KAS EUPEN - KSK HEIST 5-1

Plaats reactie
klenne

KAS EUPEN - KSK HEIST 5-1

Bericht door klenne »

Zaterdag 1 februari om 20 uur
Dabo
Beheerder

Re: KAS EUPEN - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Miguel Dachelet traint mee

Miguel Dachelet trainde gisteravond weer mee met de groep bij Heist. Maandagavond was dat nog niet het geval, dan trainde de verdediger individueel en volgde later op de avond een gesprek met het bestuur. Eén dag later sloot de Waal weer aan bij de groepstraining.
Trainer Cis Bosschaerts kon het gebaar van Dachelet wel apprecieren. "Deze situatie was niet langer houdbaar. Dachelet sloot weer aan bij de groep en we hebben ook al tactisch met hem getraind. In het vooruitzicht van de verplaatsing van zaterdag naar Eupen", zegt Bosschaerts. "Ik ga ervan uit dat er niets meer veranderd, al weet je dat natuurlijk nooit. De transferperiode duurt nog drie dagen en er kan altijd een appel uit de kast vallen, maar ik reken op hem."

einde verhaal

Bosschaerts heeft al met Dachelet gepraat. "Miguel heeft geantwoord dat hij een prof is en dat hij zal doen wat van hem gevraagd wordt. Oké, hopelijk is dit nu einde verhaal. We verloren twee matchen zonder Dachelet, met hem erbij hadden we geen twee keer op rij verloren."

Nog goed nieuws was het bericht over Jonas Vandermarliere, die de hele training meedeed. Yannick Rymenants (heup) trainde met de revalidatiecoach.

Bron: GVA
klenne

Bericht door klenne »

Bon dees hore we toch al liever he !!

En hopelek blijve we nu wa gespaard van blessures en schorsingen
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Rik Van Praet, die de voorbije twee weken een basisplaats kon afdwingen, is voor twee weken onbeschikbaar door een schoolstage. Jonas Vandermarliere trainde maandag en dinsdag met de groep. Hij is in principe inzetbaar tegen Eupen. Voor Yannick Rymenants (heup) komt die verplaatsing wellicht nog te vroeg. Bryan Van Den Bogaert zit zaterdag een schorsingsdag uit.

malinwa fc

Bericht door malinwa fc »

Hopend op een stuntje vandaag?
Ik zit straks in Mechelen voor de match KV Mechelen-Genk.
In gedachten zal ik mee supporteren voor onze jongens,hopend op een goede afloop...
Dabo,gij houdt me wel op de hoogte hé!! :) :) :)
Commmmmmmmooon gasten!!!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

-------------------------------

Jonas Vandermarliere en SK Heist hopen in Eupen op sterk resultaat: ‘Die ploeg is niet onoverwinnelijk’

Heist moet in Eupen andermaal drie basispionnen missen maar recupereert met de van een kuitverrekking herstelde Jonas Vandermarliere alvast één sterkhouder. Na drie weken afwezigheid is de honger groot. ‘We moeten ons optrekken aan de heenmatch’, klinkt het.
Jonas Vandermarliere viel drie weken geleden tijdens de opwarming van de uitwedstrijd op Hoogstraten uit met een kuitverrekking.

Drie wedstrijden moest de West-Vlaming noodgedwongen aan de kant blijven. Twee ervan werden verloren. Dat kan geen toeval zijn geweest?

‘Toch wel’, reageert Jonas.

‘Mijn afwezigheid had daar weinig mee te maken. Er waren in die periode met Bart Webers, Jorn Rijmenams, Miguel Dachelet en later ook Mathias Pittoors en Yannick Rymenants nog andere basisspelers onbeschikbaar.’

Vanavond in Eupen mag de vroegere speler van Zulte Waregem terug in de ploeg worden verwacht. ‘Ik trainde maandag en dinsdag opnieuw probleemloos mee. Als dat zo blijft, dan kan de trainer op mij beroep doen’, meldt hij.

Met hem komt zoals al eerder deze week aangegeven ook Miguel Dachelet voor het eerst in drie speeldagen opnieuw aan de aftrap.

‘Al wat rond zijn persoon de afgelopen weken gebeurde, leefde uiteraard ook in de groep. Maar wat daar precies de oorzaak van was, weten we niet.’

‘Er werd daarover onder mekaar gepraat en gespeculeerd. Blijkbaar zijn de plooien nu glad gestreken. We moeten de draad gewoon terug oppakken.Het heeft geen zijn daar verder te blijven bij stilstaan.’

Vandemarliere leerde op korte tijd de kwaliteiten van de Luikenaar kennen.

‘Wat er ook mag gebeurd zijn, hij is een voetballer die voordien zijn verantwoordelijkheid opnam. Hij durft het voortouw nemen en probeert iedereen constant beter te laten voetballen.’

