Knokke - KSK Heist 2-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
DAVILA

Knokke - KSK Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

De laatste strohalm.
Enkel winst houdt ons in de running.
Gelijkspel of verlies betekenen degradatie.
Kom aan KSK,!
DAVILA

Re: Knokke-KSK Heist

Bericht door DAVILA »

Uiteraard dienen bij winst Wevelgem en Antwerp punten te laten liggen.
Winnen wij zelf niet dan mogen zij zelfs de laatste match verliezen.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 08 apr 2025, 19:10 Uiteraard dienen bij winst Wevelgem en Antwerp punten te laten liggen.
Wevelgem???
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

De merkwaardige cijfers van KSK Heist: al weken troosteloos onderaan, maar nog geen degradatie

Al sinds de winterstop lijkt KSK Heist veroordeeld tot een degradatie, maar vier maanden later is dat nog altijd geen feit. Op twee speeldagen van het einde van de competitie blijft de redding zelfs mogelijk, al moet men wel een stevige optimist zijn om te geloven in een goede afloop.

In principe zijn er in de eerste afdeling twee degradanten. Heist heeft vier punten minder dan Merelbeke, vijf minder dan Antwerpen B en zes minder dan Cappellen. Wie de cijfers van de ploeg ontleedt, komt tot een merkwaardige vaststelling: KSK Heist pakte voor Nieuwjaar zeven punten, daarna zestien (met twee matchen minder gespeeld). Indien het voor én na Nieuwjaar evenveel punten had behaald, zou Heist nooit gedegradeerd zijn.

Trainer Yves Van Borm beseft het pijnpunt. “Die conclusie maakten we ook. Ik blijf van mening dat het grote aantal geblesseerden in de heenronde de boosdoener was. We waren vaak met twaalf op training. Tijdens de winterstop kwamen er drie spelers met een meerwaarde bij en keerden de afwezigen terug. Meteen zag je de kentering.”

De doodsteek

Yves Van Borm ziet nog een kantelmoment. “De wedstrijd tegen Cappellen was voor ons de doodsteek. Tien minuten voor het einde van de match stonden we met 1-2 voor. We verloren de wedstrijd nog met 3-2. Draai de cijfers om en we staan boven Cappellen en hebben aansluiting met de andere ploegen. Mentaal was dat een lastig moment. Het zijn bedenkingen waar je achteraf niets mee koopt.”

Twee toppers

Mits een zes op zes blijft het behoud in de eerste afdeling wiskundig mogelijk. Ondanks de recente zeven op negen blijkt zelfs dat een moeilijk gegeven te worden. Yves Van Borm bevestigt: “We trekken dit weekend naar Knokke, nadien sluiten we thuis af tegen de U23 van AA Gent. Dat zijn de nummers twee en één uit de rangschikking. Knokke is al negentien matchen ongeslagen, de Buffalo’s hebben de titel op zak. Of die gasten daardoor nu minder gemotiveerd zijn? Ik denk het niet. De Gentse beloften willen bewijzen dat ze een plaats in de A-kern waard zijn.”

Bron: HLN
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: 10 apr 2025, 19:18
DAVILA schreef: 08 apr 2025, 19:10 Uiteraard dienen bij winst Wevelgem en Antwerp punten te laten liggen.
Wevelgem???
Aardrijkskunde was bij mij altijd een buisvak 😉
Dikwijls verloren gereden 😊
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

“Je kan nergens beter zitten dan in Knokke”: Yves Van Borm keert voor het eerst als trainer terug naar het Burgemeester Graaf Leopold Lippens Park

Yves Van Borm keert zaterdag terug naar Knokke en het Burgemeester Graaf Leopold Lippens Park. Dat gebeurde de jongste twee jaar wel vaker, maar nu keert ‘José van de zee’ voor het eerst terug om op de bezoekende bank plaats te nemen. ‘Zijn’ KSK Heist is de tegenstander in de laatste thuismatch van Royal Knokke FC.

Het is bijna twee jaar geleden dat Yves Van Borm (58) na ruim negen seizoenen zijn laatste match met Knokke coachte tegen Hoogstraten en afscheid nam. Tegen zijn zin, want voor Van Borm was de tijd nog niet rijp om al afscheid te nemen. Toen voorzitter Vincent Vanhonsebrouck eind december 2022 aankondigde dat de samenwerking na afloop van zijn contract zou eindigen, kwam dat hard aan. Net zoals zes maanden later, toen hem na die match tegen Hoogstraten nog gauw een kader met daarin een truitje in zijn handen werd gestopt. “Mijn vertrek heeft pijn gedaan”, geeft Van Borm nu toe.

Het leek wel alsof Van Borm nadien de weg wat kwijt was en op zoek was naar zichzelf. Hij kreeg ook af te rekenen met gezondheidsproblemen. Zijn passage bij Cappellen eindigde vroegtijdig en met Heist degradeert hij nu vermoedelijk naar tweede afdeling. “Cappellen was een verkeerde keuze, dat had ik nooit mogen doen. Het was gewoon geen club voor mij. Heist is dat wel. Dit is een mooie en goed geleide familieclub, maar de omstandigheden waren en zijn moeilijk. We hadden voor Nieuwjaar enorm veel afwezigen, soms had ik amper volk op training. Veel ruimte was er niet, maar er keerden wat jongens terug en we deden ook een paar wintertransfers. Nu heb ik toch altijd minstens zestien man op training en dat merk je. We behaalden nu 7 op 9, maar onze inhaalbeweging komt net iets te laat om nog het behoud af te dwingen, vrees ik.”

Tenzij Heist alsnog 6 op 6 pakt en de concurrentie niks meer, maar dan moeten Van Borm en co. zaterdag ook winnen in Knokke. “Niet evident”, beseft José van de zee, zoals hij tijdens zijn Knokse hoogdagen werd aangesproken door de fans. “Respect trouwens voor mijn opvolger Jannes Tant. Hij deed het uitstekend de voorbije twee jaar. En negentien matchen ongeslagen blijven, dat is echt straf. Hoe ik Knokke wil aanpakken? Ik heb een plannetje klaar. Ze hebben natuurlijk niks liever dat je vrank en vrij tegen ze speelt, maar dat gaan we dus niet doen.”

Van Borm heeft naar eigen zeggen de jongste maanden nog veel geleerd. “Hoe je als coach omgaat met een ploeg die week na week verliest, was nieuw voor mij. Het was geen prettige maar wel een leerrijke ervaring. Iedereen bleef ook rustig. Op dat vlak is mijn respect voor de mensen bij KSK Heist dan ook groot. Ik wil graag helpen om de club zo snel mogelijk weer naar eerste te brengen.”

Maar eerst is er nog de laatste verplaatsing naar Knokke, waar nog altijd zijn hart ligt. “Voor mij voelt dat ook als thuiskomen. Ik kom er nog altijd graag en mijn sociaal leven speelt er zich nog altijd af. Ik zit er in een padelteam en speel petanque met onder meer mijn ex-assistenten Eddy Sys en Geoffrey Claeys. Ik kocht twee jaar geleden ook een appartement in Knokke en dat zal in oktober klaar zijn. Knokke is mij dus nog niet kwijt”, lacht Van Borm, die zijn ex-ploeg nog altijd op de voet volgt. “Voor wie niet in het profvoetbal zit, is Royal Knokke FC de mooiste club om voor te werken. En ik kan het weten. Als trainer in het amateurvoetbal kan je nergens beter zitten dan in Knokke. De accommodatie is nieuw en mooi, iedereen komt graag naar Knokke en ze hebben ook meer middelen dan de rest. Ik kijk er naar uit om er zaterdag nog eens langs de lijn te staan en na de match een pint te drinken met de fans. Velen zijn nu eenmaal vrienden voor het leven geworden.”

Bron: HNB
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Wetende dat we vandaag gaan winnen en volgende week normaal gesproken ook, is het niet in Capellen dat alles verloren is gegaan (al was dat ook wel een cruciale), maar wel in Lyra. Als je daar niet start met de reserven blijf je er in. Zo simpel ist.
Dabo
Beheerder

Re: Knokke-KSK Heist 2-1

Bericht door Dabo »

Alea iacta est.
DAVILA

Re: Knokke-KSK Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

De teerling is inderdaad geworpen…
En voor ons rolden die te vaak met één oog bovenaan.
Gent de terechte kampioen, zie naar de cijfers.
Knokke de verdiende amateur kampioen en Hasselt mogelijk promovendus naar 1B, als provincie hoofdstad ergens een must.
Aan de onderkant van de rangschikking lijkt een bewonderngswaardig Merelbeke zich te gaan redden.Wij konden in de sleutelmatchen het laken niet naar ons toe trekken en zijn een terechte degradant.
De oorzaken van dit horrorjaar zijn bekend,
In een 85 jarige club komt zo iets al eens voor..
We kijken uit naar een competitie met als mogelijke tegenstrevers Boom of Houtvenne, Racing en KVM, Berchem, wie weet Nijlen, Cappellen en ???,
Het zou interessant zijn als we in de laatste match zouden kunnen aantreden met spelers die volgend seizoen blijven 😉
Dabo
Beheerder

Re: Knokke - KSK Heist 2-1

Bericht door Dabo »

Het doek is gevallen. K.SK. speelt volgend seizoen in 2de Afdeling Voetbal Vlaanderen.
.
Na 16 jaar op het hoogste amateurniveau (en daarboven), het langste van alle amateurclubs, en 25 jaar na de vorige degradatie (toen van 4de Klasse naar 1ste Provinciale) zullen we volgend seizoen niet kunnen meedingen naar de titel van Beste Amateurclub van België.
.
Het langdurig uitvallen van drie belangrijke titularissen, een resem aan kleine blessures, een gedwongen trainerswissel… zullen de niet onterechte excuses zijn. We hebben in de meeste wedstrijden aardig voetbal laten zien en zijn op een tweetal uitzonderingen na nooit weggespeeld, maar de realiteit is dat we ons niveau niet hebben gehaald. Aan het einde van het seizoen sta je meestal waar je hoort te staan en spreken de cijfers voor zich.
.
Een sportief minder seizoen is voor spelers vaak het signaal om andere oorden op te zoeken; dat is bij ons blijkbaar toch niet anders. Achter de schermen wordt er echter al hard gewerkt aan de samenstelling van de kern voor volgend seizoen. Naar goede gewoonte zal daarover ten gepaste tijde gecommuniceerd worden.
.
Over twee weken ontvangen we op de laatste speeldag nog de kampioen van onze reeks, Jong Gent. Uiteraard rekenen we erop dat onze supporters de ploeg/club daar toch een hart onder de riem komen steken…
💙🤍💚
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Wanneer is die laatste match eigenlijk ?
scheirske

Bericht door scheirske »

DAVILA schreef: 14 apr 2025, 15:16 Wanneer is die laatste match eigenlijk ?
Zondag 27 apr.2025 om 15.00u.
Leocannaerts

Bericht door Leocannaerts »

Laatste match t/Jong Gent is verplaatst naar zaterdagavond
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Voor één keer content dat het zaterdagavond is, zondag andere verplichtingen 😉
Plaats reactie