BRAM CRIEL HEEFT EEN GROOT AANDEEL IN DE EERSTE ZEGE VAN HEIST
‘Overwinning komt op ideale moment’
Heist moest wachten tot op de vijfde speeldag om nog eens van het overwinningsgevoel te proeven. Met dank aan de doelpuntenmakers Bram Criel en Jeroen Vanderputte. ‘Deze overwinning kwam op het ideale moment’, straalt Bram Criel.
De aanvaller van Heist genoot gisteren na van de drie punten in de regionale derby tegen Hoogstraten. Waar kon hij dat beter doen dan in het stadion van Heist dat gastheer was voor de buren uit Schriek die Beerschot-Wilrijk over de vloer kregen en voor de gelegenheid uitweken naar het complex van de tweedeklasser.
Collectieve sterkte
‘Oef. Eindelijk. Tegen Geel redden we op de valreep een gelijkspel uit de brand. Nu pakten we de volle buit. Met vier op zes in de twee laatste competitieduels doen we een goede zaak. We wisten dat de punten zeer goed konden gebruiken in deze fase van de competitie. Om de eenvoudige reden dat we afstevenen op wedstrijden tegen Moeskroen-Peruwelz (woensdag) en Eupen (zondag). De reeks in tweede klasse is sterker geworden. De eerste tien ploegen in de stand zijn een pak sterker dan de clubs uit de rechterkolom. Het verschil is bijzonder groot. We maken ons geen illusies. Het wordt onderaan een strijd op leven en dood. Vergeet niet dat de toppers in de tweede klasse profclubs zijn. Met een veel groter budget dan dat van Heist. Die ploegen trainen zes keer in de week. Wij drie keer. Financieel is het een groot verschil. Mijn ploegmaats en ik werken of studeren’, merkt Criel subtiel op.
Heist moet het van zijn collectieve sterkte hebben. ‘Inderdaad. Van ons enthousiasme, karakter, fysieke sterker en het groepsgevoel. Met nieuwkomers als Dachelet en Van Den Bogaert kreeg de ploeg een kwaliteitsinjectie. Het voetballend vermogen ging met een ruk omhoog. Een speler als Dachelet leest het spel goed en coacht meteen op het veld. Dankzij de komst van Carvalho kan ik opnieuw diep in de spits spelen. Het vertrek van Bell en Fisher is geen aderlating. Het zijn toffe kerels met wie ik goed kon opschieten. Maar we zijn na de augustusmercato niet verzwakt.’
Bram Criel scoorde tegen Hoogstraten de belangrijke gelijkmaker. ‘Meer dan verdiend. In de eerste helft waren wij voetballend de betere ploeg. Het vroege doelpunt van Hoogstraten, een schot van op de rand van het strafschopgebied, was vermijdbaar. Tegen Geel en Hoogstraten moesten we zeker iets rapen. Het is overigens leuk dat er heel wat regionale derby's op het programma staan.’
Bron: http://www.sportwereld.be
SCHeiDSreCHter: Miguel Garcia
toeSCHouWerS: 750.
HeiSt: Thys - Vandermarliere, Dachelet, Grant, Van Den Bogaert - Vanderputte, Rijmenams, Webers, Carvalho, Rijmenants - Criel.
HoogStraten: Van Bael -Gommers, Savic, Meyvis, Van Gansen - Schrauwen, Tilburgs, Van Huffel - Boere, Lanslots, Roy Van der Linden.
VerVangingen: 63' Schrauwen door Swaegers, 71' Royv Van der Linden door Segers, 74' Carvalho door Put, 76'Lanslots door M'Sila
Doelpunten: 11' Tilburgs 0-1, 31' Criel 1-1, 34' Vanderputte 2-1.
gele kaarten: Van Huffel, Vanderputte, Gommers, Tilburgs, Rijmenams.