Een en ander doet de Heistse middenvelder ook geloven in een goed resultaat vanavond in Eupen. ‘We moeten ons optrekken aan de heenmatch’, refereert hij naar het 1-1 gelijkspel in de eerste ronde. ‘Dat was een punt dat we toen dik verdienden en geeft aan dat deze ploeg niet onoverwinnelijk is. Al zullen we zeker moeten uitgaan van een goede organisatie. Eupen telt technisch zeer sterke spelers.’

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne

Re: KAS EUPEN - KSK HEIST 5-1

Bericht door klenne »

Ochja mannekes zwaar nederlaag die gemakkeleker hoger had kunne zijn maar dees was echt 2 niveau's te hoog voor ons en da is geen schande !! In mijn ogen de beste ploeg dak al heb zien spelen !

De volgende matchen da is wa telt , tubeke - lommel - wezet - virton , daar moet het gebeuren
malinwa fc

Bericht door malinwa fc »

Geen stunt dus...
Hopen dat Dessel vandaag ni wint in Wezet!
Anders staan we op die verdoemde 16 de plaats.
Op naar volgende week!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

-----------------------------

ROEL GRANT EN HEIST KRIJGEN DESSEL NAAST ZICH NA BOLWASSING IN EUPEN

‘Overal een stap te kort’

Heist had zaterdagavond geen verhaal tegen titelkandidaat Eupen. Het team van trainer Cis Bosschaerts ging met 5-1 kopje-onder. Aanvoerder Roel Grant zocht geen excuses. ‘Eupen was gewoon sterker. We kwamen overal een stap te kort.’
SK Heist trok zaterdag vol vertrouwen richting de Oostkantons, maar keerde met lege handen en een volle korf tegendoelpunten huiswaarts.

‘We hadden er vooraf alle vertrouwen in’, zegt aanvoerder Roel Grant. ‘Vorig seizoen behaalden we in Eupen ook al een punt en de heenwedstrijd was op 1-1 geëindigd.’

Maar heel Heist werd al vlug met de rauwe werkelijkheid geconfronteerd. ‘We kregen al na drie minuten een goal tegen. We kwamen wel vlug op gelijke hoogte dankzij een doelpunt van Simon Vermeiren, maar toch was dat al een teken aan de wand’, aldus de kapitein van blauw-wit-groen. ‘Niet veel later werd het 2-1 en moesten we opnieuw achter de feiten aanhollen. We kregen echt geen voet aan de grond. Toen nog voor de rust een derde Eupens doelpunt viel, werd het helemaal moeilijk.’

De geroemde vechtersmentaliteit van Heist leverde dit keer geen resultaat op. ‘Niemand kan ons in die zin een verwijt maken’, aldus Grant. ‘Er was inzet en voldoende goede wil aanwezig, maar Eupen was gewoon beter. We kwamen overal een stap te kort. Dit was een tegenstander van een iets hoger niveau. Die jongens dachten en handelden net iets sneller dan wij.’

De vraag is in hoever deze zware nederlaag sporen zal nalaten. ‘Met 5-1 verliezen doet zeker geen deugd’, aldus Grant. ‘Maar al onze goede bedoelingen ten spijt hielden we ook rekening met een mogelijke nederlaag. Het is niet tegen dergelijke tegenstanders dat wij de punten moeten halen. Wat dat betreft, mogen we bij dit resultaat dus niet te lang blijven stilstaan.’

Yagan nieuwste aanwinst

Bovenop de pijnlijke nederlaag kwam er zondag ook nog de winst van Dessel op Wezet, waardoor het team van Guido Brepoels op gelijke hoogte komt.

‘Door onze nederlagen tegen Moeskroen en Eupen zakken we inderdaad van de twaalfde naar een gedeelde vijftiende plaats’, zegt Grant. ‘Maar anderzijds zijn er nog voldoende wedstrijden om een en ander recht te zetten. Te beginnen volgend weekend tegen Tubeke. Daarom is het van belang om ons zo vlug mogelijk daarop te focussen.’

Met de komst van Yvan Yagan van WS Brussels krijgt Heist er alvast een aanvaller bij. ‘Dat kunnen we alleen maar toejuichen. Elke versterking is welkom.’

DAVILA

Bericht door DAVILA »

Freddy Mombongo Dues, aanvaller van Antwerp noemde na hun nederlaag op Eupen enkele weken terug de Oostkantonners 'het Barcelona van tweede klasse'...
Dus niet wakker van liggen !
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

“Geen ploeg om te zakken, maar wat koop je daar mee?”

Jonas Vandermarliere voor het eerst dit kalenderjaar aan de aftrap.

