Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

klenne

Re: Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door klenne »

Het spel had ook wel lang stilgelegen , eerste klasse scheidsrechter
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Nog dit:
als ge in 2e klasse na 60 minuten krampen hebt, dan gaat ge maar beter biljarten!

En nu... stemmen maar voor de man van de match op www.supportersclub-ksk.be
klenne

Bericht door klenne »

eSKaa schreef:Nog dit:
als ge in 2e klasse na 60 minuten krampen hebt, dan gaat ge maar beter biljarten!

En nu... stemmen maar voor de man van de match op http://www.supportersclub-ksk.be
Check
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Sint-Truiden VV nam zaterdagavond met 2-1 de maat van KSK Heist. Een gevleide uitslag volgens STVV-verdediger Sascha Kotysch.

Hoewel De Kanaries al snel op een 2-0-voorsprong kwamen, kon Heist vlak voor de rust gelijkmaken vanop de strafschopstip. De thuisploeg ging na de koffiepauze uitdrukkelijk op zoek naar nog een doelpunt, maar kwam niet meer tot scoren. “Ik denk dat we een goede wedstrijd gespeeld hebben, alleen vergaten we onze kansen te verzilveren”, vertelt Kotysch op de officiële website van de club. “We hadden gemakkelijk 6-1 kunnen winnen vandaag (zaterdag, red.)”.

De Duitse verdediger degradeerde enkele seizoenen geleden samen met de club uit de hoogste voetbalklasse en bleef een van de sterkhouders van STVV. De laatste weken sukkelde Kotysch echter met een vervelende spierblessure. “Ik recupereer goed van mijn spierblessure. Ik schat nog een week of twee te moeten toekijken vanuit de tribunes vooraleer mijn plaatsje in het team terug te kunnen innemen. Het is lastig om naar de wedstrijden te kijken, zonder zelf te kunnen optreden”, aldus de Duitser.

Euh... Die meent dat of wat???
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Euh... Die meent dat of wat???
eSKaa

Ja als ge de beelden op TV Limburg ziet... Als ge enkel uw eigen kansen telt en alles uitlegt in uw voordeel dan wint ge elke match...

www.tvl.be
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Nu de overigens weer schitterende beelden van Leon gezien: dat is toch wel een ander verhaal... Zonder de match gezien te hebben meen ik toch te kunnen opmaken dat we een heel goeie match speelden met een uitstekende Michiels. In de slotfase zat een 2-2 er zeker in. Gaan we dan toch onze ambitie 'een stabiele tweedeklasser worden' waarmaken ?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

' Heist speelde bij momenten aardig mee. Webers ziet er niet uit als speler, maar is wel efficiënt. Loopt achter alles, is sluw, wint veel duels. Een soort Fellaini-van-2e-klasse. Ook de invaller op de rechterflank ( nr 4 ) kon een potje voetballen.'

Bron: post op STVV forum...

Bart, misschien eens bij de kapper langsgaan voor een permanent ? :D
DAVILA

Bericht door DAVILA »

'Heist vond ik inderdaad goed mee voetballen, tenminste géén ploeg die zich hier kwam ingraven.'

Nog een post op STVV forum. Ons imago gaat omhoog... ;)
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Zelfde soort commentaar op nr10 forum.

'kwamen zich tenminste niet ingraven'
'voetbalden vlot mee'
'kregen met de 2-1 waar ze recht op hadden'
'ploeg die zijn plaats in de middenmoot meer dan waard is'.

Deze zinnen mogen de ploeg alvast motiveren. Eerst is er de thuismatch tegen Brussels, maar de week erna is het tijd dat Westerlo zijn eerste verliesmatch (in eigen huis) incasseert. Ik zie onze ploeg daartoe in staat, hoewel Westel toch de te kloppen ploeg zal zijn/blijven.
Maar gelijk tegen Eupen, meer verdiend tegen STVV, zelfs tegen Antwerp had de score er gans anders kunnen uitzien. Enkele Moeskroen, tja, foutje van de firma zeker? In deze reeks kan iedereen van iedereen winnen, dat was voor het seizoen gezegd, en het blijkt niet minder dan de waarheid te zijn.
klenne

Bericht door klenne »

Voila we moge fier zijn op deze prestatie tegen de profs van stvv !!
2 goals zelf wa weggegeve vind ik , eerste goal tege 4 man en tweede moest dieje al lang tege de grond gelege hebbe !!! We zijn nog altij iets te braaf :D

Voor de rest hebbe we late zien da we goe genoeg kunne sjotte en van niemand gene bang moete hebbe :twisted:

Vrijdag mee dezelfde mentaliteit beginne aan de match en ik zie ons punte pakke thuis tege rwdm !!!

