Ook binnen de technische staf zijn er wel wat verschuivingen voor volgend seizoen:
- Yves Van Borm blijft volgend seizoen onze T1.
- Ex-speler van K.SK. (uit de kampioenenperiode in 4de en 3de klasse) Stijn Janssens wordt zijn T2. Stijn was de voorbije seizoenen bij ons al actief als jeugdtrainer.
- Ex-profvoetballer (bij onder meer Lierse) Michaël Nnaji wordt T3 en zal in die functie zowel assistentie bij de A-kern leveren als de Beloften onder zijn hoede nemen.
- Doelmannentrainer wordt Frank Verwimp. Frank is uit de buurt (Herselt) en was de voorbije seizoenen actief als doelmannentrainer bij Ramsel en de Red Flames U17.
We danken Glenn Liekens, Jari Van Roy en Rudi Olijslagers voor hun bijdrage de voorbije jaren.
Verschuivingen binnen het sportief management van de club:
Raphaël Thys, ex-doelman van onze club, wordt de nieuwe sportief verantwoordelijke, functie die hij de voorbij jaren reeds uitoefende bij Berlaar-Heikant.
Samen met Frank Van Eyken gaat hij de uitdaging aan om een kwalitatieve kern samen te stellen voor het volgende seizoen (meer nieuws daarover volgt snel).
Michel Wijns blijft ook aan boord en zal zich hoofdzakelijk bezighouden met de administratieve kant van het verhaal.
Raphaël Thys is nieuwe sportief manager van KSK Heist: “Geef me even de tijd om me in te werken”
Na de degradatie wil men bij KSK Heist niet blijven kniezen. Op en naast het veld wordt er gewerkt aan een nieuwe ploeg. De eerste transfers zijn een feit en ook bij de staf is er een verandering gebeurd. Raphaël Thys wordt de nieuwe sportief verantwoordelijke. In zijn eerste werkmaanden zal hij zich laten bijstaan door enkele getrouwen.
Met Raphaël Thys haalde het clubbestuur geen nobele onbekende in huis. KSK Heist is één van zijn twee grote clubliefdes. “Ik heb een verleden bij de club. Tot mijn 22ste was ik als tweede doelman actief bij KSK Heist. Nadien trok ik twee seizoenen naar Heikant. Dat was mijn andere grote sportliefde. Na twee jaar keerde ik terug naar Heist om daar twee campagnes te blijven. In die periode speelde KSK in tweede nationale. Na die tweede passage in Heist-op-den-Berg keerde ik andermaal terug naar Heikant. Een clubhopper ben ik dus niet geweest, vermits ik slechts twee ploegen heb gekend.”
Geen trainer
Na de sportieve carrière bleef Thys in het voetbal actief, maar niet als trainer. “Ik heb overwogen om keeperstrainer te worden, maar een knieblessure verhinderde dat. Als keeperstrainer moet je tijdens de trainingen kunnen voetballen. Dat lukte niet, elke trap deed pijn. Ik werd manager. Deze winter kreeg ik een belletje met de vraag of ik bij Heist aan de slag wou gaan. Ik zag dat wel zitten, maar wil de job aanvankelijk niet alleen doen. Geef me even de tijd om me in te werken. Ik ken de reeks en de spelers nog niet voldoende. Michel Wijns en Franck Van Eyken zullen me in het begin van nabij begeleiden. Ik zocht een klankbord en dat heb ik gevonden.”
Drukke weken
Meteen beleeft Thys enkele drukke weken. “Na de degradatie zat Heist niet meteen in de beste onderhandelingspositie om transfers te verrichten. We waren wat minder sexy geworden, dat pakken we nu aan. Tegelijkertijd stel ik vast dat Heist nog altijd een traditieclub is. Vier nieuwkomers tekenden al, maar er zijn nog spelers op komst. We willen volgend seizoen meespelen voor de promotie. Om die reden moeten we nu spelers aantrekken die de eerste afdeling waardig zijn.”
Bron: HLN
--------------------------------------
Raphaël Thys over zijn nieuwe rol als sportief verantwoordelijke bij K.SK Heist: “Er was één ding dat we niet aan Jef Colman konden aanbieden”
Raphaël Thys werd enkele weken geleden voorgesteld als sportief verantwoordelijke bij K.SK Heist. En in tussentijd gaat het hard bij de nieuwbakken tweedenationaler. Een handvol transfers, Jef Colman die naar Diegem Sport trekt, … Hoe kijkt Thys naar zijn nieuwe rol? “Uiteraard is het onze ambitie om volgend seizoen bovenin mee te draaien.”
Nee, niemand had het scenario van vorig seizoen durven uitschrijven. K.SK Heist was samen met Dessel Sport de laatste club die erbij was sinds de ‘oprichting’ van de eerste amateurklasse. En nu speelt het volgend seizoen dan toch een reeksje lager. “Maar er is opnieuw gezonde ambitie. En zoals onze coach zo vaak zegt: we moeten van K.SK Heist opnieuw een sexy club maken. We ambiëren zeker de kop van het seizoen, en er is de ambitie om de komende jaren opnieuw naar eerste afdeling te gaan. En na het mindere jaar willen we Heist absoluut opnieuw op een goeie manier op de kaart zetten.”
Grotere kleedkamers
Aan het woord is Raphaël Thys, goed voor acht seizoenen bij Heist, onder meer nog in het toenmalige tweede klasse. De voorbije vijf jaar zette hij de sportieve lijnen uit van eersteprovincialer Berlaar-Heikant. “Die andere club waar ik actief was als keeper, je kan me zeker geen clubhopper noemen.”
“Maar in februari werd ik opgebeld door Michel Wijns. Hij had aangegeven te willen stoppen als sportief verantwoordelijke en hij vroeg me of ik hem wilde opvolgen. Alleen zag ik dat wel niet zitten, dus gelukkig word ik bijgestaan door Frank Van Eyken. Ik vond het belangrijk om nog een klankbord te hebben. Of er veel veranderd is sinds ik hier vertrok (in 2014, red.) ? Eigenlijk niet zoveel. Alleen de kleedkamers zijn groter geworden, dat viel me wel direct op. (lacht) Vroeger zaten we dichter bij elkaar.”
Jef Colman
Het seizoen mag er dan wel opzitten, maar het staat absoluut niet stil bij K.SK Heist. Er werden een resem nieuwe spelers voorgesteld – waaronder Kelvin Owusu, goaltjesdief bij Berchem Sport. Wel raakte onlangs bekend dat Jef Colman naar Diegem Sport trekt. “We hebben er alles aan gedaan om Jef nog bij ons te houden, maar er was één ding waar hij op bleef hameren: hij wilde absoluut zo hoog mogelijk blijven spelen. En dat konden we hem niet aanbieden. Jammer. Trouwens; al die nieuwe transfers komen wel nog op het conto van Michel.”
“En we hebben inderdaad al wel wat transfers gedaan. We zoeken nog een spits en een rechtsback. Dus het gaan nog spannende weken worden.”
Als de laatste 2 zinnen de ambitie voor volgend jaar uitspreken, staat er direct wat druk op de ketel
Het zou uiteraard steeds een doel moeten zijn, maar simpel zal het allerminst worden