Heist - Roeselare 0-1

DAVILA

Re: Heist - Roeselare

Bericht door DAVILA »

Hoe verliep de voorbereiding op het nieuwe seizoen waar alles een stuk beter moet, Franky?
Niet echt ideaal. We begonnen onze oefencampagne tegen erg zware tegenstanders: Zulte Waregem, Cercle Brugge, KV Oostende… Dat is niet meteen de ideale voorbereiding. Een pittige opgave voor onze smalle kern. Maar goed, na die moeilijke tegenstanders speelden we tegen ploegen van een lager niveau. Helaas verliepen ook die niet altijd volgens plan. Het was niet goed. Hoe dat komt? Goh, ik denk dat dit eigen is aan het beestje. Een ploeg die helemaal nieuw is moet nog op elkaar ingespeeld geraken en elkaar leren kennen. Ik heb Roeselare vorig seizoen niet zien spelen, maar als je vijftiende eindigt… Dan weet je toch dat het niet goed was en er heel wat nieuwe jongens moeten opdagen.

Pas op onze laatste oefenwedstrijd vorige week tegen derdeklasser KVV Coxyde was behoorlijk en bij momenten zelfs goed van niveau. We hebben die wedstrijd immers aangevat zoals we dit weekend tegen KSK Heist zullen spelen. Ik hamerde er op dat mijn jongens steeds hetzelfde moesten blijven doen. Bij een 0-0-stand, een 1-0-voorsprong of de latere eindstand: steeds opnieuw hetzelfde spel hanteren en hun taken blijven uitvoeren. Op die manier kweken we automatismen. Ik zag een hoger ritme, snellere aanvallen en minder slordigheden. De spelers waren ook zorgvuldiger in balbezit en verlegden op de goede momenten het spel. Toch moet het niveau nog een pak naar omhoog.

Hoor ik je zeggen dat jullie nog niet klaar zijn voor de eerste wedstrijd tegen KSK Heist?
Goh, neen. Dat is een brug te ver. We hebben inderdaad een achterstand omdat onze kern nog niet compleet is. Bovendien is er op zo’n eerste wedstrijd ook altijd extra druk. Meer dan op andere wedstrijden. Eens je die gespeeld hebt, is de kop eraf en ben je vertrokken. Het probleem is echter dat we inderdaad nog heel wat werk hebben met Roeselare en we niet exact weten waar de rest staat.

Maar goed, dat Heist een moeilijke verplaatsing is herinner ik mij nog van mijn tijd bij Lommel United. Je gaat daar simpelweg niet graag voetballen. Het is een lastige ploeg om tegen te spelen. Met Cis Bosschaerts hebben ze ook een fantastische trainer. Wij zullen moeten zien dat we daar absoluut iets kunnen meepakken. Al zal het geen gemakkelijke klus worden. Heist heeft immers spelers als Cor Gillis, Jaime Alfonse Ruiz en Bart Webers… Ik zal aan mijn jongens toch vragen extra aandacht te besteden aan hen. Het zou dom zijn om dat niet te doen. Webers – dat weet iedereen – is het hart van de ploeg. Bovendien is hij simpelweg een goede speler met scorend vermogen vanuit het middenveld. Ik geef gerust toe dat ik nerveus ben voor die eerste wedstrijd. Ik wil ook gewoon goed starten met Roeselare.

Bron: uit een artikel op nr10
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Normaal geen Nkuman tegen Roeselare.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

----------------------------

Bart Webers rekent op rustiger seizoen: ‘Start niet missen’

Heist start vanavond in een vernieuwd stadion tegen Roeselare zijn vijfde seizoen in tweede klasse. Dat geldt ook voor sterkhouder Bart Webers voor wie het zijn achtste campagne in de liefdevolle kleuren wordt. Hij mag als eerste aan het woord.
Roel Grant is al jaar en dag de kapitein van SK Heist maar staat, als we voor één keer militaire termen mogen gebruiken, in de clubhiërarchie toch wel een trapje later dan Bart Webers. De Limburger is al zeven seizoenen de onomstreden generaal van de blauw-groen-witte troepenmacht. Hij is klaar om de groep met zijn gekende vechtersmentaliteit en strategisch inzicht ook een achtste seizoen op sleeptouw te nemen. Zelfs al miste hij wegens zijn wittebroodsweken een deel van de voorbereiding. ‘Ik liet niet na om in de Dominicaanse Republiek op mijn eentje te trainen. Verder heb ik ook genoeg matchen in de benen om er zaterdagavond te staan’, kan hij de Heistse aanhang geruststellen.

