Licentie K.SK Heist 2015

Moet onze club er alles aan doen om de licentie te halen voor 2de klasse?

Ja
2
15%
Nee
7
54%
Nee, maar
0
Geen stemmen
Ja,maar
3
23%
Geen mening
1
8%

Totaal aantal stemmen: 13

Dabo
Beheerder

Licentie K.SK Heist 2015

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HLN
Kriek

Re: Licentie K.SK Heist 2015

Bericht door Kriek »

ze gaan geen ploegen blijven overhouden in tweede, want zonet vernomen dat Bergen het faillissement heeft aangevraagd....
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

K.SK. moet nóg een tribune bouwen

ONDANKS NIEUWE ZITPLAATSEN VOLDOET STADION NIET AAN STRENGERE REGELS

K.SK. Heist opende in december een hypermoderbe tribune en toch kan dat de Belgische voetbalbond niet plezieren. Als tweedeklasser telt Heist volgens de nieuwe regels van de bond 350 zitplaatsen te weinig en heeft een te zwakke verlichting. Wil de club zijn licentie halen, dan zal het opnieuw in de beugel moeten tasten. "Absurd", aldus voorzitter Patrick Wijns.

Het nieuwe tribunegebouw, inclusief persruimte, kleedkamers en businesscomplex, bracht het aantal zitplaatsen van K.SK. op 1.150. Met plaats voor 3500 mensen leek Heist zijn huiswerk voor de licentiecommitie gemaakt te hebben, maar de voetbalbond denkt er anders over. De club moet zijn stadion aanpassen of de licentie voor een nieuw seizoen in tweede klasse zou in gevaar komen. "De bond heeft beslist dat tweedeklassers 1500 zitplaatsen moeten voorzien. Wij dachten dat we met de nieuwe tribune zelfs overschot gingen hebben, maar met de nieuwe regeling komen we 350 zitplaatsen tekort", zegt pr-verantwoordelijke van de club Aimé D'Helft. "Er zit niets anders op dan opnieuw een tribune te bouwen. Per wedstrijd lokken we zo'n 1000 supporters en ik hoef je dus niet te vertellen dat die nieuwe tribune tijdens het seizoen grotendeels leeg zal zijn. Met een aantal andere kleinere tweedeklassers hebben wij ons verzet tegen de nieuwe regelgeving, maar zonder resultaat."

De grasvlakte aan de B-kantine wordt mogelijks de locatie voor de nieuwe tribune. De stedenbouwkundige vergunning is ondertussen al ingediend. "We zitten niet stil, maar de bouw zal zeker niet voor morgen zijn. Stel dat we toch zakken naar derde, dan zijn de investeringen voor niets geweest. Het stadion is gemeentelijke infrastructuur, dus het hangt ook voor een deel af van hoe de gemeente ertegenover staat. Het financiële plaatje moet nog besproken worden", reageert voorzitter Patrick Wijns. Ook hij is niet gediend met de nieuwe regels. "Het gaat om een reglementswijziging waar al enkele jaren sprake van is en we kregen altijd de belofte dat die pas bij een competitiehervorming zou worden doorgevoerd. Op de hervorming is het nog wachten, maar de nieuwe regels worden al wel toegepast. Absurd gewoon."

Lampen

"Naast een nieuwe tribune wil de voetbalbond dat we ook werk maken van de verlichting van het veld. Momenteel hebben we een lichtsterkte van 450 lux, maar dat moet voortaan 800 lux zijn. Van nieuwe lampen gaan we niet beter voetballen. Dit heeft alleen maar als doel om de kleinere clubs eruit te drijven. Degradatie zou op het veld bepaald moeten worden."

K.SK. stak de bouwplannen bij in zijn licentiedossier, dat ondertussen al in handen is van de bond. Volgende maand zal de licentiecommissie er een oordeel over vellen. "Als er licentieperikelen zouden zijn, dan is dat omwille van de zitplaatsen en de verlichting", aldus de voorzitter. Schepen van Sport Nand Blauwens (Open Vld) belooft alvast het nodige te doen voor de club. "Maar ik beslis daar niet alleen over. Hoe we de club gaan helpen zal pas duidelijk worden in de komende weken. Heist verdient volgens mij een club in tweede klasse en het zou jammer zijn moest K.SK. omwille van de infrastructuur degraderen."