De zware nederlaag in Eupen is al doorgespoeld, want het is niet daar dat Heist zijn hachje moet zien te redden. "Nee, het zijn thuismatchen als die van volgende week tegen Tubeke die moeten gewonnen worden", zegt Jonas Vandermarliere. Hij speelde zijn eerste wedstrijd in het nieuwe jaar, na een aantal weken blessureleed.
Dit was pas je eerste match van het nieuwe jaar, Jonas? Jonas Vandermarliere: "Ik stond een aantal weken aan de kant door een verrekking. Gelukkig was het maar een verrekking, want de eerste diagnose liet dat nog open. Er bestond een vrees voor een erger letsel. Nee, ik ben blij dat ik er weer kan tussen lopen. In Eupen speelde ik de tweede helft, volgende week hoop ik er van bij de aftrap bij te zijn." Jullie deden een slechte zaak. "Als je verliest, doe je in principe altijd een slechte zaak. De drie opeenvolgende nederlagen zijn niet zonder gevolgen gebleven. Door de winst van Dessel in Wezet staan we nu voor het eerst sinds heel lang op een degradatieplaats, want de zestiende plaats verplicht tot het spelen van een barrage." De matchen tegen Moeskroen en Eupen leverden geen punten op. "Nee, maar dat is ook niet onlogisch. Ik zit nog altijd meer in mijn maag met de 4-3 nederlaag in Geel. Daar hebben we het niet gedaan en ik hoop die match ons niet voor de rest van het seizoen zal blijven achtervolgen." Tegen Tubeke ben je met minder dan drie punten niet tevreden? "Nee, je moet jezelf ook druk durven opleggen. In de heenmatch waren zij niet sterker dan wij en dan groeit bij mij de overtuiging dat we ze volgende zaterdag kunnen kloppen.
Makkelijk zal het niet gaan, want Tubeke is zo'n beetje de ploeg van dit moment. Het valt niet op omdat alle aandacht naar Westerlo, Moeskroen en Eupen gaat, maar als je een rangschikking zou maken van de laatste zes wedstrijden, dan zou Tubeke bovenaan staan."
Het pakte inderdaad 18 op 18.
"Als iedereen scherp staat en we ook bijna op ons sterkst staan, dan is er veel mogelijk. We hebben geen ploeg om te degraderen, maar daar koop je niks mee. Als iedereen zijn taken uitvoert én bij de les is, dan moeten we tegen Tubeke een goed resultaat kunnen neerzetten.

------------------------------------------

Jorn Rijmenams en Heist kopje onder tegen sterk Eupen: ‘We vonden geen antwoord’

Na een speeldag schorsing en een invalbeurt tegen Moeskroen startte Jorn Rijmenams in Eupen in de basis. Samen met de hele ploeg ging de Rijmenamnaar er kopje onder.
Vorige week was Rijmenams nog bankzitter. In Eupen kreeg de linksvoetige middenvelder weer het vertrouwen van trainer Cis Bosschaerts. Maar ook hij kon niet veel uitrichten tegen een sterke tegenstander, die nog steeds in de running is voor de titel. De 5-1-verliescijfers spreken wat dat betreft boekdelen.

‘We waren vol goede moed naar de Oostkantons afgereisd’, vertelt Rijmenams. ‘We wisten dat Eupen te duchten is, maar vorig jaar sleepten we daar toch een gelijkspel uit de brand. Ook de heenmatch had ons een punt opgeleverd.’

De wedstrijd was amper drie minuten oud, of de Heistse verwachtingen kregen in Eupen al een flinke knauw.

‘Dat was even slikken’, aldus Rijmenams. ‘Toch kwamen we vlug op gelijke hoogte, want Vermeiren werkte de bal tegen de touwen.’ De gelijkmaker veranderde weinig aan de situatie. ‘We kregen geen vat op Eupen’, heet het.

‘Zij bewogen zo snel en vinnig tussen de lijnen, dat we er het noorden bij verloren. We probeerden daar een blok tegenover te zetten en als het kon tegen te prikken, maar wij vonden maar geen antwoord op hun acties.’

Heist stond bij de rust al met 3-1 in het krijt.

‘Tijdens de pauze spraken we onszelf moed in. We wilden alles in het werk stellen om met een goed resultaat huiswaarts te kunnen, maar Eupen liet zijn greep niet los. Hoe we ons ook inspanden, er was geen kruid tegen gewassen. We moeten ons bij deze nederlaag kunnen neerleggen. Eupen is een titelkandidaat.’

Vraag is nu of Heist deze opdoffer vlug kan te boven komen.

‘We wisten op voorhand dat het moeilijk zou zijn om tegen de kopploegen Moeskroen en Eupen iets te halen. In die zin moeten we ons hiermee verzoenen. Maar we mogen er niet blijven bij stilstaan. Met wedstrijden tegen Tubeke, Lommel en Wezet voor de boeg breken belangrijke weken aan. Daar moeten we ons nu op focussen.’

Plaats reactie