K.SK. Heist A - R. Antwerp FC B 2-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist A - R. Antwerp FC B 2-1

Bericht door Dabo »

M A T C H D A Y ! ! !
💙⚽🤍⚽💚

We ontvangen we de Young Reds van Royal Antwerp FC. Benieuwd of onze speler nog maar eens de rug kunnen rechten en het de ploeg van hun ex-coach, Sepp De Roover, moeilijk kunnen maken!

Supporters op post!
eSKaa

Re: 22/03/2025 - 20:00 - K.SK. Heist A - R. Antwerp FC B

Bericht door eSKaa »

Antwerp had in mijn ogen het betere van het spel, gedurende het merendeel van de wedstrijd. We hadden het lastig op het middenveld, en Reuten en Goossens liepen hin benen onder hun lijf onderuit. Na enkele waarschuwingen langs beide kanten was het dan toch Heist dat op voorsprong kwam via Colman die een centraal doorgekopte bal voorbij de goalie kon schuiven.
Reuten plaatste iets voor rust nog mooi een vrije trap in de linksboven hoek. 2-0 voorsprong me de rust, dat was al even geleden.

Na rust een nog feller Antwerp, dat nog niet veilig is en de punten dus nodig heeft. Heist gaat vol op de counter, maar de pogingen worden ofwel gemist of gepareerd door de doelman.
Antwerp kan nog milderen tot 2-1 maar KSK houdt de drie punten in het sportcentrum en geeft het (weinige) publiek een 2e thuisoverwinning dit seizoen.
Gespeeld met inzet, en dat heeft geloond!
DAVILA

Re: 22/03/2025 - 20:00 - K.SK. Heist A - R. Antwerp FC B

Bericht door DAVILA »

Eindelijk nog eens ene die een vrije trap kan binnenborstelen !
Dabo
Beheerder

Re: K.SK. Heist A - R. Antwerp FC B 2-1

Bericht door Dabo »

KSK Heist geeft zich niet gewonnen in strijd om behoud en verslaat Young Reds: “Met deze mentaliteit de laatste matchen aanvatten”

Hekkensluiter Heist geeft zich nog niet gewonnen in de strijd om het behoud in eerste afdeling. Het was zaterdagavond met 2-1 te sterk voor de Young Reds van Antwerp, die voor de derde keer op rij verloren. De bezoekers zagen bovendien onderaan heel wat ploegen kostbare punten veroveren.

Doelman Niels Devalckeneer was een van de betere spelers bij de bezoekers. “De laatste weken zitten we in een mindere periode”, begon de keeper. “We speelden zeker niet onze beste wedstrijd, af en toe was het wat slordig. Bij de twee tegendoelpunten maakten we fouten, dat onderaan ploegen punten hebben gepakt maakt onze rekening niet. We moeten naar onszelf kijken, ik ben ervan overtuigd dat we ons gaan redden. Het is niet onbelangrijk dat we er blijven in geloven.”

Bij Heist was de vreugde groot, ook al blijven de Heistenaren na deze overwinning laatste. “We hadden wat recht te zetten na de slechte match tegen Lyra-Lierse”, vond coach Yves Van Borm. “Ik vond de overwinning verdiend, de 2-0-ruststand was overigens terecht. We lieten het liggen om een derde keer te scoren, we waren ook gevaarlijk op kopballen na een stilstaande fase. En na de 2-1 was het opletten tot het laatste fluitsignaal. Twee minuten voor tijd pakte doelman Van Aerschot uit met een knappe redding, daar hadden we het deksel nog op de neus kunnen krijgen.”

Ook Sebastien Zoete was ook blij met de drie punten. “Waarom we vorige week zo slecht speelden en nu weer goed weet ik ook niet. We hadden wel iets goed te maken na dat verlies en dat hebben we ook gedaan. We hadden de juiste teamspirit en ik vind dat we de overwinning ook echt wel verdienen.”

Goeie match van keepers

De ingevallen Matt Jannes liet dan weer een derde Heistse goal liggen. “Daar baal ik toch wel van”, weet de aanvaller. “Ik maakte dit seizoen alleen op Hasselt een doelpunt en had dus graag gescoord. Dat had gekund, al vond ik dat de keeper van Young Reds een goeie match speelde. Of de redding nog kan? Daar blijf ik in geloven tot het niet meer mogelijk is. Dan zullen we misschien nog wel onze laatste vier matchen moeten winnen, maar met de inzet van deze wedstrijd is volgens mij nog veel mogelijk.”

Tot slot vond doelman en aanvoerder Fré Van Aerschot dat zijn ploeg een volwassen eerste helft speelde. “We stonden terecht 2-0 voor aan de rust, na de pauze was er meer druk van Young Reds. Ik pakte twee minuten voor tijd een mooie bal of het was 2-2 geweest. De redding? Nog drie keer of misschien wel vier keer winnen en dan moeten Cappellen, Merelbeke en Young Reds op hun beurt punten laten liggen”, aldus Van Aerschot.

Bron: HNB
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Eerste NationaleVoetbal

KSK Heist wint thuis tegen Young Reds

KSK Heist won zaterdag de thuiswedstrijd tegen Young Reds met 2-1. Thuisteam KSK Heist had in de eerste helft controle over de wedstrijd en leidde met 2-0. Ondanks een sterke comeback van Young Reds in de tweede helft hield KSK Heist stand.
In de 27ste minuut nam KSK Heist de leiding via Jef Colman. Yannick Reuten bracht in de 42ste minuut KSK Heist op 2-0. Nelson Kyle Egah milderde de score voor Young Reds in de 74ste minuut. Maar Young Reds was niet in staat om terug te komen in de wedstrijd. Egah bracht de uiteindelijke score op 2-1.
KSK Heist heeft in de laatste vijf wedstrijden twee overwinningen behaald, twee keer gelijkgespeeld en één keer verloren, terwijl Young Reds één overwinning, één gelijkspel en drie nederlagen Young Reds heeft. De nederlaag was voor Young Reds de zesde nederlaag met één doelpunt verschil.
De volgende wedstrijd voor KSK Heist is uit tegen THES Sport. De teams staan op zaterdag 29 maart om 20.30 uur tegenover elkaar. Young Reds neemt het zondag 30 maart om 15 uur uit op tegen Jong Cercle.

DOELPUNTEN: 27' Colman 1-0, 42' Reuten 2-0, 74' Egah 2-1.

GELE KAARTEN: 42' Amal (Young Reds), 69' Waki (Young Reds), 70' Goossens (KSK Heist).

KSK HEIST: Van Aerschot, Maho (68' Troonbeeckx), Dierickx, Lemmens, Reuten, Goossens (75' Bitsindou), De Wit, Vande Cauter, Colman (90' Sabhaoui), Carrasco, Fierens, Augustynen, Zoete.

YOUNG REDS: Agyapong, Courtens (80' Bjekovic), Aziz, Van Dijck, Hamdaoui (57' Egah), Waki, Amal, Vandeplas (69' Vereecken), Devalckeneer, Elmazhad, Godelaine, Tuypens, Gielkens (45' Delaporte), Cassaert.

Bron: GVA
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Die AI artikels, daar staat nu eens 0 nuttige info in he. Beetje feiten opsommen..
Als dat de toekomst van de (sport)journalistiek is, staan we scheef getrokken zelle
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Volledig mee eens.
Een tijdje terug stond er in de krant een artikel over een poging van de amateurs om eigen communicatie kanalen te ontwikkelen. De details ben ik vergeten.
@ Dabo, kan u daar iets meer over zeggen ?
Plaats reactie