eSKaa schreef:Speelde die niet bij Antwerp vorig jaar (of het jaar ervoor)?
Er is licht aan het einde van de tunnel voor Emmerik De Vriese, die in februari met een knieblessure uitviel. Na acht maanden heeft hij eindelijk de loopoefeningen hervat.
Het vorige seizoen begon alleraardigst voor Emmerik De Vriese (27) .
De West-Vlaamse aanvaller, die van Antwerp was overgekomen, startte meteen in de basis tegen Anderlecht.
Op het einde van de rit had hij ‘maar’ vijftien wedstrijden op zijn teller, maar dat hadden er veel meer kunnen zijn. De teller stopte immers eind februari.
‘Tijdens een oefenduel zat ik niet goed in de match en werd ik vervangen met pijn aan de knie’, doet De Vriese het relaas nog eens.
‘Toen ik 's avonds thuiskwam, kon ik die knie zelfs niet meer strekken. Wanneer of hoe die blessure precies tot stand is gekomen, weet ik niet.’
‘Ik kon me toen zelfs geen duel of tackle herinneren. Nadien hoopte ik dat een operatie niet nodig was, maar uiteindelijk bleek dat onvermijdelijk, want de pijn bleef duren.’
Die operatie vond plaats in mei en de verwachtingen waren dat de aanvaller er tegen de start van de competitie opnieuw zou staan, maar dat draaide anders uit. De Vriese is immers nog altijd aan het revalideren, maar vorige week deelde trainer Ronny Van Geneugden mee dat het de goeie kant opgaat met de aanvaller.
Intensief
‘Ik ben nog niet waar ik wil staan, maar het gaat goed vooruit’, bevestigt De Vriese. ‘Sinds vorige woensdag ben ik eindelijk begonnen met lopen en dat gaat al vrij vlot.’
‘Aan de groepstrainingen denk ik nog niet, maar ik hoop nu wél snel weer met de bal te kunnen trainen. De staf is elke dag intensief met me bezig, dat komt wel in orde.’
Opnieuw af en toe het veld ruiken, zal de winger alleszins goed doen, want de voorbije maanden zat hij wel heel vaak tussen vier muren, al had hij een goeie compagnon.
‘De voorbije maanden bestonden mijn dagen vooral uit aquajogging en individuele krachtoefeningen. Bjorn Ruytinx, die ook nog met een knieblessure sukkelt, kan ervan meespreken, want we zaten elke dag samen in dezelfde ruimte.’
‘Op zich was dat nog wel lachen. Als één van ons het even moeilijk had met een oefening, maakte de andere gewoon een grap, waardoor we elkaar konden opvrolijken. Eigenlijk is Bjorn echt de ideale gast om bij je te hebben tijdens de revalidatie.’
De terugkeer van Ruytinx staat nog wat later gepland als die van De Vriese. Op zijn eigen comeback wil de West-Vlaming een datum plakken. ‘Ik hoop snel weer met de groep te trainen, maar ik revalideer liever iets voorzichtiger dan te snel.’
Speelde drie jaar bij Antwerp (titularis) nadien naar OHL , verdere uitleg zie artikel hierboven.
Speelde een reuzenmatch tegen Standard met Anrwerp in de BvB een paar jaar terug.
Veronderstel dat hij nu zonder contract zit.