De Limburger, die enkele jaren geleden een aanbod uit eerste klasse naast zich legde om bij Heist een langdurig contract te tekenen (tot 2017, lcp), voelt zich momenteel nog meer bij de club verbonden dan ervoor.

‘Binnen twee weken nemen we onze intrek in onze nieuwe woning in Westmeerbeek. Dat is op amper vijf kilometer van de club’, zegt Bart, die Limburg voorgoed achter zich lijkt te hebben gelaten, want hij ruilde zijn Lommelse werkgever in voor een job in het graan- en veevoederbedrijf van zijn schoonvader in Tielt-Winge. ‘Ik sta er in voor aan- en verkoop en bezorg er mee de dispatching van het vervoer.’

En dan is er ook, én vooral, het voetbal. ‘We mogen niet als vorig jaar onze start missen’, waarschuwt hij. ‘Toen begonnen we met nul op negen, wat ons een heel seizoen bleef achtervolgen en ons, zonder de licentiecommissie, de degradatie had gekost.’

De match van vanavond moet toonaangevend worden. ‘We moeten zowel tegen Roeselare als in onze daaropvolgende thuismatch tegen Geel voor de overwinning durven gaan.’

Dat Heist beter gewapend is dan twaalf maanden geleden staat volgens Bart buiten kijf. ‘We beschikken nu over twee sterke spitsen, die mekaar scherp zullen houden. Op het middenveld en vooral achteraan kwamen enkele jonge maar talentvolle en ervaren krachten bij. Ik heb er alle vertrouwen in.’

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne

Bericht door klenne »

Toch jammer dat de michel er ni zal bijzijn :evil: hopelek onploft de pruna in zen eerste match al direct :D van de eerste match u kans krijge da is ni voor iedereen weggelegd ;) succes vandaag jongens ik kijk er al naar uit !! Tot strak
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Zaterdag om 20 uur speelt KSVR de 1ste speeldag van het nieuwe seizoen 2014-2015 in de Proximus League op verplaatsing naar KSK Heist. Deze wedstrijd in het Gemeentelijk Sportstadion van Heist-op-den-Berg zal op gang worden gefloten door Carlos-Manuel Alho-Guerreiro, bijgestaan door Maarten Coeck en Erwin Hermans.

De jongens uit de provincie Antwerpen eindigden vorig seizoen op de 16de plaats in de eindrangschikking (net onder KSVR). Wegens het wegvallen van RWDM Brussels, hoefden de Zwanen geen eindronde met de derdeklassers te spelen en waren ze dus onverwacht rechtstreeks gered. Afgelopen seizoen verloor KSVR nog pijnlijk op de voorlaatste speeldag met 3-0 tegen de wit-blauwe jongens.

KSK Heist ambieert een rustig seizoen in de buik van het klassement. Om de nieuwe competitie goed te kunnen aanvatten is het voor KSVR van groot belang om punten te pakken in de Zuiderkempen.

KSVR-Supporters kunnen meereizen met de supportersbus: vertrek zaterdag om 16.30 uur (uitzonderlijk) aan café 't Veilingske (inschrijven: 0496/14 11 69). De KSVR-spelers hopen op zo veel mogelijk supporters om de jongens aan te moedigen in deze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.

KSVR kiest uit volgende spelers: Bojovic, Borry, Camozzato, De Rechter, Declercq, Gies, Lentz, Maki, Mbuba, Myny, Okitokandjo, Perdichizzi, Provoost, Raes,Seoudi, Uçak, Vanderschaeghe, Vandewalle en Vanthournout

Bron: site KSVR
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Jammer voor Michel maar we zullen wel eens meer hemzelf of Ruiz moeten missen dit seizoen zeker. Zo weten we ineens hoe sterk onze kern in.
Ik heb trouwens alle vertrouwen in Pruna, komaan Mario !
Is er trouwens al een definitieve diagnose ivm Michel ?
Westen (Roeselare)

Bericht door Westen (Roeselare) »

Succes,
Dat de beste moge winnen.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Roeselare verslaat Heist
Vandaag om 22:24 door GF

Heist startte de competitie in mineur. Een kopbalgoal van Seoudi na een dik uur spelen besliste deze weinig hoogstaande openingswedstrijd.

Pruna zorgde al meteen voor gevaar maar daarna viel de match stil. Tot De Rechter voor Roeselare overkopte en de bezoekers nadien ook beter voor de dag kwamen. Maar de beste kans in het eerste halfuur was voor Webers, die een inzenden van Vandermarliere laag naast knalde. Het veldoverwicht in de eerste helft was voor Roeselare, maar opvallend weinig doelkansen voor beide ploegen.

