KSK Heist - KFCO Beerschot Wilrijk 2-2 (5-4 Penalties)

klenne

Re: 24-08 16h00 - KSK Heist - KFCO Beerschot Wilrijk

Bericht door klenne »

Te druk bezeg mee al u berichten te leze he :mrgreen:

De verwachtingen jah tis dan wel den beerschot maar we spele nog altij tege ne 4-de klasser dus ik ga er vanuit da we deze match gwn gaan winne ;)

En daarna met zen alle naar den anderlecht 8-)
Danny

Bericht door Danny »

DAVILA schreef:Hoe zit dat hier eigenlijk ? Doodse stilte, wat zijn de verwachtingen ? Ik kan hier niet alleen de boel blijven opnaaien hé :D
klenne, Peter, Foxy, hesteneer en consoorten, te druk bezig uw pamper aan te doen ? Ik zit hier een beetje in het hol van de leeuw, euh, de beer, maar wij gaan wel winnen hé ;)
Doodse stilte omdat iedereen weet dat het wel eens mis zou kunnen gaan. Noem dit geen pessimisme, maar realisme. Eigenlijk spelen hier twee 3de klassers tegen mekaar. Met een volledig fitte kern zou dit een ander verhaal zijn. Aan de ploeg om het tegendeel te bewijzen.
T-ke

Bericht door T-ke »

klenne schreef:Te druk bezeg mee al u berichten te leze he :mrgreen:

De verwachtingen jah tis dan wel den beerschot maar we spele nog altij tege ne 4-de klasser dus ik ga er vanuit da we deze match gwn gaan winne ;)

En daarna met zen alle naar den anderlecht 8-)
den beerschot den beerschot, die ploeg bestaat al jaren nimeer, tis Wilrijk . :twisted:
Peter

Bericht door Peter »

Goh we spelen eigenlijk tegen het Rupel Boom van paar jaar geleden en die haalden altijd het beste in ons naar boven, dus kans moeten we zeker hebben...het zou maar erg zijn als we ons als volledige underdog zouden gedragen.

Ik vind een aantal zaken speciaal:
1/ in het seizoen 1991-1992 speelden we al eens tegen elkaar. Ik herinner me nog de flyerkes op de tafels in de kantine waaruit bleek dat het leger bijna moest worden ingezet om match in goeie banen te laten verlopen.
Dikke 20 jaar later heeft diezelfde ploeg in 1e gespeeld, Germinal Ekeren opgepeuzeld, failliet gegaan door slecht management waardoor ze eigenlijk naar 4e provinciale hadden moeten degraderen maar dan peuzelen ze een ploegske aan andere kant van't stad op zijnde Wilrijk om toch maar per se voetbal te kunnen zien op het Kiel...il faut le faire.
Uiteraard kunnen die duizenden supporters daar niets aan doen, maar met een beetje zin voor realisme vanuit het bestuur had dit toch niet mogen gebeuren...ben eens benieuwd hoe lang het nu gaat duren of welk stamnummer van hoger geklasseerde ploeg nu nog opgekocht zou worden...
2/ VRT komt filmen...langs ene kant moeten we daar blij mee zijn voor de sponsors van Heist en de kassier van Heist, maar langs andere kant is het toch intriest dat we met tweede klasse amper in beeld komen op nationale tv, maar voor dit soort matchen tegen een 'vierdeklasser' dan weer wel.

Als ze nu ook nog eersteklasse-arbiter gaan afvaardigen is het spel compleet zeker ;)
Leocannaerts

Bericht door Leocannaerts »

[quote="Peter"]Goh we spelen eigenlijk tegen het Rupel Boom van paar jaar geleden en die haalden altijd het beste in ons naar boven, dus kans moeten we zeker hebben...het zou maar erg zijn als we ons als volledige underdog zouden gedragen.

