“We hadden zelfs meer goals kunnen maken”
Heist boekt eerste uitzege en doet prima zaak. Dat Heist voor het eerst de nul houdt, had het in Wezet vooral te danken aan de sterk presterende Miguel Dachelet. De centrale verdediger speelt al een aantal weken op een hoog niveau. Miguel Dachelet organiseerde op een puike manier zijn verde-diging. "Ik heb nog altijd heimwee naar eerste klasse en mentaal is het voor me soms moeilijk om me op te laden. Maar ik doe wat van mij verwacht wordt, en dat is doelpunten tegenhouden en de verdediging organiseren." Net na het laatste fluitsignaal trok Dachelet naar de zijnlijn voor een babbel met zijn ex ploegmaat Dolly Menga. "We kennen mekaar niet alleen van bij Lierse. Dolly is als een broer voor mij, hij woont hier niet ver vandaan. Het was een mooie gelegenheid voor hem om eens te komen kijken. Ik ben dan ook heel blij dat we zijn gewonnen en dat hij dat heeft kunnen zien." Heist hield voor de eerste keer dit seizoen de nul. "Dat is eigenlijk fantastisch", gaat Dachelet verder. "Er zijn zware nederlagen geweest, denk aan de 2-7 tegen Antwerp en nog niet zo lang geleden de 5-0 tegen Moeskroen. Dan is dit een puik resultaat. En heel knap van de hele groep die hard gewerkt heeft en dat ook elke week doet. Dat vind ik bijzonder aan Heist, iedere speler doet zijn uiterste best. En dat levert resultaten op want dit is de vierde op eenvolgende wedstrijd zonder neder-laag." Toch vond Dachelet dat zijn team verzuimde de score verder uit te diepen. "Dat begreep ik niet zo goed, want er zijn echt wel kansen geweest om de 0-2 te scoren. Want, laten we daar ook eerlijk over zijn: dit Wezet speelde absoluut geen groots voetbal. We doen door deze overwinning echt een schitterende zaak. We lopen uit op een aantal ploegen want heel wat teams onderaan hebben punten gelaten. We gaven ook weinig kansen weg, voor een verdediger is dat altijd een mooie conclusie. Ook al is het verdedigende werk niet alleen de verantwoordelijkheid van de verdedigers." En op deze manier hoopt Dachelet zich weer in de gunst van de eersteklassers te spelen. "Met mijn toekomst ben ik niet veel bezig. Heist heeft me bij Lierse weggehaald om de verdediging te versterken en dat lukt. Daar ben ik in de eerste plaats tevreden over, de rest zie ik wel en heb je zelf veel minder in de hand."
De match
Beide ploegen namen een fikse studieronde. een schot van Vandermarliere werd over doel geknald, het was de eerste schuchtere vorm van opwinding in een leeg en sfeerloos stadion. Ook Wezet was even dreigend - zij het zonder groot gevaar - op een knal van Jaadi. nauwelijks een doelkans en twee ploegen die in de eerste plaats niet wilden verliezen. en toch zouden de bezoekers voor de rust nog kunnen juichen. een mooie voorzet van rijmenants werd door Webers aan de tweede paal ingekopt. Na de pauze gooide Wezet twee verse krachten in de strijd. Maar in de tweede helft kon Wezet geen grote kansen versieren.
“Oef, we hebben een sleutelmatch gewonnen”
De eerste uitzege van het seizoen werd ,uitgebreid gevierd. "Dit was een sleutelmatch", vond coach Cis Bosschaerts. "Een hele week had ik de focus op deze partij gelegd. De uitslag van deze match zou verstrekkende gevolgen kunnen hebben, dat had ik mijn groep vooraf duidelijk ingeprent." Over de eerste helft was de coach gematigd tevreden. "Het was behoorlijk, we speelden de bal goed rond maar om hier te winnen was er meer nodig. Ik had mijn betoog al klaar voor de rust toen Webers in de allerlaatste minuut toch nog de 0-1 inkopte. Goed, dan gooi je alles om in wat je zegt natuurlijk. Ik wilde dat we in de tweede helft de zaken volwassen zouden aan pakken, en dat hebben we ook gedaan. We hebben weinig kansen weggegeven en de ploeg heeft als een blok gespeeld. Creativiteit gekoppeld aan organisatie, die er zeker stond. Oef, wat is dit een belangrijke overwinning. Die nog meer aan belangrijkheid wint door het puntenverlies van een heel aantal ploegen. Nee, we moeten heel opgelucht zijn dat we hier met de drie punten vertrekken." Een belangrijk aandeel in de goal had Yannick Rijmenants. Met alweer een beslissende assist. Rijmenants: "Ik gooi de ballen te- genwoordig heel snel voor doel, want ik weet dat Webers daar toch staat. Ik heb nu al een aantal beslissende voorzetten getrapt. Of dat belangrijk is? Een beetje, maar ik hou het toch niet bij. Deze winst is veel belangrijker."
Bruno Carvalho niet in de kern
Geen Bruno Carvalho in de kern, en dat was toch een verrassing voor de speler die enkele weken geleden nog met tromgeroffel werd ingehaald. Vorige week verloor hij zijn basisplaats, nu niet meer bij de selectie. Is er een probleem? "Nee, dat is er helemaal niet", weet trainer Cis Bosschaerts "Carvalho speelde vrijdag met de beloften en hij kreeg een kniestoot en kon zaterdag niet eens stappen. Dus kon ik hem moeilijk mee naar Wezet nemen. Wat wel waar is, is dat ik meer verwachtte van Carvalho dan wat hij tot nu heeft getoond. Weet je, Bruno kwam de groep uitwuiven voor ons vertrek. Hij wil er absoluut bij zijn.
SCHEIDSRECHTER: Tom Ottevaere.
TOESCHOUWERS: 400.
WEZET: Rausin - Lacroix, Goffin, Etien Aka, Fondaire - De Pever, Englebert, Jaadi, Rherras, Nicolay - Masmanidis.
HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant, Dachelet, Van Den Bogaert - Vanderputte, Vandermarliere, Webers, Rijmenams, Rijmenants - Criel.
VERVANGINGEN: 46' Jaadi door Camara, 46' Englebert door Laloux, 69' Criel door Vermeiren, 70' Nicolay door La Mantia, 83' Rijmenants door Pittoors.
DOELPUNT: 45' Webers 0-1.
GELE KAARTEN: Laloux, Masmanidis, De Pever.
RODE KAART: 90' De Pever (2x geel).
Bron: GVA
----------------------------------------
‘We maken een mooie sprong’
Heist boekte op het veld van Wezet een eerste uitzege. Een doelpunt van topscorer Bart Webers volstond voor de volle buit.
‘Het was een gesloten wedstrijd met weinig kansen’, aldus assistent-trainer Hugo Van Doninck.
‘De beslissing viel op slag van rust toen Bart Webers een inzenden van Yannick Rymenants in doel kopte.’
Heist wist die bonus zonder problemen vast te houden.
‘We hielden goed onze greep op de wedstrijd zodat die kleine voorsprong niet meer in het gedrang kwam’, aldus de assistent van Cis Bosschaerts. Heist deed met deze overwinning een gouden zaak.
‘We maken een mooie sprong in de rangschikking en de meeste ploegen achter ons lieten punten liggen’, besloot Van Doninck.
Bron: http://www.sportwereld.be
CS VISE - KSK HEIST 0-1
Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1
Dat heeft weinig met Heist te maken. Het is gewoon een algemeen gegeven in het voetbal dat supporters tijdens uitwedstrijden automatisch zich groeperen en ze zich al eens meer laten horen. Dat we thuis een eigen vak zouden hebben zal hier weinig aan veranderen. In Heist is er geen cultuur van veel lawaai rond de plein.Leocannaerts schreef:waarom horen we onze supporters altijd zo goed op verplaatsing (zelfs al zijn ze niet sterk in getal) en waarom blijft het in de Lostraat altijd muisstil onder de match ?hesteneer schreef:proficiat met de overwinning!!! volgende week winnen en we gaan een rustig seizoen tegemoed
Avant le match, nous savions qu’il était vital de gagner. En effet, c’est un match important dans la bataille pour éviter d’être dans le top trois de fin de classement de la ligue, mais rien ne s’est passé comme prévu.
Le coach a laissé Camara et Laloux sur le banc. Vaccaro était suspendu. Et Biatour quant à lui était out pour blessure. Quatre joueurs importants donc, qui n’ont pas démarré le match avec l’équipe. Et hier, nous avons vu la moins bonne prestation de Visé de la saison. Les Oies ne se sont pas montrées dangereuses pendant ces 90 minutes. Heist est arrivé à marquer juste avant la fin de la première mi-temps, grâce à une tête de Webers et à la passivité dans la défense de De Pever et Fondaire au deuxième poteau.
Visé n’a pas su se réveiller pendant 90 minutes. Goffin et Aka ont montré de belles performances, et Camara également lors de la seconde mi-temps. Pour le reste, le match était ennuyant. A la fin du match, Daan De Pever s’est fait exclure à cause de deux cartes rouges. Il ne sera donc pas avec l’équipe à Geel.
Le week-end prochain, nous prendrons notre revanche: un autre match très important qui nous permettrait de respirer un peu plus.
C.S. Visé: Rausin, Aka, Lacroix, Fondaire, Goffin, De Pever, Englebert (46´ Laloux), Rherras, Masmanidis, Jaadi (46´ Camara), Nicolay (69´ La Mantia).
Heist: Michiels, Dachelet, Grant, Van den Broeck, Van den Bogaert, Vandermarliere, Vanderputte, Rymenants (83´ Pittoors), Webers, Rijmenams, Criel (68´ Vermeiren).
Buts: 44´ Webers.
Cartes jaunes: Masmanidis, Laloux.
Carte rouge: De Pever (2 cartes jaunes)
Bron: site CS Visé
Zo zagen de ganzen de match: Camara en Laloux op de bank, Vaccaro geschorst, Biatour geblesseerd, zo stonden er vier belangrijke spelers niet op het veld...
Iets zegt mij dat die trainer zich ongerust moet beginnen maken
Le coach a laissé Camara et Laloux sur le banc. Vaccaro était suspendu. Et Biatour quant à lui était out pour blessure. Quatre joueurs importants donc, qui n’ont pas démarré le match avec l’équipe. Et hier, nous avons vu la moins bonne prestation de Visé de la saison. Les Oies ne se sont pas montrées dangereuses pendant ces 90 minutes. Heist est arrivé à marquer juste avant la fin de la première mi-temps, grâce à une tête de Webers et à la passivité dans la défense de De Pever et Fondaire au deuxième poteau.
Visé n’a pas su se réveiller pendant 90 minutes. Goffin et Aka ont montré de belles performances, et Camara également lors de la seconde mi-temps. Pour le reste, le match était ennuyant. A la fin du match, Daan De Pever s’est fait exclure à cause de deux cartes rouges. Il ne sera donc pas avec l’équipe à Geel.
Le week-end prochain, nous prendrons notre revanche: un autre match très important qui nous permettrait de respirer un peu plus.
C.S. Visé: Rausin, Aka, Lacroix, Fondaire, Goffin, De Pever, Englebert (46´ Laloux), Rherras, Masmanidis, Jaadi (46´ Camara), Nicolay (69´ La Mantia).
Heist: Michiels, Dachelet, Grant, Van den Broeck, Van den Bogaert, Vandermarliere, Vanderputte, Rymenants (83´ Pittoors), Webers, Rijmenams, Criel (68´ Vermeiren).
Zo zagen de ganzen de match: Camara en Laloux op de bank, Vaccaro geschorst, Biatour geblesseerd, zo stonden er vier belangrijke spelers niet op het veld...

Op de beelden toch enkele mooie dingen te zien. Zeker het doelpunt mag er zijn, mooie voorzet, maar vooral Webers die tussen 2 (slapende) verdedigers mag binnenkoppen.
Enkele mooie combinaties op zoek naar een goeie opening, en de dosis pech bij de afwerking die nog iets te vaak meespeelt, al hadden we misschien geen 0-2 verdiend.
Naar't schijnt was er zelfs 400 man aanwezig... Waar ze die gehaald hebben, weet ik niet, maar bon, een kwart ervan was van Heist, en dat stemt toch ook gelukkig.
Nogmaals dikke proficiat aan gans het team, en nu de focus op zaterdag! Bij winst tegen Virton zetten we ons rustig in de middenmoot, en zijn we toch gewapend voor de zwaardere wedstrijden die erna aankomen...
Enkele mooie combinaties op zoek naar een goeie opening, en de dosis pech bij de afwerking die nog iets te vaak meespeelt, al hadden we misschien geen 0-2 verdiend.
Naar't schijnt was er zelfs 400 man aanwezig... Waar ze die gehaald hebben, weet ik niet, maar bon, een kwart ervan was van Heist, en dat stemt toch ook gelukkig.
Nogmaals dikke proficiat aan gans het team, en nu de focus op zaterdag! Bij winst tegen Virton zetten we ons rustig in de middenmoot, en zijn we toch gewapend voor de zwaardere wedstrijden die erna aankomen...
-
Als ik men beste Frans bovenhaal ,dan lees ik hier een vervelende match,Visé 90 min.lang in slaap gelegen en ne speler die 2 rode kaarten krijgt opt laatste!DAVILA schreef:Avant le match, nous savions qu’il était vital de gagner. En effet, c’est un match important dans la bataille pour éviter d’être dans le top trois de fin de classement de la ligue, mais rien ne s’est passé comme prévu.
Il faut le faire...

Tegen RWDM Brussels is den deze weer op de afspraak!

“Ik was zo blij als een kind”
Simon Vermeiren opnieuw van de partij na zware knieblessure
Op zondag 25 augustus viel Simon Vermeiren in de bekerwedstrijd op Wezet al vroeg uit met een zware knieblessure. Hij vreesde toen het ergste, maar zes weken later staat hij er opnieuw. Zondag op Wezet maakte hij de laatste twintig minuten vol. "Ik ben opvallend snel weer fit." Enkele weken geleden vreesde je even het ergste, Simon. Simon Vermeiren: "Dat klopt, ook omdat er een voorge-schiedenis is, hé. Drie jaar geleden brak ik mijn been tegen OH Leuven. Dat vergeet je natuurlijk nooit. Ik voelde direct dat er iets niet goed zat. Ik hoorde het letterlijk kraken en geraakte nog met moeite de bus op." Je bent de lolbroek van de groep, maar we zagen toen grote vertwijfeling. "Hoe zou je zelf zijn? Ik ben die zondagavond meteen naar het ziekenhuis gereden. Professor Nijs, de man die me herstelde van de beenbreuk, is nog speciaal langsgekomen om me gerust te stellen. Het was geen kruisbandletsel, het was alleen de mediale band die geraakt was. Dat luchtte me enorm op. Het herstel zou een drietal maanden duren.” Zo lang heeft het niet geduurd. Je staat er sneller dan ver-wacht. "Dat zeker, maar ik heb alle voorschriften ook strikt gevolgd. Ik ben twee keer per dag bij kinesist Joris Van Baelen langsgelopen. Een herstel is niet alleen een fysieke kwestie. Mentaal heb je de ondersteuning nodig om daar energie uit te halen. Als mensen zoals Nijs en Van Baelen je het gevoel geven dat je vooruitgang boekt en dat ze je weer monter en fit zien terugkeren, dan geeft dat extra motivatie." Je zat zondag weer op de bank. "Geweldig. Soms ben je nog eens zo blij als een kind. Toen ik zondag de bus opstapte, was dat nog eens het geval. Ik had vorige week met de beloften gespeeld en vrijdag ook, zelfs negentig minuten. Ik scoorde twee keer. Ik voelde het vertrouwen van de trainer toen hij me selecteerde voor Wezet.” Je mocht zelfs invallen. Een cadeau? "Bij een krappe 0-1 voorsprong is dat alle hens aan dek, ja. Maar in de twintig minuten dat ik speelde kon ik laten zien wat ik voor de ploeg en de club wil betekenen. En de trainer heeft me na de match bedankt. Het zal dus wel veel zijn (lacht)."