Na de rust kopte Gillis al direct een vrijschop van Pruna over. Vanthournout liet zich aan de overkant niet onbetuigd met een pegel op de vuisten van de keeper en kort daarop een lage knal in de handen van de doelman. Myni knalde scherp op doel, Vanthournout verplichtte Vandenbossche tot een nieuwe goede tussenkomst. Webers legde af en Pruna schoot over. Toch iets meer pit na de pauze. En net als in de eerste helft kreeg Heist ook nu weer een dot van een kans. Een kopbal van Ruiz op een voorzet van Beckers ging naast. Toch viel de goal aan de overkant, Seoudi kopte een center van Camozzato binnen. Wat later stond het bijna 0-2, maar Raes trof de paal. In de slotfase ging Heist op zoek naar de gelijkmaker. Beckers schilderde de bal op het hoofd van Van Den Bergh die naast kopte.

HEIST: Vandenbossche – Van Den Broeck, Grant, Gillis, Van Den Bergh , Jacobs (56’ Beckers)– Webers, Vanderputte Vandermarliere - Pruna, Ruiz.

ROESELARE: Lentz – Camozzato, Bojovic, Raes, Perdichizzi (87’ Borry)– Provoost, Vanthournout – De Rechter, Seoudi, Myni – Okitokandjo (74’ Mbuba).

DOELPUNT: 62’ Seoudi 0-1

Gele kaarten: Webers, Van Den Broeck.

Rode kaart: geen.

Bron: GVA online
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Eerste teleurstelling van het seizoen doorgeslikt.
Bij 0-0 krijgen wij de beste kansen: eerste helft Webers, tweede helft Ruiz die een gemaakte goal naast kopt, op de daarop volgende fase scoort Roeselare wél met het hoofd...
Roeselare: profploeg, proftrainer die ergens zegt 'de nul houden is alles, je moet dan maar één keer zelf scoren'...
Sterke VdBossche, Grant, Webers, Pruna werkt zich te pletter, Beckers goeie invalbeurt (al had ik die vervanging aan de andere kant verwacht).
Met deze jongens moet het gebeuren, hopelijk komen Nkuman, Pittoors, Rymenants snel terug... Op Simon is het langer wachten.
Na de match vernam ik uit goede bron dat Michel nog steeds niet onder de scanner ging wegens wachttijd... ten vroegste zou hij nu kunnen deze week in... Roeselare !
Wat een verschil met Antwerp: De Decker op zaterdag gekwetst, maandag onder de scanner en uitslag: kruisbandletsel...
DAVILA

Bericht door DAVILA »

SK HEIST - KSV ROESELARE 0-1

Snikheet in Heist en ook onmiddellijk warm voor het Roeselaarse doel toen Pruna in schietpostiie kwam maar zijn poging in corner afgeblokt zag. KSVR reageerde met een te licht schot van Myny. Wit-zwart toonde zich aanwezig in de wedstrijd en ging zijn kans wanneer het kon. Na een goed kwartier stuurde Vanthournout Myny door op rechts, de voorzet van de laatste kon nog net door een thuisverdediger weggewerkt worden. Een inzenden van Okitokandjo was dan weer te hard voor Seoudi.

KSVR had de thuisploeg dus aardig in de tang, maar moest aanvallend nog scherper voor de dag zien te komen. Iets voo rhet half uur kreeg Webers plots een grote kans, maar hij schoof de bal naast het doel van Lentz. Het spel bleef ondertussen goed op- en neergaan. Zonder echte doelkansen, en dus 0-0 bij de rust.

De tweede helft begon met enkele Roeselaarse mogelijkheden: Okitokandjo kon net niet koppen op voorzet van Myny en een strak schot van Vanthournout strandde op de vuisten van Vandenbossche. Even later probeerde Jeroen het nog eens, maar dit keer gewoon in de handen van de thuisdoelman. Het balbezit was nu bijna uitsluitend voor KSVR en op aangeven van Provoost kreeg Myny een mooie kans, maar Vandenbossche kon opnieuw redden.

Er hing dus een doelpunt in de rug aan de bezoekende zijde, maar het kwam er bijna voor de thuisploeg toen Ruiz op voorzet van Pruna helemaal vrijstaand mocht inkoppen, maar toch nog naast het doel van Lentz mikte. Aan de overkant lukte het plots wel toen Mickael Seoudi een voorzet van Marcos onhoudbaar binnenkopte. Ei zo na was het even later 0-2,maar op voorzet van dezelfde Marcos ging de kopbal van Raes dit keer via de buitetnkant van de paal naast.

