Leefbaarheid v/h voetbal.
Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB
Geschorst nog wel.. En wa nu ?
Zoals u vorige week bij Nr10.be kon lezen dient RWDM Brussels een grote som achterstallige lonen te betalen aan maar liefst zes ex-spelers.
Voorzitter Johan Vermeersch beloofde de gevraagde betalingen snel uit te zullen voeren, maar tot gebeurde ondanks de deadline van 8 december tot op heden niet.
Tenzij de club de betalingen alsnog voor vrijdag 13 december uitvoert, volgt een schorsing. Hierdoor verliest RWDM de competitiewedstrijd van zaterdag tegen Excelsior Virton met forfaitcijfers.
Bron: site nr10
Voilà, de competitievervalsing gaat verder op grote schaal... 3 punten cadeau voor Virton...
Voorzitter Johan Vermeersch beloofde de gevraagde betalingen snel uit te zullen voeren, maar tot gebeurde ondanks de deadline van 8 december tot op heden niet.
Tenzij de club de betalingen alsnog voor vrijdag 13 december uitvoert, volgt een schorsing. Hierdoor verliest RWDM de competitiewedstrijd van zaterdag tegen Excelsior Virton met forfaitcijfers.
Voilà, de competitievervalsing gaat verder op grote schaal... 3 punten cadeau voor Virton...
Ik begin mij stilaan af te vragen waarom ik nog naar het voetbal ga...
Sjoemelende clubs, de wintermercato die op gang geraakt met het vertrek van onze eigenste Dachelet...
Hoe zien jullie hier tegenaan ?
Sjoemelende clubs, de wintermercato die op gang geraakt met het vertrek van onze eigenste Dachelet...

Dachelet wilt trug naar eerste klasse ma ik denk nooit da er ne eersteklasser dieje ga kome hale !!!DAVILA schreef:Ik begin mij stilaan af te vragen waarom ik nog naar het voetbal ga...
Tja, daar kan Virton niet aan doen he, dat het net tegen hen is dat dit gebeurt. Vooral jammer voor de RWDM-fans, die nu na jaren hun ploeg nog eens een degelijk seizoen zagen draaien. Ze zullen die leugenaar van een Vermeersch nu stilaan toch ook wel beginnen vervloeken zeker... De situatie bij Boussu-Dour, daar kan ik het vliegend ***** van krijgen. Die krabben alles bijeen om aan geld te komen. Wedden dat het ze weer gaat lukken, om dan op't einde van het seizoen weer in de problemen te komen, om dan weer aan een licentie te geraken, om dan weer... (een vicieuze cirkel...)
Dachelet kan bij een ploeg als bv. OHL, Beveren of Mons direct aan de slag. En gewoon omdat die stilaan in een panieksituatie beginnen geraken. Ik hoop voor hem dat, waar hij ook naartoe gaat, hij aan spelen toekomt.
Dachelet kan bij een ploeg als bv. OHL, Beveren of Mons direct aan de slag. En gewoon omdat die stilaan in een panieksituatie beginnen geraken. Ik hoop voor hem dat, waar hij ook naartoe gaat, hij aan spelen toekomt.
Ploegen in een panieksituatie gaan toch gene verdediger komen halen uit tweede klasse ?eSKaa schreef:Tja, daar kan Virton niet aan doen he, dat het net tegen hen is dat dit gebeurt. Vooral jammer voor de RWDM-fans, die nu na jaren hun ploeg nog eens een degelijk seizoen zagen draaien. Ze zullen die leugenaar van een Vermeersch nu stilaan toch ook wel beginnen vervloeken zeker... De situatie bij Boussu-Dour, daar kan ik het vliegend ***** van krijgen. Die krabben alles bijeen om aan geld te komen. Wedden dat het ze weer gaat lukken, om dan op't einde van het seizoen weer in de problemen te komen, om dan weer aan een licentie te geraken, om dan weer... (een vicieuze cirkel...)
Lier haalde ze zelfs uit Egypte, dus waarom een andere ploeg niet uit 2e... nu ja, daar gaat het niet om. Hij was altijd eerlijk over het feit dat hij snel weg wou. Ik gun het hem, en hoop dat hij goed terecht komt..
Ja das waar ik gun dieje da ook zenne , hopelek lukt het deze keer voor dieje jonge ma as het ni lukt mag m altij trugkomeeSKaa schreef:Lier haalde ze zelfs uit Egypte, dus waarom een andere ploeg niet uit 2e... nu ja, daar gaat het niet om. Hij was altijd eerlijk over het feit dat hij snel weg wou. Ik gun het hem, en hoop dat hij goed terecht komt..