Ik vind een aantal zaken speciaal:
1/ in het seizoen 1991-1992 speelden we al eens tegen elkaar. Ik herinner me nog de flyerkes op de tafels in de kantine waaruit bleek dat het leger bijna moest worden ingezet om match in goeie banen te laten verlopen.
Dikke 20 jaar later heeft diezelfde ploeg in 1e gespeeld, Germinal Ekeren opgepeuzeld, failliet gegaan door slecht management waardoor ze eigenlijk naar 4e provinciale hadden moeten degraderen maar dan peuzelen ze een ploegske aan andere kant van't stad op zijnde Wilrijk om toch maar per se voetbal te kunnen zien op het Kiel...il faut le faire.
Uiteraard kunnen die duizenden supporters daar niets aan doen, maar met een beetje zin voor realisme vanuit het bestuur had dit toch niet mogen gebeuren...ben eens benieuwd hoe lang het nu gaat duren of welk stamnummer van hoger geklasseerde ploeg nu nog opgekocht zou worden...
2/ VRT komt filmen...langs ene kant moeten we daar blij mee zijn voor de sponsors van Heist en de kassier van Heist, maar langs andere kant is het toch intriest dat we met tweede klasse amper in beeld komen op nationale tv, maar voor dit soort matchen tegen een 'vierdeklasser' dan weer wel.

Als ze nu ook nog eersteklasse-arbiter gaan afvaardigen is het spel compleet zeker ;)[verschil tussen 8000 en 800 supporters
DAVILA

Bericht door DAVILA »

SK HEIST

Bijlomende pech nu ook Jaime Ruiz deze week nog niet kon trainen met een zondag opgelopen voetletsel. Stappen is moeilijk, laat staan lopen. Net als Pittoors en Van den Bergh die hopen eerstdaags de looptraining te hervatten, zal de Colombiaan de bekermatch tegen Beerschot Wilrijk aan zich moeten laten voorbijgaan. Met ook Simon Vermeiren en Mario Pruna (wordt begin september geopereerd en is het hele seizoen buiten strijd), resten er doelmannen inbegrepen nog veertien kernspelers. (lcp)

Bron: HNB

En dan vergeten ze Nkuman Michel nog...

'Elk nadeel hep se foordeel' wist de grootmeester al...
Eens zien hoe een match zonder voorspelers uitdraait... Blijkt misschien dat we die niet nodig hebben en gaan we zo fluitend naar de bekerfinale en handhaven we ons vingers in de neus in tweede... ;)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Met Beerschot naar eerste’
DONDERDAG 21 AUGUSTUS 2014

Na een carrière in West-Vlaanderen bij Cercle en KV Oostende begon Anthony Portier (32) aan een tocht langs groot- steden en traditieclubs. Vorig seizoen speelde hij voor derdeklasser Union, nu voor vierdeklasser Beerschot Wilrijk.
Wie in de late namiddag of vooravond op de E40 richting Gent of de E17 richting Antwerpen zit, moet eens uitkijken naar een Kawasaki Z750 naked. De bestuurder is Anthony Portier. Om de files te lijf te gaan neemt hij doorgaans zijn motor om naar Wilrijk te rijden.

‘Ik kan zo elke dag een file ontwijken zonder snel te rijden en geraak zo tijdig op training’, aldus Portier. ‘Ik doe dit zolang het weer goed blijft. Pas als de temperatuur lager dan tien graden wordt, zal ik de auto of de trein nemen.’

Loodgieter

Portier woont nog altijd in Slijpe, een deelgemeente van Middelkerke. Sinds hij in 2013 Cercle verliet, is hij zelfstandige in bijberoep.

‘Ik ben loodgieter van opleiding en sanitair zit in mijn pakket, maar ik leg bijvoorbeeld ook terrassen. Ik doe dit samen met mijn vriend en het gaat prima. Ik werk tot ongeveer half vier en rijd dan naar Antwerpen. Rond tien uur ben ik weer thuis. Het zijn lange dagen maar ik doe het graag. Het is lastiger dan profvoetballer zijn, maar ik was nooit bang om te werken en was hierop voorbereid.’

Portier was vorig seizoen nog verdediger bij derdeklasser Union, goed voor 29 wedstrijden en twee doelpunten.

