Voorbereiding/Oefenwedstrijden

Peter

Re: Voorbereiding/Oefenwedstrijden

Bericht door Peter »

Dabo schreef:De testers Marvin Novotny en Seppe Brulmans verschenen maandagavond niet meer op training. Eric De Weerdt is de nieuwe keeperstrainer, in opvolging van Benny Wuyts. Bart Webers (enkel) verzaakte aan de oefenpot tegen Oosterzonen. Matthias Pittoors beperkt zich tot loopoefeningen.

Bron: GVA
Enig idee waarom Benny gestopt is bij Heist? Hopelijk in goeie verstandhouding want altijd geweldig vriendelijke mens/speler gevonden!
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Iemand die Zaterdag gaat kijken in Baarle-Hertog?? Ik heb voorlopig wel plannen in die richting. Da's toch op het veld van VV Dosko he?
klenne

Bericht door klenne »

Ksk heist - racing mechelen : 0-0
Peter

Bericht door Peter »

klenne schreef:Ksk heist - racing mechelen : 0-0
Enkele bevindingen na match van gisteren:
Doelman Vervoort heeft duidelijk geen schrik om van z'n lijn te komen (1 onzekere tussenkomst einde van eerste helft maar wie is er perfect hé :-), wereldsave in 2e helft, voor de rest rustige wedstrijd
Ik denk dat Thys en Vervoort serieus in balans zullen liggen

Achteraan zitten we zeer dun bij blessures of schorsingen. Dus Put zal volop z'n kans krijgen...toekomst zal uitwijzen of hij ze grijpt. Anders zal er geschoven moeten worden met middenvelders (Vanderputte gisteren in 2e helft).

Op middenveld is Vandemarliere zeker een aanwinst. Snelle balbehandeling, goed spelinzicht en loopvermogen en al goed coachend.
In tweede helft viel Jorn Rymenants zeer gretig en goed in...hopelijk grijpt hij terug volop z'n kans dit seizoen.
Ook Bell viel zeer goed in. Direct speler in balbezit aanvallen, groot loopvermogen en nodige snelheid.

Aanvallend vond ik Fischer gisteren goed starten, dan iets wegdeemsteren met gevaarlijke kans net na rust (aanpakken en direct schieten).
Rehmans vond ik zeer sterk invallen.

Het is duidelijk dat we vooral aanvallend meer mogelijkheden hebben. In tweede helft een kopbalsterke spits erbij gooien of toch eerder opteren voor meer loopvermogen en snelheid vanuit het middenveld...die keuzes heeft Cis nu (meer dan vorig jaar).

Wat me gisteren wel opviel was dat Racing op dit ogenblik al een duidelijke typeploeg heeft. Slechts één wissel rond de 75e minuut (nota bene dan nog een tester die twee weken geleden bij Heist meespeelde tegen Lierse).
Ze speelden een zeer hoog tempo en accurate passing in eerste helft zonder echt grote kansen te creëeren. Tweede helft konden ze logischerwijs zelfde tempo niet aanhouden waardoor Heist wat beter in de match geraakte (mede door agressiever spelen vanuit het middenveld).
Zij lijken mij titelkandidaat bij uitstek in 3e klasse...of de oudjes bij Capellen moeten nog in gang geraken...
foxy

Bericht door foxy »

volledig akkoord met Peter in een mooie analyse van de wedstrijd tegen Rc Mechelen. Vorig jaar verloren wij
kansloos met 1-3 ; deze 0-0 is dus een verbetering. Het was nu ook weer duidelijk dat wij geen technisch
hoogstaand combinatievoetbal kunnen/moeten nastreven maar het opnieuw moeten proberen met totale
fysieke inzet en goed bewegingsconcept met loopacties in de ruimte en hiervoor is Vandermarliere een sterke
aanwinst. Remans lijkt mij ook een goede diepe spits die weegt en beweegt op en tussen de verdedigers en
wat Fischer betreft ; ik heb nu , met alle voorbehoud door conditiegebrek, twijfels; zijn kracht en snelheid
lijken te beperkt om op te tornen tegen de verdedigers van 2e klasse. Hopelijk vergis ik mij en wordt het geen nieuw probleemgeval zoals Fockaert. Anderzijds, sterk van jonge keeper Vervoort met 2 geweldige saves en
ook Bell en Dahman en VanPraet zijn bruikbaar. Vanderputte maakt ook als centrumverdediger een goede indruk
en dat is een belangrijke voorsprong om nu al te weten want het duo Grant-Put moet zich nog verder bewijzen
en wat bij blessures ; zeer goed van onze coach. Ook Bell kan hiervoor misschien in aanmerking komen ; hij
heeft kracht , techniek , gestalte.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

@ peter: Dat Racing een typeploeg heeft hoeft niet te verbazen he. Ze draaien nog deels op routine van vorig seizoen, ook al is er wat volk weg. Ik ben benieuwd en hoop volgende week tegen Westerlo een soort typeploeg van Heist te zien staan.