RWDM slaagde er niet in om binnen de vooraf bepaalde termijn zijn loonsachterstand aan zes ex-spelers te vereffenen. De club wacht mogelijk een forfaitnederlaag.
"Er zit niets anders op dan te betalen. Het heeft geen zin om onze problemen de rug toe te keren", reageert RWDM-secretaris Jo De Rop in Het Nieuwsblad. "Het is de voetbalbond menens met de schorsing. De kans is dus zeer reëel dat er zaterdag niet gevoetbald wordt in Virton. Ik vind het jammer dat de KBVB dit soort beslissingen neemt aan de vooravond van de winterstop. De ploeg zat net in een positieve spiraal."
FORFAITNEDERLAAG
De KBVB is echter niet van plan veel medelijden met RWDM te tonen. "Het is betalen of een 5-0-forfaitnederlaag", bevestigt woordvoerder Stefaan Van Loock. "We verwachten van RWDM Brussels ten laatste vrijdag de nodige betalingsbewijzen."
Indien de culb hardnekkig elke medewerking weigert, kan de KBVB zelfs volgens artikel 1921 als ultieme sanctie tot schrapping overgaan. Dat overkwam Willebroek-Meerhof in 2000
Vermeersch zal eens vlug aan enkele politieke belletjes gaan trekken met als ultiem chantage middel: we laten 400 jeugdspelers (waarvan de meerderheid allochtonen) los in de straten van Meulbeik als men Brussels opdoekt !
Ik begrijp eigenlijk de bona fide tweedeklassers niet, wanneer gaan zij eens actie voeren tegen al die wantoestanden ? Tenzij er geen bona fide tweedeklassers zijn natuurlijk
"Er zit niets anders op dan te betalen. Het heeft geen zin om onze problemen de rug toe te keren", reageert RWDM-secretaris Jo De Rop in Het Nieuwsblad. "Het is de voetbalbond menens met de schorsing. De kans is dus zeer reëel dat er zaterdag niet gevoetbald wordt in Virton. Ik vind het jammer dat de KBVB dit soort beslissingen neemt aan de vooravond van de winterstop. De ploeg zat net in een positieve spiraal."
FORFAITNEDERLAAG
De KBVB is echter niet van plan veel medelijden met RWDM te tonen. "Het is betalen of een 5-0-forfaitnederlaag", bevestigt woordvoerder Stefaan Van Loock. "We verwachten van RWDM Brussels ten laatste vrijdag de nodige betalingsbewijzen."
Indien de culb hardnekkig elke medewerking weigert, kan de KBVB zelfs volgens artikel 1921 als ultieme sanctie tot schrapping overgaan. Dat overkwam Willebroek-Meerhof in 2000
Vermeersch zal eens vlug aan enkele politieke belletjes gaan trekken met als ultiem chantage middel: we laten 400 jeugdspelers (waarvan de meerderheid allochtonen) los in de straten van Meulbeik als men Brussels opdoekt !
Ik begrijp eigenlijk de bona fide tweedeklassers niet, wanneer gaan zij eens actie voeren tegen al die wantoestanden ? Tenzij er geen bona fide tweedeklassers zijn natuurlijk