Bron: HLN
de greize

Bericht door de greize »

Als het gemeentebestuur vindt dat Heist op den Berg een tweede klasse voetbalploeg verdient, dat ze er dan iets aan doen en K.SK. Heist helpen. Tenslotte spelen we toch in het Gemeentelijk Sportcentrum en dat is nog altijd hun verantwoordelijkheid om dit in orde te brengen
Peter

Bericht door Peter »

de greize schreef:Als het gemeentebestuur vindt dat Heist op den Berg een tweede klasse voetbalploeg verdient, dat ze er dan iets aan doen en K.SK. Heist helpen. Tenslotte spelen we toch in het Gemeentelijk Sportcentrum en dat is nog altijd hun verantwoordelijkheid om dit in orde te brengen
Is de nieuwe tribune niet gezet met geld van Heistse belastingbetaler en mag KSK dat niet tegen gunstvoorwaarden gespreid over lange tijd (deels) terugbetalen?

Doel van een gemeentebestuur moet zijn om haar inwoners van sportaccomodatie te voorzien, jeugdvelden, voldoende kleedkamers, deftig zwembad, ... Niet om voor 3 man en ne paardekop een onnodige tribune en verlichting bij te zetten/financieren. Halen we daardoor licentie niet dan zal ik met even veel plezier in derde klasse komen kijken.

Zo een uitspraak doen in een jaar waarin onroerende voorheffing in Heist fameus is gestegen getuigt van weinig realiteitszin lijkt me. En dan spreek ik nog niet over een voetbalploeg aan de andere kant van het centrum die dreigt zonder velden te vallen.
foxy

Bericht door foxy »

ik ben volledig akkoord met Peter. Tot wanneer er een sponsor/mecenas als Marc Coucke opduikt heeft de club toch
niet het budget om een middenmoter in 2e klasse te worden en moeten de inwoners van de gemeente niet opdraaien
voor het behalen van een licentie die geen enkele sportieve verbetering brengt. Een verdubbeling van het budget is
hiervoor nodig (+- 1 miljoen euro). Geen enkele gemeente "verdient" zelf een club in 2e of andere afdeling ; het zijn
sponsors/investeerders die hiervoor zorgen en Heist-op-den-Berg heeft een slechte ligging geprangd tussen
Lier-Mechelen-Westerlo. Een supporter geniet vooral als zijn club regelmatig wint en dat gebeurt nu onvoldoende; laat
die licentie vallen en doe geen "zotte en gevaarlijke" kosten meer. Trouwens, de hervorming met scheiding tussen
prof- en amateurclubs komt er toch en dan sta je in 3e klasse in de hoogste reeks en als je daar begint met een nog
weg te werken schuldenlast dreigt een verdere sportieve afgang.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Ik denk dat daarover bij de supporters overal wel eensgezindheid bestaat. Het feit van meer kans te hebben om nog eens wat matchen te winnen, speelt harder mee, dan het feit dat je in 2e klasse speelt. Na ons 5e seizoen, moeten we nu mss eens achterom kijken, en zien in hoeveel van die seizoenen er een 'gewoon' seizoenseinde was. DWZ: Kampioen, winnaar eindronde, 2 degradanten (sportief) en een barrageploeg. Ik denk enkel in ons 1e jaar. De rest van de seizoenen leek er telkens wel ergens een team te moeten zakken wegens extra-sportieve redenen...
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
JanM

Bericht door JanM »

volgens dat artikel heeft de gemeente dus al 120.000 euro klaar liggen om de verlichting aan te passen :shock:
Ik denk dat er andere manieren zijn om veel meer actieve sporters in onze gemeente te plezieren met dit budget...

wat is de kans dat Heist na een competitie hervorming in de categorie "betaald voetbal" valt? Behoren we tot de beste 24-28 ploegen van België, of is er sponsor-potentieel in deze regio om dat te worden? :roll:
lijkt me een serieus risico om veel grote investeringen te doen als die niet echt veel toekomstperspectief hebben, zeker met gemeenschapsgeld
klenne

Bericht door klenne »

Als niet inwoner van heist ga ik niet andwoorden op deze vraag... Ik wil alleen het beste voor de club !!!
Westen (Roeselare)