‘Union is een mooie maar woelige club. Jean-Pierre Vandevelde was trainer maar de resultaten waren niet goed en hij vloog buiten. Het lag niet aan hem want zijn opvolgers deden het niet beter. Toch haalden we de eindronde. De eigenaar was een buitenlander en bedoelde het wel goed maar de werking was een chaos. Ik had nog nooit meegemaakt dat iedereen zijn ding deed. Veel spelers kwamen te laat op training maar daar werd niks van gezegd. We moesten naar tweede gaan maar niet iedereen wilde dat.’

Niet geaarzeld

Portier heeft nog twee maanden geld te goed maar werd uit zijn lijden verlost door een andere ‘beruchte’ club.

‘Beerschot Wilrijk had belangstelling voor een speler van Union en kwam scouten. Ik viel blijkbaar in de smaak en ze namen contact. Ik heb geen seconde geaarzeld. Iedereen kent Beerschot en het potentieel in Antwerpen. Je speelt hier voor veel volk, het enthousiasme is groot en de organisatie kan op alle vlakken de vergelijking met bijvoorbeeld Cercle doorstaan. De accommodatie is prima, de velden liggen er goed bij en er is kunstgras. Deze club hoort thuis in eerste en dat is ook mijn ambitie. Ik wil mijn steentje bijdragen en met Beerschot terugkeren naar eerste klasse.’

De jongste bekermatch (4–2-winst tegen Gent-Zeehaven) miste Portier wel.

‘Ik had een abces op de amandelen, maar nu is het weer in orde. Deze week train ik weer mee en ik sta te popelen om opnieuw te spelen.’

Bron: HNB online

Kan die geen stukje carpoolen met Jonas ? :D
hesteneer

Bericht door hesteneer »

"klenne, Peter, Foxy, hesteneer en consoorten, te druk bezig uw pamper aan te doen "

Neje, ni me mijne pamper aan te doen, ma wel die van men klein manne ;)

Het is hun trouwens geraden dat ze winnen!!!! ik zou graag toch 1 bekermatch zien dit jaar, en liefst in en tegen standard...die zijn nog te pakken ook! :)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Leocannaerts schreef: Als ze nu ook nog eersteklasse-arbiter gaan afvaardigen is het spel compleet zeker ;)[verschil tussen 8000 en 800 supporters
Wat bedoel je Leo ? Met een eersteklasse arbiter 8000 man ? Welk fenomeen krijgt dat voor mekaar ? Maakt Colina een comeback ? :D
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Opstelling:
VdBossche, VdB, Grant, Gillis, Jacobs, Beckers, VdM, VdP, Webers, Van Praet, Rymenants
Bank: Weyen, Boeckx, Tambeur, Dahman

Iemand een ander idee ? :D
hesteneer

Bericht door hesteneer »

Dahman in de spits...anders hebben we er geen
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Eens benieuwd wat de Beerschot sups in petto hebben zondag. Op de match tegen Gent afgelopen zaterdag alvast één mooi spandoek:

'Gij: zeehaven - Wij: wereldhaven' :D
DAVILA

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:
Leocannaerts schreef: Als ze nu ook nog eersteklasse-arbiter gaan afvaardigen is het spel compleet zeker ;)[verschil tussen 8000 en 800 supporters
Wat bedoel je Leo ? Met een eersteklasse arbiter 8000 man ? Welk fenomeen krijgt dat voor mekaar ? Maakt Colina een comeback ? :D
Helaas, scheids is gewoon DENIS VANBECELAERE , vlaggemannen CEDRIC WAROUX en DIMITRI VAN WEYMEERSCH

Bron: site KBVB
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Van Becelaere 31j, werd als stagiair samen met Vertenten, Laforge en Lambrechts) overgeheveld naar eerste klasse afgelopen winter (ter vervanging van Pots, Loeman, Alho Guerreiro en... Brinckman die naar tweede verwezen werden)
klenne

Bericht door klenne »

hesteneer schreef:Dahman in de spits...anders hebben we er geen
Ela :ugeek: van praet scoort wel 2 keer he de vorege match :!:
Plaats reactie