Ksk Heist - FC Gullegem 3-1

DAVILA

Ksk Heist - FC Gullegem 3-1

Bericht door DAVILA »

Wie eens wil gaan kijken op de site:

http://www.fcgullegem.be
DAVILA

Re: Cofidis Cup

Bericht door DAVILA »

Bij winst daarna op verplaatsing naar Wetteren of Visé.
DAVILA

Re: Cofidis Cup

Bericht door DAVILA »

Sport West
07 april 2013
FC GULLEGEM KAMPIOEN IN EERSTE PROVINCIALE
Na een 6-1 overwinning tegen Club Roeselare mag FC Gullegem zich kampioen noemen in eerste provinciale. Na 4 titels in 5 jaar wordt er volgend seizoen dus weer nationaal voetbal gespeeld op de Poezelhoek
Is blijkbaar sinds 2002 een fusieploeg met oa Wvelgem, volgens dit artikeltje vier keer kampioen op vijf jaar tijd... Respect !
Dabo
Beheerder

Cofidis Cup: Ksk Heist - FC Gullegem

Bericht door Dabo »

Afbeelding
eSKaa

Re: Cofidis Cup: Ksk Heist - FC Gullegem

Bericht door eSKaa »

Ze weten dan toch al da't in Heist-op-den-Berg is :-). Nu die straatnaam nog vinden in de GPS...
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef:Ze weten dan toch al da't in Heist-op-den-Berg is :-). Nu die straatnaam nog vinden in de GPS...
Dat is in het West-vlaams hé. Trouwens, is het Gullugem of Hulluhem? :-)
eSKaa

Bericht door eSKaa »

FC Gullegem is een Belgische voetbalclub. De club is aangesloten bij de KBVB met stamnummer 9512 en heeft wit en rood als kleuren.

De voetbalclub werd opgericht in juli 2008 nadat Gullegem zich terugtrok uit de fusieclub KSK Wevelgem City. De club werd opgericht zes jaar na het verdwijnen van SK Gullegem, dat in 2002 was opgegaan in fusieclub Wevelgem City. Volgens de reglementen van de voetbalbond kan een vroegere clubnaam pas na tien jaar opnieuw gebruikt worden, dus was het na deze zes jaar nog niet mogelijk de oude vertrouwde naam aan te nemen.
De club ging in de competitie van start in het seizoen 2008/09 op het laagste niveau in West-Vlaanderen, Vierde Provinciale, en werd er meteen kampioen. Daarnaast haalde de ploeg de kwartfinales in de beker van West-Vlaanderen, waarin ze werd uitgeschakeld door Sassport Boezinge na het nemen van strafschoppen.
De club bleef de volgende jaren succesvol, en werd in 2009/10 ook in Derde Provinciale meteen kampioen, en herhaalde dit in 2010/11 ook in Tweede Provinciale. De club promoveerde zo voor de derde keer op rij en trad vanaf 2011 aan in Eerste Provinciale. Het eerste seizoen in die klasse eindige men als vierde en mocht de eindronde spelen. Hierin verloor men tweemaal van KSK Oostnieuwkerke. In 2012/13 werd de club drie speeldagen voor het einde van de competitie kampioen na een 6-1 overwinning tegen Club Roeselare, de vierde titel in vijf jaar. Vijf jaar na haar oprichting promoveerde de club zo voor het eerst in haar bestaan al naar de nationale reeksen, amper 11 jaar na het verdwijnen van voorganger SK Gullegem.

Bron: WIKIPEDIA

Zou in principe geen probleem mogen zijn, maar je weet nooit. Een ploeg die zo opgang maakt, daar zit talent dat hoger meekan. (of massa's geld).

Raar dat ze zich terugtrokken uit een fusie. Eerste keer da'k zoiets lees precies. Anyway, 't heeft hun geen windeieren gelegd. Ik ben eens benieuwd met hoeveel ze zondag naar Heist zullen afzakken.
fredjetrek
Beheerder

Bericht door fredjetrek »

als ge die hun stadion ziet weet ge genoeg... daar zit geld.
klenne

Bericht door klenne »

fredjetrek schreef:als ge die hun stadion ziet weet ge genoeg... daar zit geld.
Da is idd ni mis... Toch hou ik geen rekening mee een vroege uitschakelîg :twisted:
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

klenne schreef:
Da is idd ni mis... Toch hou ik geen rekening mee een vroege uitschakelîg :twisted:
Lijkt mij een vrij nieuwe accommodatie maar zo indrukwekkend vind ik dat dan toch ook weer niet hoor.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

