EENDRACHT AALST - KSK HEIST 2-0

eSKaa

Re: EENDRACHT AALST - KSK HEIST 2-0

Bericht door eSKaa »

en direct een rake opmerking :-)
Dabo
Beheerder

Re: EENDRACHT AALST - KSK HEIST 2-0

Bericht door Dabo »

JONGE RIK VAN PRAET GAAT MET HEIST KOPJE ONDER

‘Misverstanden afgestraft’

SK Heist keerde ook uit Aalst terug met lege handen en kent met nul op negen een slechte seizoenstart. De jonge invaller Rik Van Praet deelde tegen de Ajuinen in de klappen maar is toch blij met het vertrouwen van zijn trainer.
Door de blessures van de flankverdedigers Bart Van den Broeck en Mathias Pittoors kwam Rik Van Praet vorige week in de bekerwedstrijd op Visé voor de eerste keer aan de aftrap. Voor het competitieduel op het veld van Eendracht Aalst was de pas twintig geworden Schellenaar opnieuw van de partij. Om opnieuw te worden geconfronteerd met een nederlaag. En opnieuw lagen verdedigende fouten aan de basis van het verlies. Op die manier debuteren is uiteraard niet aangenaam.

‘Toch ben ik blij dat ik eindelijk mijn kans krijg’, aldus Rik. ‘Ik zie dit als een beloning voor het vele geduld dat ik aan de dag legde en mijn trainingsarbeid. De trainer weet dat blijkbaar te waarderen. Ik ben opgezet met het door hem in mij gestelde vertrouwen.’

Rik Van Praet startte zijn voetballoopbaan bij Rupel-Boom, maakte tien seizoenen deel uit van de jeugdrangen van Germinal Beerschot, keerde dan terug naar zijn oorspronkelijke club om die nadien in te ruilen voor OH Leuven. Het is daar dat Heist hem anderhalf jaar geleden op het spoor kwam. Hij combineert voetbal met studies LO en bewegingswetenschappen aan de universiteit van Leuven.

‘Daar ben ik ook op kot’, vertelt Rik. ‘En van daaruit maak ik ook mijn verplaatsingen voor trainingen en matchen. Mits een goede planning is dat best te doen.’

Met heel Heist had ook Rik Van Praet in Aalst op een eerste punt gerekend, maar andermaal werd pijnlijk duidelijk waar het schoentje wringt. Schreef T2 Hugo Van Doninck de derde competitienederlaag op rij toe aan een verschil in efficiëntie, dan liet de jonge Heistse verdediger zich iets eufemistischer uit. ‘Het zat ons niet mee’, vond hij. ‘Met wat meer geluk kunnen we zelf scoren. Dat gebeurt niet en tot overmaat van ramp werden twee foutjes van ons achterin, te wijten aan gebrekkige communicatie, genadeloos afgestraft.’

Niemand die de verantwoordelijkheid voor dat falen deels in de schoenen van de jonge invaller schuift.

‘Ik heb alleszins niet die indruk’, blijft Rik vrij rustig. ‘Ik werd goed opgevangen. Vooral de sterkhouders Bart Webers en Jonas Vandermarliere springen me bij met raad en daad. Op die manier kan ik veel bijleren.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie