Bron: GVA
-------------------------------------------------
KURT VAN DOOREN IS KLAAR VOOR EEN NIEUWE STUNT TEGEN DE GREAT OLD
‘We kijken ernaar uit’
Na de thuiszege tegen Tubeke is de kop eraf voor Heist. Het kijkt nu vol vertrouwen uit naar het duel van morgen met Antwerp. Vorig seizoen werd tweemaal van de Great Old gewonnen en Kurt Van Dooren is klaar voor een nieuw kunststukje.
De 34-jarige Van Dooren is ervaringsdeskundige. Met Germinal Beerschot vocht hij menig duel met Antwerp uit en vorig seizoen was hij ook van de partij toen Heist tweemaal won.
‘De derby's tussen GBA en Antwerp kun je niet vergelijken met een wedstrijd tussen Heist en Antwerp, maar het is voor ons toch ook één van dé matchen van het jaar’, stelt Van Dooren.
‘We kijken er reikhalzend naar uit. In dit soort matchen kunnen we altijd iets meer, zeker in eigen stadion.’
De 3-0-thuiszege tegen Tubeke heeft voor vertrouwen gezorgd. Bovendien verloor Antwerp woensdag met 5-0 in Dessel.
‘Dat had natuurlijk niemand zien aankomen. Wie die uitslag gepronostikeerd had, heeft veel geld gewonnen’, lacht de verdediger. ‘Het toont nogmaals aan dat het niveau van de clubs in tweede klasse dicht bij elkaar ligt. Geen enkele ploeg startte met zes op zes.’
‘Dat wij woensdag onze eerste overwinning boekten, deed deugd. Vorig jaar moesten we tot half november op onze eerste thuiszege wachten. Het is ook duidelijk dat ons spel in stijgende lijn gaat.’
‘Tegen Boussu Dour was het niet goed, maar in de bekermatch in Westerlo speelden we al erg verdienstelijk. Tegen Tubeke hebben we het goede van die match bevestigd.’
Rugklachten
Van Dooren sukkelde met problemen aan de rug, maar werd wél succesvol klaargestoomd voor de wedstrijd tegen Tubeke. Ook tegen Antwerp zal de verdediger er staan.
‘De matchen volgen elkaar snel op, dus het is niet makkelijk om topfit te raken. Maar ik ben klaar om weer te spelen. Na die negentig minuten zal ik misschien een wrak zijn, maar dat gaat snel over.’
Wie zijn partner centraal achterin wordt, is nog niet duidelijk. Grant en Put sukkelen met blessures.
‘Tegen Tubeke stond Mathias Moeyersons naast mij. Hij werd aangetrokken als rechtsachter, maar speelde in de jeugd van Club Brugge ook centraal.’
‘We hebben samen de nul gehouden, dus waarom geen twee keer op rij?’, redeneert Van Dooren.
Bron: http://www.sportwereld.be