GULLEGEM - Niemand heeft het hen voorgedaan: in vijf jaar van vierde provinciale naar vierde klasse. Met vier titels in vijf jaar werden de Gullegemse supporters verwend. En ook in het komende seizoen zullen de rood-witten een te duchten tegenstander zijn.
Toen FC Gullegem na de mislukte fusie tussen SK Gullegem en SV Wevelgem City opnieuw van start ging, was het de bedoeling om op termijn weer aan te knopen met eerste provinciale. De opmerkelijke opgang duurde minder lang dan verwacht. In vijf jaar tijd, bezegeld met vier titels, ging het vliegensvlug van vierde provinciale naar vierde klasse. ‘Nu zijn we aan een adempauze toe, zijn onze ambities eerder bescheiden’, beweert voorzitter Rudy Vandemoortele. Maar zoals Gullegem zijn voorbereiding afwerkte, zit er een rustig seizoen niet meteen in. Dit Gullegem wordt door de concurrentie getipt als outsider, zal ongetwijfeld meedoen voor de prijzen. ‘Gelieve ons niet over het paard te tillen’, reageert trainer Dirk Azou bij zoveel lof. ‘Ik ben de laatste om te ontkennen dat we over een goede ploeg beschikken. Maar daarom hoef je ons nog niet in een favorietenrol te duwen. Vierde klasse is niet te vergelijken met eerste provinciale. Vorig seizoen kregen we de titel op een zilveren schotel aangeboden. De enige ploeg die ons het vuur aan de schenen kon leggen was VG Oostende. Maar wegens financiële problemen moest de kustploeg al vroeg afhaken. Onlangs voor de Beker bij reeksgenoot Templeuve kregen we een voorsmaakje van wat ons straks te wachten staat. Akkoord, we gingen er met 1-2 winnen, maar het kostte ons veel moeite.’

Mulliez: ‘Overstap valt goed mee’

Nicolas Mulliez, een verdediger pur sang, is een van de vele nieuwelingen bij FC Gullegem. Samen overgekomen met zijn ploegmaat Erwin Seignez van Helkijn, gaat het bijzonder snel voor Mulliez. Twee seizoenen geleden speelde hij nog in tweede provinciale. ‘Mijn overstap naar Gullegem valt voor het ogenblik bijzonder goed mee’, zegt de 22-jarige inwoner van het Waalse Celles.

‘Gullegem ademt voetbal. De accommodatie is hier gewoon schitterend, de spelers worden in de watten gelegd. In de voorbereiding kwam ik aan veel aan spelen toe. Hoewel het niveau een stuk hoger ligt, trek ik toch aardig mijn streng. Het is uiteraard een grote aanpassing. Bij Helkijn was ik bij manier van spreken altijd zeker van mijn plaats. Niet bij Gullegem waar de concurrentie bijzonder zwaar is. Maar daar heb ik geen problemen mee, kan er alleen maar sterker van worden.’

Bron: HNB online
fredjetrek
Beheerder

Bericht door fredjetrek »

Dabo schreef:
klenne schreef:
Lijkt mij een vrij nieuwe accommodatie maar zo indrukwekkend vind ik dat dan toch ook weer niet hoor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij dromen al jaren over zo een staantribune...das iets anders dan 3 trapjes he
klenne

Bericht door klenne »

Dabo schreef:
klenne schreef:
Voor vierde klasse ??!! Toch ze :D
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Toch maar niet onderschatten dit Gullegem. Een pak spelers met ervaring in vierde, derde en tweede klasse.
Zo speelde spits Nicolas Gezelle in 2006-2007 bij KV Kortrijk dat toen derde eindigde in tweede klasse. Gezelle scoorde in de eerste peiode (10 matchen) 6 keer ! Later op het seizoen werd hij verdrongen door Alois Nong.
Klaas Hellebaut speelde in tweede bij Wetteren, net als Opbrouck die ook jaren in derde speelde bij Racing Waregem.
Vangheluwe speelde eveneens in derde bij Racing Waregem. Yoeri Flederick speelde in derde bij Deinze en Racing Waregem.
John Dujardin speelde eveneens in derde bij Racing Waregem. Sep Demeyere debuteerde als 18-jarige in derde bij Wevelgem.
Woter Comeyne speelde in vierde bij Ieper. Karsten Delrue scoorde als 18-jarige al 18 keer in provinciale.
Waal Erwin Seignez was dan weer na afloop van het laatste seizoen de speler uit eerste provinciale die de ploegen in West Vlaanderen maar voor het uitkiezen had. Blijkbaar staan er daar wegwijzers naar Gullegem met Euro tekens op... want... hij trok naar daar.

Iedereen op scherp nu ? ;)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Een jaar geleden in augustus won Gullegem een oefenmatch tegen tweedeklasser Roeselare met 3-2 (en het was niet tegen de beloften)...
Een verwittigd man is er twee waard...

PS: slaapt iedereen hier op het forum ? :D
Plaats reactie