Bron: GVA
-------------------------------------
HEIST PAKT IN AANLOOP NAAR BEKERGALA TEGEN STANDARD LUIK UIT MET STUNT OP VELD LEIDER OH LEUVEN
‘Dit is dik verdiend’
Van een verrassing gesproken. Rode lantaarn Heist bezorgde leider OHL met zijn eerste goals buitenshuis het eerste puntenverlies aan ‘Den Dreef’. Doelman Tom Vandenbossche en de gouden wissels Nkuman Michel en Jeroen Vanderputte maakten het verschil.
En nu Standard Luik. Zo moeten ze hebben gedacht, de spelers, trainers en supporters van SK Heist na de stunt tegen OH Leuven.
Want dat is het minste wat kon gezegd worden van de 0-2-zege tegen de leiders. Ofschoon wegens de blessures van David Wijns en Jan Van den Bergh andermaal aan de opstelling moest gesleuteld worden, zette blauw-groen-wit een volwassen prestatie neer en werden zesduizend luidruchtige fans van OHL het zwijgen opgelegd.
‘Ik ben ontzettend blij en ontzettend fier op mijn ploeg. Elke speler toonde zich met hart en ziel. Ze waren top tegen een topper’, klinkt het met onderdrukte euforie uit de mond van Cis Bosschaerts, nadat hij werd aangekondigd als de Guy Roux van Heist, alluderende op de legendarische voetbaltrainer met een lange staat van dienst bij Auxerre. ‘We gaven weinig kansen weg en lukten tot slot twee fraaie goals.’
‘Maar het had ook anders gekund’, realiseert de Nijlense kinesist zich. ‘Zonder die knappe redding van doelman Tom Vandenbossche in de eerste minuut en het stoppen van de strafschop waren we nooit met 0-0 gaan rusten.’
Standard
Roemde Bosschaerts in de eerste plaats de collectief sterke prestatie, dan mochten twee spelers een extra pluim op hun hoed steken. In de eerste plaats doelman Tom Vandenbossche, die voor de tweede keer een clean sheet achter zijn naam schreef.
‘Eigenlijk moest ik maar tweemaal een klein wonder verrichte’, zegt hij. ‘Dat was bij dat schot in de eerste minuut en de strafschop, die er geen was. Ik raakte wel degelijk de bal, maar het leverde me ook een onterechte gele kaart op.’
Ingevallen voor een bleke Jaime Ruiz dwong Nkuman Michel de beslissing af met zijn eerste competitiegoal voor Heist en een fraaie assist.
‘Waarom zou het nu ook tegen Standard niet lukken. In voetbal is alles mogelijk’, is het meest opmerkelijke dat de matchwinnaar liet optekenen.
Bron: http://www.sportwereld.be