Ook nog een vermeldîg waart de sterke invalbeurt van bram put
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

“We hebben het STVV echt moeilijk gemaakt”

Sint-truiden 2 - heist 1

Na vijf opeenvolgende matchen zonder verlies, weet Heist weer wat een nederlaag betekent. Toch bleef het voor het op papier sterkere STVV bibberen tot de laatste minuut. Verdediger Bram Put viel in en hield de match nog spannend. Net over het halfuur moest Miguel Dachelet naar de kant. "Een contractuur en ik kon niet meer verder", wist Dachelet. "Ik heb nog even verder gespeeld maar na de 2-0 besloot ik om er mee te kappen. Uit voorzorg ben ik naar de kant gegaan. Ik wilde het niet erger maken en ik hoop dat ik vrijdag tegen RWDM Brussels aan de aftrap kan staan." Bram Put trok zijn trainingsplunje uit en voor het eerst in vijf matchen mocht hij nog eens meedoen. Put: "Ik had vrijdag al negentig minuten met de beloften gespeeld en tijdens de opwarming voelden mijn spieren toch wel stijf aan. Toen ik Dachelet naar de kant zag komen besefte ik dat ik toch bijna een uur zou moeten meedoen. Goed, je kiest zoiets niet. De voorbije weken had ik met het eerste elftal geen minuut gespeeld. Dit scenario kon niemand voorzien." Bram Put begon nochtans aan het seizoen als titularis. In de voorbereiding op het seizoen was al duidelijk dat de coach hem als centrale verdediger zou gaan uitspelen. Voor het eerst had hij een basisplaats. Maar hij speelde die weer kwijt. "Het was heel hard toen ik hoorde dat ik mijn plaats kwijt was. Als Dachelet fit is, dan speelt hij altijd. Wat ook niet meer dan normaal is, want hij is een topper. Dachelet is heel belangrijk voor de ploeg. Ik heb een déja-vu want de voorbije twee jaar mocht ik eigenlijk ook alleen maar spelen als iemand geblesseerd of geschorst was. Goed, dan moet ik tijdens de speelminuten die ik krijg iedereen maar overtuigen. In de eerste plaats de trainer." Put speelde zaterdag geen onaardige match. "Toen ik opkwam stond het 2-1 en het is 2-1 gebleven (lacht). Ik heb dus geen goal laten maken. Nee, we hadden wat geluk dat we in de match konden blijven door de goede reddingen van keeper Michiels. Maar we hebben zelf ook niet slecht gespeeld. We zijn blijven knokken tot de laatste minuut. Ik had hier heel graag een puntje meegenomen. Want als Limburger is deze match nog altijd iets speciaal."

De match

De vrijstaande Dequevy kon op het kwartier raak koppen. Alouad dribbelde iedereen op een hoopje en schoot de 2-0 binnen. Heist gaf de goals makkelijk weg. Erichot beging handspel, Webers trapte de elfmeter feilloos binnen. Net na de pauze trapte STVV op de lat, in de rebound miste Dalla Valle. Op een voorzet van Carvalho kopte Webers naast. De Heistse keeper Michiels speelde een puike partij. Michiels was er opnieuw met een magnifieke redding op een schot van Alouad. Erichot werd van het veld gestuurd na een tackle op de enkels van Criel. Criel miste een huizenhoge kans op de gelijkmaker.

Heist kern likt wonden na pittig duel

Heist kwam niet ongeschonden uit het duel met STVV. Al na een dik halfuur moest Dachelet (enkel) naar de kant. Na de rust bleef Rijmenams in de kleedkamer. "Een contractuur in de dij", volgens de speler. "Afwachten of ik de wedstrijd van vrijdag tegen RWDM Brussels haal." En dan was er ook nog doelman Michiels die een letsel overhield aan een duel. "Ik overstrekte mijn elleboog en heb ook pijn aan de schouder", sprak de keeper. "Maar de dokter heeft me na de match al meteen gerustgesteld. In prinicpe kan ik volgende vrijdag weer tussen de palen staan."