-----------------------------------
BART WEBERS BEZORGT HEIST MET VIERDE SEIZOENSTREFFER EEN EERSTE UITZEGE
‘We dwingen respect af’
SK Heist boekte op het veld van Wezet een eerste uitoverwinning. Omdat ook voor de eerste keer dit seizoen de nul werd gehouden volstond één doelpunt. De auteur van de beslissende treffer was andermaal Bart Webers, die zijn totaal zo op vier brengt.
SK Heist kan niet langer het kleine broertje van tweede klasse worden genoemd. Na een desastreuze start met nul op negen werd nu al vier speeldagen op rij niet meer verloren en wist blauw-wit-groen dankzij een tweede seizoenszege op het veld van Wezet op te klimmen naar een meer comfortabele twaalfde plaats.
‘Wat ben ik content met deze overwinning’, slaakte doelpuntenmaker Bart Webers een zucht van opluchting. ‘Ik ben ook enorm blij dat we eindelijk eens de nul hebben kunnen houden. Dat voelt heel plezant aan.’
Dat hij met zijn vierde competitiegoal uitgroeide tot matchwinnaar vond de Limburger niet zo bijzonder.
‘Eigenlijk was het een gemakkelijk doelpunt’, klonk het laconiek. ‘Yannic Rymenants dropte de bal perfect aan de tweede paal en daarmee was het belangrijkste werk geleverd. Omdat de keeper aan de eerste staak stond moest ik het leder gewoon maar binnenknikken.’
Daarmee had Heist de buit natuurlijk nog niet op zak.
‘Ik kan niet zeggen dat we na de pauze niet onder druk kwamen te staan’, vertelt Bart Webers hierover. ‘Het was maar logisch dat de thuisploeg alles in het werk stelde om die achterstand weg te werken. Maar we hebben dat de hele tweede helft goed ingevuld. We moesten dan wel iets meer terugzakken, we gaven omzeggens geen kansen weg. We wisten vrij probleemloos alle gevaar tijdig te keren. Ook dat is positief. Alleen maar jammer dat we het op tegenaanval nog niet beter konden uitspelen. Zo bleef er lichte onzekerheid tot de slotminuut.’
Webers’ doelpunt was er eentje van goudwaarde. Er was niet alleen de eigen zege, ook puntenverlies voor alle ploegen achterin. ‘We doen een goede zaak’, beseft ook de vlot scorende spelmaker van Heist. ‘We nemen voorsprong op onze concurrenten. Als we nu ook volgende week thuis tegen Virton kunnen winnen, dan leunen we aan bij de middenmoot.’
Naar de reden hoeft Bart Webers niet lang te zoeken.
‘In het verleden waren een gezonde mentaliteit en wilskracht onze wapens. Maar nu brengen we ook goed voetbal. We kunnen de bal beter in de ploeg houden. We dwingen daardoor meer respect af. Als we op deze manier verder doen, dan kan niemand ons nog aanwijzen als dat klein ploegje.
Simon Vermeiren opnieuw van de partij na zware knieblessure
Op zondag 25 augustus viel Simon Vermeiren in de bekerwedstrijd op Wezet al vroeg uit met een zware knieblessure. Hij vreesde toen het ergste, maar zes weken later staat hij er opnieuw. Zondag op Wezet maakte hij de laatste twintig minuten vol. "Ik ben opvallend snel weer fit." Enkele weken geleden vreesde je even het ergste, Simon. Simon Vermeiren: "Dat klopt, ook omdat er een voorge-schiedenis is, hé. Drie jaar geleden brak ik mijn been tegen OH Leuven. Dat vergeet je natuurlijk nooit. Ik voelde direct dat er iets niet goed zat. Ik hoorde het letterlijk kraken en geraakte nog met moeite de bus op." Je bent de lolbroek van de groep, maar we zagen toen grote vertwijfeling. "Hoe zou je zelf zijn? Ik ben die zondagavond meteen naar het ziekenhuis gereden. Professor Nijs, de man die me herstelde van de beenbreuk, is nog speciaal langsgekomen om me gerust te stellen. Het was geen kruisbandletsel, het was alleen de mediale band die geraakt was. Dat luchtte me enorm op. Het herstel zou een drietal maanden duren.” Zo lang heeft het niet geduurd. Je staat er sneller dan ver-wacht. "Dat zeker, maar ik heb alle voorschriften ook strikt gevolgd. Ik ben twee keer per dag bij kinesist Joris Van Baelen langsgelopen. Een herstel is niet alleen een fysieke kwestie. Mentaal heb je de ondersteuning nodig om daar energie uit te halen. Als mensen zoals Nijs en Van Baelen je het gevoel geven dat je vooruitgang boekt en dat ze je weer monter en fit zien terugkeren, dan geeft dat extra motivatie." Je zat zondag weer op de bank. "Geweldig. Soms ben je nog eens zo blij als een kind. Toen ik zondag de bus opstapte, was dat nog eens het geval. Ik had vorige week met de beloften gespeeld en vrijdag ook, zelfs negentig minuten. Ik scoorde twee keer. Ik voelde het vertrouwen van de trainer toen hij me selecteerde voor Wezet.” Je mocht zelfs invallen. Een cadeau? "Bij een krappe 0-1 voorsprong is dat alle hens aan dek, ja. Maar in de twintig minuten dat ik speelde kon ik laten zien wat ik voor de ploeg en de club wil betekenen. En de trainer heeft me na de match bedankt. Het zal dus wel veel zijn (lacht)."
