Bron: GVA
-----------------------------------
MATHIAS PITTOORS VERVANGT GESCHORSTE VAN DEN BOGAERT
‘Liever gras dan kunstmat’
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Dat geldt vooral in een ploegsport. Mathias Pittoors wachtte na blessure weken op een nieuwe speelkans. Nu Bryan Van Den Bogaert geschorst is krijgt de Antwerpenaar tegen Sint-Truiden opnieuw zijn kans.
Mathias Pittoors heeft dit jaar al zijn deel van de pech gehad. Einde vorig seizoen viel hij uit met een zware knieblessure. Een operatie en lange revalidatie volgde. Terug fit en opnieuw in de ploeg liep hij een liesblessure op. De Antwerpenaar stond andermaal weken aan de kant. Ook daar kwam een einde aan, maar in de basis geraakte hij niet meteen. ‘Op dat moment draaide de ploeg goed en werden ook resultaten behaald. Alle begrip dan voor de trainer dat hij niet aan zijn opstelling wijzigt’, blikt de flankverdediger op die periode terug. ‘Maar allemaal goed en wel, dat bankzitten begon me op de duur wel tegen te zitten. Dan is het wachten tot iemand uitvalt, hoe cynisch het ook mag klinken.’
En dat gebeurde. Nog wel met een rechtstreekse concurrent voor zijn positie, nieuwkomer Bryan Van Den Bogaert, tevens gezel tijdens de verplaatsingen naar en van de club.
‘Zoals bekend werd Bryan tegen Virton uitgesloten voor een vermeende elleboogstoot. Dat had blijkbaar alleen de lijnrechter gezien’, vertelt Mathias Pittoors. ‘Bryan zelf was zich van geen kwaad bewust en zwaar aangeslagen. Hij hoopte zijn onschuld aan te tonen met tv-beelden maar bij nader inzien bleek bewuste fase aan het oog van de camera ontsnapt te zijn.’
De begin dit seizoen van FC Cappellen overgekomen verdediger kreeg op basis van het scheidsrechtersrapport twee speeldagen schorsing voorgesteld.
‘Bryan had daar weinig verhaal tegen en aanvaardde zijn straf’, aldus nog Pittoors, die zo de weg naar een lang verhoopte selectie open zag.
‘Pech voor Bryan maar zelf ben ik bijzonder blij dat ik na die korte invalbeurt vorige zaterdag nu opnieuw aan de aftrap kan komen. Ik hoop dat dit na al die ellende voor mij een nieuwe start mag zijn’, aldus het vinnig baasje.
Met Sint-Truiden treft Mathias Pittoors verre familie.
‘Speler Dimitri Dhaeseleire is een achterneef van mij’, weet hij. ‘Hij is rechtsback. Ik linksback. We zullen mekaar zeker tegenkomen maar van een match in de match moet je niet spreken. Ik ga me niet op hem focussen maar wel op een zo goed mogelijk prestatie.’
Vorig seizoen kwam blauw-wit-groen op Staaien goed weg.
‘We wisten daar toen de nul te houden’, herinnert Mathias zich. ‘Dat hopen we ook nu klaar te spelen.’
De hele week werd in Heist op het kunstgrasveld getraind. ‘Maar logisch’, vindt Pittoors. ‘Ook op Staaien ligt dergelijk terrein. Al voetbal ik liever op gras. Dat voelt natuurlijker aan.’
Bron: http://www.sportwereld.be