Nogmaals de vraag eerst: rijdt er zaterdag iemand mee naar Baarle Hertog naar de match zien?
Peter

Bericht door Peter »

foxy schreef:en wat Fischer betreft ; ik heb nu , met alle voorbehoud door conditiegebrek, twijfels; zijn kracht en snelheid
lijken te beperkt om op te tornen tegen de verdedigers van 2e klasse. Hopelijk vergis ik mij en wordt het geen nieuw probleemgeval zoals Fockaert.
Geduld geduld, hij liet toch al een paar leuke dingen zien...enige wat ik altijd hoop is dat beste speler speelt en niet de duurste...

Ook best grappig toen Bell & Fischer na de match vertrokken. Fischer had z'n voetbalschoenen in z'n hand...van een sportzak geen spoor te bekennen...toch eens iets anders hé zo'n internationale sterren :D
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Racing Mechelen begon aan de match met de vermoedelijke typeploeg. Beide ploegen brachten de eerste helft bijwijlen mooi voetbal, maar uitgesproken kansen bleven uit. Ex-Racinger Fisher haalde op het hafuur hard uit, maar zijn knal ging net naast. De beste kans voor de pauze was voor Racing, maar de poging van de doorgebroken Hadraoui werd via de voet van de thuisdoelman afgeblokt. Heistcoach Bosschaerts liet in de loop van de tweede helft maar liefst zeven wisselspelers opdraven, wat het spelpeil niet ten goede kwam. De beste kansen waren nog voor groen-wit, maar de thuisdoelman voorkwam de nederlaag.

Bron: GVA
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Helemaal eens met Peter's matchanalyse.
In de marge gisteren uit goede bron vernomen dat Heist er twee sponsors bij heeft: Meulders afbraak en grondwerken en nog een tweede (mij onbekende). Trap ik hier een open deur in en weet iedereen dat al ?
Betekent dit dat er misschien nog wat financiële ruimte komt om er verdedigend iets bij te halen ?
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Helemaal eens met Peter's matchanalyse.
In de marge gisteren uit goede bron vernomen dat Heist er twee sponsors bij heeft: Meulders en nog een tweede (mij onbekende). Trap ik hier een open deur in en weet iedereen dat al ?
Betekent dit dat er misschien nog wat financiële ruimte komt om er verdedigend iets bij te halen ?
U bedoelt Michiels (afbraak, wegenis en grondwerken). Verder lijkt er mij nieuw te zijn qua sponsoring:

F en S Projects (realisaties in hout)

projectmasters (advies en ontwerp bureau voor, nieuwbouw,verbouwing, industriebouw)

Euphony (telefonie, internet, energie)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: U bedoelt Michiels (afbraak, wegenis en grondwerken). Verder lijkt er mij nieuw te zijn qua sponsoring:

projectmasters (advies en ontwerp bureau voor, nieuwbouw,verbouwing, industriebouw)

Bedankt voor de info. Slimme keuze van Euphony: die hebben pas hun samenwerking met Genk stopgezet... ;)
klenne

Bericht door klenne »

We zulle is naar de lyra vertrekke se 8-)
Peter

Bericht door Peter »

DAVILA schreef:
Dabo schreef: U bedoelt Michiels (afbraak, wegenis en grondwerken). Verder lijkt er mij nieuw te zijn qua sponsoring:

Bedankt voor de info. Slimme keuze van Euphony: die hebben pas hun samenwerking met Genk stopgezet... ;)
Het lijkt er bijna op dat deze sponsors zullen zorgen voor het afwerken van nieuwe tribune in ruil voor publiciteit...de betere ruilhandel ;)
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Dat ze dan gelijk aan den overkant een goei staantribuneke zetten, dan staan we allemaal droog als 't regent...
klenne

Bericht door klenne »

Lyra - ksk heist : 0-3

Goals van : vermeiren , bell en fisher
Plaats reactie