Bron: GVA
----------------------------------
Jonas Vandermarliere en SK Heist trekken naar het verre Virton: ‘Knus stadion maar slecht veld’
De Heistse voetbalfamilie zit vandaag zes uren in de autobus voor de verste verplaatsing van het seizoen. Voor speler Jonas Vandermarliere komt daar nog twee uren autorijden bovenop. ‘Het wordt een lange dag. Hopelijk levert die ook iets op.’
SK Heist moet voor het eerst in decennia op verplaatsing naar Virton, de meest zuidelijke uithoek van het land.
‘Voor mijn tijd, in derde of vierde klasse was de club er al eens te gast. Zelf ben ik er nog nooit geweest’, aldus trainer Cis Bosschaerts.
Het Heistse gezelschap reist vanmiddag al om twee uur af naar de Gaume.
‘Halfweg in Wellin houden we halt om iets te eten. Op het menu staan spaghetti of broodjes. Afgevaardigde Luc Vetters regelt dat meestal’, verklapt Bosschaerts.
Speler Jonas Vandermarliere is de enige die al eerder in Virton op het veld stond. ‘Ik speelde daar al twee keren met Hamme’, vertelt hij.
‘Ik herinner mij een klein, gezellig stadion met een degelijke grasmat. Dat is nu anders. Het terrein ligt er blijkbaar slechter bij dan in Heist.’
Meer dan de wedstrijd vreest de West-Vlaming de verplaatsing. ‘Ik moet eerst naar Heist. Dat betekent dat ik al kort na de middag vertrek ik mijn woonplaats Aalter. Om 's nachts niet voor drie uur thuis te zijn.’
Of hij dan niet liever nu dan vorige week was geschorst geweest?
‘Had ik de keuze kunnen maken dan had ik inderdaad liever thuis tegen Wezet gespeeld dan nu in Virton. Maar een gele kaart, dat plan je niet. Al was die toen in Lommel wel erg licht toegekend.’
Of hij ook volgend seizoen die verre verplaatsingen naar Heist zal maken, is nog lang niet zeker.
‘Er werd al een eerste keer gepraat over een eventuele contractverlenging. We zitten nog niet op dezelfde golflengte. Er was nogal wat verschil tussen wat mij werd voorgesteld en de door mij gestelde voorwaarden.’
‘Daar moeten we bij latere besprekingen nog aan sleutelen. Ik verwacht een doorbraak einde maart of begin april. Heist draagt mijn voorkeur weg, maar ik heb wel nog alternatieven achter de hand. We zien wel.’
Bron: http://www.sportwereld.be