODZAAK VAN VERSTERKING BIJ HEIST

‘Hoog tijd om actie te ondernemen’

Met drie testspelers in de basis was Heist in zijn eerste oefenduel tegen Lierse vooral op verdedigen aangewezen. Dat gebeurde soms onorthodox. Trainer Bosschaerts, die in de testers geen meerwaarde zag, drong achteraf andermaal aan op versterking.
Lierse wist voor amper 950 toeschouwers, ondanks de afwezigheid van een viertal tenoren, met 1-4 vlot afstand te nemen van SK Heist dat aantrad met de testspelers Bell Fergus (Racing Mechelen), Sepp Brulmans (Genk) en Jonas Van Kerckhove. Zij werden bij de rust vervangen.

‘Ik zag geen van hen onze ploeg een meerwaarde bijbrengen’, zei de Heistse trainer Cis Bosschaerts achteraf. Het clubbestuur kan dus verder op zoek, want dat er degelijke versterking moet komen, werd zaterdag overduidelijk.

‘Wat ik als trainer al wist en wat iedereen die iets van voetbal kent ook al kon vaststellen is dat we bijlange nog niet klaar zijn met onze ploeg. Akkoord, het is nog vroeg, maar vergeet niet dat de competitie ook vrij vroeg start. Het is de hoogste tijd om actie te ondernemen. Ik reken op drie tot vier spelers die tweede klasse aankunnen. Jongens die beter zijn dan onze eigen beloften. Anders betekenen die geen versterking.’

De Nijlenaar gaat zelfs nog iets verder in zijn betoog. ‘Met de huidige samenstelling acht ik het onmogelijk om te overleven in tweede klasse. Het is aan mij als trainer om nu iedereen wakker te houden.’

Het kan ook Bosschaerts niet ontgaan zijn dat verdedigend nog een en ander mis liep. Getuige daarvan de eerste twee tegendoelpunten in geschenkverpakking en ettelijke paniekerige standjes voor de neus van de nieuwe tweede doelman Niels Vervoort, die al in de eerste minuut een eerste goal te slikken.

De leemte die de naar Merksem vertrokken en bij zijn afscheid door Bosschaerts alom geprezen Kurt Van Dooren nalaat, is nog lang niet opgevuld.

‘Ik blijf rekenen op Roel Grant, al twaalf jaar titularis en een voorbeeldige kapitein. Ook al weet hij van zichzelf dat hij in tweede klasse aan zijn limiet zit’, overschouwt de Heistse trainer de mogelijkheden achterin.

‘Verder stel ik hoge verwachtingen in Bram Put. Hij is nu het derde jaar bij ons en het is aan hem om de aangeboden kans als centraal verdediger te grijpen.’

De nieuwe targetspits Jonah Remans stond voor zijn debuut op een eiland. Hij kan daarom nog niet worden beoordeeld. Hij had wel zijn aandeel in het enige doelpunt. Dit kwam van de voet van Bram Criel.

‘Voor Bram is het belangrijk zich goed te voelen. Deze goal kan daarbij helpen, zodat hij na twee jaren onder zijn waarde te hebben gevoetbald terug het niveau kan halen van zijn eerste seizoen met zestien goals’, stelde Bosschaerts tot slot.

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA

Bericht door DAVILA »

KSK Heist heeft zopas een inkomende transfer gerealiseerd. Een ervaren middenvelder komt over van SK Sint-Niklaas.

Nr10.be vernam uit betrouwbare bron dat Jonas Vandermarliere volgend seizoen in de Lostraat speelt. De 27-jarige middenvelder was einde contract bij degradant SK Sint-Niklaas en vond met de Zwanen dus een nieuwe club in tweede klasse.

Vandermarliere was in het verleden actief bij onder meer Zulte-Waregem, VW Hamme en FC Brussels. In de voorbije twee seizoenen scoorde hij tien keer voor Sint-Niklaas. KSK Heist kon na het onverwachte vertrek van Siegerd Degeling en Glenn Neven nog wel wat versterking op het middenveld gebruiken.

Bron: site nr10

Voilà: zoals ik zei: niks testers, gevestigde waarden !
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Vandermarliere begon voetballen bij KFC Poperinge, in zijn thuisstad, waar hij op zijn negende door RSC Anderlecht werd weggeplukt. Daar speelde hij 10 jaar, maar hij kon nooit verder doorstoten dan de B-kern. Bij de jeugd van RSC Anderlecht stond hij bekend als een speler met niet superveel talent, maar wel een die er door werken en inzet zou geraken. Hij speelde ook een 40-tal jeugdinterlands. In de winterstop van het seizoen 2005-2006 haalde SV Zulte Waregem Vandermarliere weg uit RSC Anderlecht. In de terugronde mocht hij al enkele keren invallen bij het eerste team en startte hij tegen Sporting Charleroi in de basis. In het begin van seizoen 2006-2007 startte hij meerdere keren als titularis. Het grote publiek kent Vandermarliere vooral van de goal die hij scoorde in de toegevoegde tijd tegen Lokomotiv Moskou. Na uitleenbeurten aan VW Hamme en KSV Temse vertrok Vandermarliere in 2010 naar FC Brussels. Zijn huidige club is Sportkring Sint-Niklaas.

Bron: site Wikipedia
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Enkele posts op het SN forum:

Zonder meer de speler van het seizoen.

Technisch sterke speler met 200% inzet.

Jonas is een heel goeie speler zoniet de beste van de ploeg. Hij is de vriendelijkheid zelve.
Doef

Bericht door Doef »

Knappe transfer! Meer van dat!
Plaats reactie