“We hadden wel een punt verdiend”

"We hadden wel een punt verdiend", vond trainer Cis Bosschaerts. "We hebben heel goed gespeeld en we hebben het STVV tot de laatste minuut moeilijk gemaakt. Vooral in de tweede helft en zeker in de laatste twintig minuten hebben we getoond dat we eigenlijk zo goed waren als de thuisploeg. We hebben gedurfd gevoetbald, er was druk naar voor en we hebben ook kansen gekregen. Ik denk aan Bart Webers en zeker aan Bram Criel. Als hij op het einde beter bij de pinken is, dan staat het altijd 2-2. Bij die kans had Criel altijd moeten scoren." Heist speelde met een groot hart. "We hebben met hart en ziel geknokt, spijtig dat er geen beloning aan vasthangt." Toch erkende Bosschaerts dat het ook anders had kunnen lopen. "De prima prestatie van doelman Michiels heeft zeker ook een rol gespeeld. Hij hield ons in de wedstrijd. Als het in de eerste minuut na rust 3-1 wordt, dan denk ik dat de match gespeeld is. Maar Michiels stak er altijd wel een hand of een been tussen. Schitterend van hem." Er vielen ook een aantal spelers uit met een blessure. "Dat is spijtig en daarom wachtte ik ook lang met mijn derde vervanging. Want Dachelet en Rijmenams waren al gewisseld en keeper Mi chiels had last van de schouder. Pas na het rood voor Erichot bracht ik in de slotfase Vermeiren. Hopelijk valt de fysieke schade mee want we zijn juist goed bezig."

Aan de aftrap

SCHEIDSRECHTER: Dierick.
TOESCHOUWERS: 4 743.
STVV: Schollen - Daeseleire, Erichot, Dessoleil, Deferm, Rossen - Dalla Valle (61' Busto), Dufer (79' Schils), Dufour (46' Aarab), Dequévy - Aoulad.
HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant (78' Vermeiren), Dachelet (36' Put), Pittoors - Vandermarliere, Vanderputte, Rijmenams (46' Carvalho), Rijmenants, Criel, Webers.
DOELPUNTEN: 15' Dequévy 1-0, 36' Aoulad 2-0, 45' Webers (strafschop) 2-1.
GELE KAARTEN: Van Den Broeck, Busto, Rossen, Vanderputte.
RODE KAART: 77' Erichot (tackle).

Bron: GVA

-------------------------------

HUGO VAN DONINCK

‘We verdienden een gelijkspel’

Na vijf speeldagen ongeslagen te zijn gebleven weet SK Heist opnieuw wat verliezen is. Al had de 2-1 nederlaag tegen Sint-Truiden een erg wrange nasmaak.
‘We verdienden een gelijkspel’, aldus assistent-trainer Hugo Van Doninck. ‘Zeker op basis van onze tweede helft toen we de Kanaries op eigen helft terug drukten en ook een aantal kansen afdwongen.’

Heist liet het evenwel afweten bij de afwerking.

‘Wat dat betreft moeten we natuurlijk de hand in eigen boezem steken’, aldus nog de assistent van Cis Bosschaerts.

‘Als je niet kan scoren dan is het natuurlijk moeilijk.’

Alleen Bart Webers kwam tot scoren. ‘Uit strafschop toegekend na een zuiver handspel’, aldus nog Van Doninck.

Bron: http://www.sportwereld.be
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Matthias Pittoors voor het eerst sinds lang aan de aftrap:

”Ik moet het de trainer moeilijk maken”

Hoe kijk je terug op je wedstrijd? Matthias Pittoors: "Het viel mee, al was het begin absoluut niet makkelijk. Sint-Truiden legde van in het begin een hoog tempo op en het was aanvankelijk naar luchthappen. Ik voelde goed dat ik de voorbije weken niet meer gespeeld had. Dan is het ook niet abnormaal dat je wat loopt te zoeken en was het toch ook wel spijtig dat we vrij snel al twee doelpunten achter stonden." Dat was zeker niet alleen jouw fout? "Nee, natuurlijk niet. Maar als we ons iets kunnen aanwrijven, dan zijn het die twee doelpunten die we toch wel makkelijk hebben wegge-geven.