-----------------------------------
BART WEBERS BEZORGT HEIST MET VIERDE SEIZOENSTREFFER EEN EERSTE UITZEGE
‘We dwingen respect af’
SK Heist boekte op het veld van Wezet een eerste uitoverwinning. Omdat ook voor de eerste keer dit seizoen de nul werd gehouden volstond één doelpunt. De auteur van de beslissende treffer was andermaal Bart Webers, die zijn totaal zo op vier brengt.
SK Heist kan niet langer het kleine broertje van tweede klasse worden genoemd. Na een desastreuze start met nul op negen werd nu al vier speeldagen op rij niet meer verloren en wist blauw-wit-groen dankzij een tweede seizoenszege op het veld van Wezet op te klimmen naar een meer comfortabele twaalfde plaats.
‘Wat ben ik content met deze overwinning’, slaakte doelpuntenmaker Bart Webers een zucht van opluchting. ‘Ik ben ook enorm blij dat we eindelijk eens de nul hebben kunnen houden. Dat voelt heel plezant aan.’
Dat hij met zijn vierde competitiegoal uitgroeide tot matchwinnaar vond de Limburger niet zo bijzonder.
‘Eigenlijk was het een gemakkelijk doelpunt’, klonk het laconiek. ‘Yannic Rymenants dropte de bal perfect aan de tweede paal en daarmee was het belangrijkste werk geleverd. Omdat de keeper aan de eerste staak stond moest ik het leder gewoon maar binnenknikken.’
Daarmee had Heist de buit natuurlijk nog niet op zak.
‘Ik kan niet zeggen dat we na de pauze niet onder druk kwamen te staan’, vertelt Bart Webers hierover. ‘Het was maar logisch dat de thuisploeg alles in het werk stelde om die achterstand weg te werken. Maar we hebben dat de hele tweede helft goed ingevuld. We moesten dan wel iets meer terugzakken, we gaven omzeggens geen kansen weg. We wisten vrij probleemloos alle gevaar tijdig te keren. Ook dat is positief. Alleen maar jammer dat we het op tegenaanval nog niet beter konden uitspelen. Zo bleef er lichte onzekerheid tot de slotminuut.’
Webers’ doelpunt was er eentje van goudwaarde. Er was niet alleen de eigen zege, ook puntenverlies voor alle ploegen achterin. ‘We doen een goede zaak’, beseft ook de vlot scorende spelmaker van Heist. ‘We nemen voorsprong op onze concurrenten. Als we nu ook volgende week thuis tegen Virton kunnen winnen, dan leunen we aan bij de middenmoot.’
Naar de reden hoeft Bart Webers niet lang te zoeken.
‘In het verleden waren een gezonde mentaliteit en wilskracht onze wapens. Maar nu brengen we ook goed voetbal. We kunnen de bal beter in de ploeg houden. We dwingen daardoor meer respect af. Als we op deze manier verder doen, dan kan niemand ons nog aanwijzen als dat klein ploegje.