Da ze da ploegske is rap schrappe en da ze in ene keer boussu dour erbij doen ! Elk jaar dezelfde zever
Johan Vermeersch moest lijdzaam toezien hoe de KBVB zijn club een forfaitnederlaag aansmeert
RWDM Brussels beleeft een goed seizoen in de subtop van tweede klasse. De extra-sportieve problemen kennen vandaag echter een triest dieptepunt.
Zo weet La Dernière Heure dat het team van trainer Didier Beugnies zaterdag niet zal aantreden op het veld van Virton. RWDM Brussels betaalde intussen de achterstallige betalingen aan zijn ex-spelers, maar de schorsing wordt pas aanstaande maandag opgeheven.
Hierdoor krijgen de Brusselaars dus een 5-0-forfaitnederlaag aangesmeerd bij Excelsior Virton, dat er op deze manier zomaar drie punten bijkrijgt. De jeugdelftallen van RWDM komen dit weekend wel in actie.
Pure competitievervalsing door de KBVB zelf !!!
In feite hadden ze Brussels gewoon moeten uit competitie nemen en alle uitslagen van de terugronde (speeldag 18 en 19) moeten schrappen dan was niemand benadeeld of bevoordeeld geworden !
RWDM Brussels beleeft een goed seizoen in de subtop van tweede klasse. De extra-sportieve problemen kennen vandaag echter een triest dieptepunt.
Zo weet La Dernière Heure dat het team van trainer Didier Beugnies zaterdag niet zal aantreden op het veld van Virton. RWDM Brussels betaalde intussen de achterstallige betalingen aan zijn ex-spelers, maar de schorsing wordt pas aanstaande maandag opgeheven.
Hierdoor krijgen de Brusselaars dus een 5-0-forfaitnederlaag aangesmeerd bij Excelsior Virton, dat er op deze manier zomaar drie punten bijkrijgt. De jeugdelftallen van RWDM komen dit weekend wel in actie.
Pure competitievervalsing door de KBVB zelf !!!
In feite hadden ze Brussels gewoon moeten uit competitie nemen en alle uitslagen van de terugronde (speeldag 18 en 19) moeten schrappen dan was niemand benadeeld of bevoordeeld geworden !
-
Dikke schande !!
Jongens jongens toch...
Virton efkes 3 punten cado doen.
En de soap gaat maar door.
Ni te begrijpen dat den bond dit toelaat.
Oprotten die handel!!

Jongens jongens toch...
Virton efkes 3 punten cado doen.
En de soap gaat maar door.
Ni te begrijpen dat den bond dit toelaat.
Oprotten die handel!!

Is er ergens op de wereld een moraalfilosoof die mij kan uitleggen waarom iemand een beloning krijgt omdat iemand anders een fout maakte waar die begunstigde partij niks mee te maken had ?
In deze had Brussels gestraft moeten worden maar niemand beloond moeten worden !
Grote schuldige: de KBVB , Aimé D'Helft heeft daar ooit eens zijn gedacht over gezegd maar die was slecht geplaatst vermits een officiële functie bij Heist, ik ben echter volledig onafhankelijk en zeg dat de KBVB ofwel onbekwaam is ofwel en dat is nog veel erger, bewust meewerkt aan maffiapraktijken.
Het zal die heren een zorg zijn, momenteel lopen ze allemaal met een pluim in hun gat de samba te oefenen met het oog op het WK
In deze had Brussels gestraft moeten worden maar niemand beloond moeten worden !
Grote schuldige: de KBVB , Aimé D'Helft heeft daar ooit eens zijn gedacht over gezegd maar die was slecht geplaatst vermits een officiële functie bij Heist, ik ben echter volledig onafhankelijk en zeg dat de KBVB ofwel onbekwaam is ofwel en dat is nog veel erger, bewust meewerkt aan maffiapraktijken.
Het zal die heren een zorg zijn, momenteel lopen ze allemaal met een pluim in hun gat de samba te oefenen met het oog op het WK

-
Volgens een officiële mededeling / open brief van de raadsman van FC BRUSSELS op hun site eist FCB het het recht op om toch te spelen, en dreigen ze zowaar met een klacht tegen den bond...
http://www.fc-brussels.be/nl/actua/blog ... schorsing/
Probeer hierbij over de pijnlijke d/t- en grammaticale fouten te lezen...
http://www.fc-brussels.be/nl/actua/blog ... schorsing/
Probeer hierbij over de pijnlijke d/t- en grammaticale fouten te lezen...

Eigenlijk goed: ze moeten de KBVB nog meer de duivel aandoen...
Dit gaat echt ontaarden in een scenario zoals vorig jaar.
Ik blijf er bij: de tweedeklassers moeten hier zelf initiatief nemen en dan vooral de profploegen. Waar zit Wijnants van Westerlo nu ? Stel eens dat het Eupen was geweest die drie punten cadeau hadden gekregen ? Het kot zou te klein geweest zijn, maar ja met de amateurkes uit de rechterkolom heeft Herman geen zaken, hij voelt zich toch zo miskend door zijn oud collega's uit eerste klasse maar wil er toch zo graag zelf terug bijhoren...