In de tweede helft vond ik dat we zo goed waren als STVV. Na de match kwam een aantal spelers van de thuisploeg mij dat vertellen." Er stond zelfs een familielid van jou in het andere kamp. "Ja, Dimitri Daeseleire is een achterneef van mij. Hij speelde als rechtsachter, ik als linksachter. We zijn mekaar wel eens tegengekomen (lacht)." Hoe moet het nu verder met jou? "Ik speelde omdat Bryan Van den Bogaert geschorst was. De laatste weken was ik fit, maar geraakte ik niet in de ploeg. Ik viel uit met een liesblessure na Antwerp, de enige match dit seizoen dat ik negentig minuten had gespeeld. Maar de ploeg pakte punten en de trainer veranderde niets meer." Veel speelde je dit kalenderjaar niet. "Nee, begin januari viel ik uit met een ernstige knieblessure. Sindsdien kwam ik nog maar twee keer aan de aftrap. Tegen Antwerp en dus nu tegen Sint-Truiden." Je moest wachten op je kans. Vrijdag tegen RWDM Brussels ben je opnieuw van de partij? "Ik zet de ploeg niet, maar Van den Bogaert is dan nog geschorst. Dus ik vermoed van wel. Wat het daarna wordt, is koffiedik kijken. Ik moet het de trainer zo moeilijk mogelijk maken. En vooral ook speelminuten verzamelen. Want dat voelde ik wel in deze match: je hebt minuten nodig om op toerental te geraken. Maar ik kan pas laten zien wat ik waard ben als ik speel. Nee, het is niet altijd makkelijk."

Bron: GVA

-----------------------------------

SIMON VERMEIREN KAN MET INVALBEURT HET TIJ NIET KEREN

‘Het gaat goede kant uit’

Heist liet tegen Sint-Truiden een sterke indruk, maar zag zijn inspanningen niet beloond. Daar was een dosis pech gemoeid. Ook Simon Vermeiren, de man die mettertijd het scoreprobleem kan oplossen, kon als bijkomende aanvaller het tij niet doen keren.
Het zat Heist op Staaien niet mee. Het uitvallen van centraal verdediger en sterkhouder Miguel Dachelet was een eerste tegenslag.

‘Miguel bezeerde zich in een duel met de Truiense doelman Schollen aan het onderbeen’, vertelt assistent-trainer Hugo Van Doninck. ‘Hij probeerde in eerste instantie nog verder te spelen maar moest bij het tweede tegendoelpunt ervaren dat hij zich beter liet vervangen.’

Met Bram Put in zijn plaats moest Heist in de achtervolging. Geen simpele opdracht maar zoals steeds toonden de troepen van trainer Cis Bosschaerts een geweldige weerbaarheid.

‘Nog voor de rust kregen we een terechte strafschop en lukte Bart Webers van op de stip de aansluitingstreffer van de hoop’, aldus nog Van Doninck.

De Heistse ploeg kwam strijdvaardig uit de kleedkamer. Zij het zonder Jorn Rijmenams, die zich op zijn beurt bezeerde. Hij moest met een hamstringletsel zijn plaats afstaan aan Bruno Carvalho, die zo voor het eerst sinds lang nog eens mocht opdraven. Later in de wedstrijd bracht Bosschaerts ook nog Simon Vermeiren in als bijkomende aanvaller. Allemaal in de betrachting nog een punt uit de brand te slepen.

‘Dat hadden we zeker verdiend’, aldus de ingevallen Simon Vermeiren. ‘We voetbalden enkele kansen bij mekaar en hadden er daar minstens eentje moeten van benutten.’

Zelf kwam Simon niet meer in schietpositie.

‘Ik kwam in toen de thuisploeg tot tien werd herleid en ze met zijn allen achter de bal kropen. Er was op dat moment, ondanks de constante druk die we uitoefenden, geen doorkomen meer aan’, aldus Simon.

Heist moest dus met lege handen naar huis.

‘Maar wel met een goed gevoel naar de komende wedstrijd toe, vrijdagavond tegen Racing White Brussel’, keek de Heistse aanvaller alweer vooruit.

Zelf hoopt hij stilaan weer de oude te worden na zijn knieblessure, die hem weken aan de kant hield. ‘Ik liep toen een scheur in de mediale band op. Het zag er aanvankelijk naar uit dat ik zou moeten geopereerd worden, met een lange inactiviteit voor gevolg. Gelukkig werd geopteerd voor rust. Het herstel verliep vlotter dan verwacht’, aldus de voetballer, die destijds bij OH Leuven al een dubbele beenbreuk had opgelopen.

‘Dit was mijn tweede invalbeurt. Het gaat stilaan weer de goede kant uit. Ik hoop binnen twee weken opnieuw conditioneel op punt te staan.'

Bij Heist kijken ze er naar uit want Simon kan een oplossing bieden voor het scoreprobleem.

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Hoe gaat het trouwens met Ozcan ? Een fitte Yus is van goudwaarde, net als Simon.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

De wandelgangen vertellen verhalen over onenigheid tussen Yusuf enerzijds en 'de club' anderzijds (wie dat ook mag zijn).
Als dat waar is, vrees ik dat hij Heist via een achterdeur zal verlaten, al heeft hij dat zeker niet verdiend...
Plaats reactie