Na een prima actie van Vanthournout kon Vandermarliere Myny nog net de bal ontfutselen voor die op weg kon naar een tweede goal. De thuisploeg begon stilaan aan een slotoffensief, maar de KSVR-verdediging hield alles vrij goed op slot. Op vrijschop van Beckers kopte Van Den Bergh naast. Heist gooide nog een aantal hoge ballen, maar de tijd tikte weg in het Roeselaarse voordeel. Lentz en co bleven zonder al te grote problemen overeind en meteen was de eerste zege van het seizoen een feit.

Doelpunten: 63' Seoudi (0-1)
KSK Heist: Vandenbossche, Webers, Gillis, Grant, Vanderputte, Ruiz, Van Den Bergh, Vandermarliere, Van Den Broeck, Jacobs (57' Beckers) en Pruna
KSV Roeselare: Lentz, Marcos, Raes, Bojovic, Perdichizzi (87' Borry), Myny, Provoost, Seoudi, Vanthournout, De Rechter en Okitokandjo (74' Mbuba)
Gele kaarten: Webers (H), Van Den Broeck (H)
Scheidsrechter: Alho-Guerreiro

Bron: site KSVR
Neutral

Bericht door Neutral »

Begonnen zoals vorig seizoen gestopt te zijn.
Kunnen beter verliezen en af en toe winnen dan telkens gelijk te spelen. Dat brengt helemaal niks op.
Kriek

Bericht door Kriek »

Roeselare had het meeste balbezit zonder veel doelgevaar, maar hun zege is niet onverdiend, vind ik. Het had anders kunnen lopen als wij die twee dotten van kansen (Webers, Ruiz) hadden afgewerkt. Maar dat is voetbal, niet elke kans kan elke keer prijs zijn. Vielen op in positieve zin: doelman Vandenbossche en invaller Beckers. Vandermarliere zoekt duidelijk zijn beste vorm nog en Pruna is heel gretig maar leed teveel balverlies, vond ik. Michel is daar sterker in, denk ik.
Enfin, 4 op 6 in de komende 2 matchen moet kunnen en de start is niet mislukt dan.
klenne

Bericht door klenne »

Meteen een pijnleke thuisnederlaag :( hopelek kunne we dees direct rechtzetten in geel !!

Ja twas net ni goe genoeg zekers tegen een roeselare da ook ni veel voorstelde.. De michel word duidelek al gemist ! Koppen omhoog en op naar de volgende match ! 3 punten op geel en we zijn vertrokken
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------------

‘Het deksel op de neus’

Het feit dat Roeselare-trainer Franky Van der Elst zich zeer gelukkig prees met de nipte zege van zijn team en gewag maakte van het feit dat Heist na de 0-1 ook wel had kunnen gelijkmaken, toont aan dat Heist ondanks de nederlaag behoorlijk uit de verf kwam. Daar kon zijn opponent Cis Bosschaerts zich uiteraard bij aansluiten, maar hij kocht er wel niets voor.
‘We hebben hard gewerkt en wisten een goede organisatie neer te zetten’, vond hij. ‘Maar in dergelijke matchen, waar het kantje boordje is, komt het er op aan om de kansen die je krijgt ook af te maken.’

Daar liep het fout voor Heist. ‘De lijn tussen de 1-0 en de 0-1 was flinterdun’, vervolgde Cis Bosschaerts. ‘Rond de zestigste minuut deed zich het kantelmoment voor. We missen langs Ruiz een dot van een kans, wanneer hij een voorzet naast kopt die hij normaal tussen de palen plaatst. Vrijwel onmiddellijk daarna doet zich aan de overkant een gelijkaardige fase voor, die Seoudi wel weet te benutten. Dat is een zure appel om door te bijten. Temeer omdat eerder ook Bart Webers een doelrijpe kans was te beurt gevallen en nadien Van den Bergh centimeters te kort kwam voor de gelijkmaker.’

Heist was Roeselare dus zeker waard en verdiende niet te verliezen. ‘Ik zag een evenwichtige wedstrijd waarin het verschil werd gemaakt op die enkele minuten. Maar nogmaals, als je niet scoort, krijg je meestal het deksel op de neus’, besloot Bosschaerts.

Bron: http://www.sportwereld.be
T-ke

Bericht door T-ke »

klenne schreef:Meteen een pijnleke thuisnederlaag :( hopelek kunne we dees direct rechtzetten in geel !!

Ja twas net ni goe genoeg zekers tegen een roeselare da ook ni veel voorstelde.. De michel word duidelek al gemist ! Koppen omhoog en op naar de volgende match ! 3 punten op geel en we zijn vertrokken
en toch vonnek de match nog beter dan het bier :twisted: :twisted:
Plaats reactie