Bericht door Westen (Roeselare) »

JanM schreef:volgens dat artikel heeft de gemeente dus al 120.000 euro klaar liggen om de verlichting aan te passen :shock:
Ik denk dat er andere manieren zijn om veel meer actieve sporters in onze gemeente te plezieren met dit budget...

wat is de kans dat Heist na een competitie hervorming in de categorie "betaald voetbal" valt? Behoren we tot de beste 24-28 ploegen van België, of is er sponsor-potentieel in deze regio om dat te worden? :roll:
lijkt me een serieus risico om veel grote investeringen te doen als die niet echt veel toekomstperspectief hebben, zeker met gemeenschapsgeld
De beste 24-28...? Zeg maar gerust de beste 20...

Volgens een nieuw plan (dat nog niet 100% bevestigd is), zal er een eerste klasse komen van 20 ploegen, en al de rest amateur...

'k Vrees voor de toekomst van een hele hoop 2de klassers... De tijd van dromen is gedaan... Als kleine ploeg in tweede, of misschien wel in eerste, spelen zal er nooit meer bij zijn :(
Phoosten

Bericht door Phoosten »

Westen (Roeselare) schreef:'k Vrees voor de toekomst van een hele hoop 2de klassers... De tijd van dromen is gedaan... Als kleine ploeg in tweede, of misschien wel in eerste, spelen zal er nooit meer bij zijn :(
Blackbeard schreef:Hahaha,

this "New Era" they talk about is sh*t!

The age where people their dreams are over! eh?!

Hahaha...

People's dreams... NEVER END!!!

AM I RIGHT?
Ik zal niet stoppen van dromen van tweede klasse omdat ik voor een kleine ploeg supporter, en jij zal nooit stoppen met dromen van eerste klasse! Op het moment dat dit gebeurd, hebben zij gewonnen!

Blijven dromen, en wie weet, treffen we elkaar ooit op het hoogste niveau...!
Neutral

Bericht door Neutral »

Wat is nu eigenlijk de stand van zaken ivm die licentie voor volgend seizoen ?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Neutral schreef:Wat is nu eigenlijk de stand van zaken ivm die licentie voor volgend seizoen ?
Voor zo ver ik weet is het dossier binnen, het is nu wachten op de uitspraak van de licentiecommissie (half maart ?)
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Sportraad niet akkoord met voetbalbond

De Belgische voetbalbond (KBVB) blijft hervormingen doorvoeren in de 2e klasse. Hierbij lijken ze niet te beseffen dat sportclubs en gemeenten voor haast onmogelijke keuzes worden gezet, stelt de Heistse sportraad...

"Er wordt gevraagd beslissingen te nemen die enorme financiële consequenties met zich kunnen meebrengen. Of dit in tijden van besparingen verantwoord is, is maar zeer de vraag", zegt sportraad voorzitter Fré Heylen.

De Heistse sportraad vraagt daarom met aandrang dat er eerst een volledig uitgewerkt plan wordt gemaakt waarbij de toekomst voor het Belgische voetbal wordt verduidelijkt. Door de mogelijke competitiehervorming waarbij er een onderscheid zou worden gemaakt tussen prof- en amateurclubs, kan het zijn dat de nu gevraagde investeringen volgend jaar al nutteloos blijken te zijn.

In Heist-op-den-Berg wordt er nu geëist om de lichtintensiteit langs het A-terrein op te drijven van 400 naar 800 LUX. Bovendien zou de totale capaciteit van het stadion 4000 plaatsen, waarvan 1500 zitplaatsen, moeten gaan bedragen. "Ondanks de pas geopende tribune in het Gemeentelijk Sportcentrum langs de Lostraat, betekent dit dat er nog eens 350 extra zitplaatsen zouden moeten bijkomen. Gezien het aantal supporters dat naar thuiswedstrijden van de Heistse 2e klasseclub komt kijken, blijkt dit totaal overbodig. De eisen van de Belgische voetbalbond staan dus totaal niet in verhouding met de behoeften en grieven van de club KSK Heist", klinkt het.

"De investeringen voor de gevraagde aanpassingen kunnen mogelijks oplopen tot 150 000 euro. De voetbalbond laat hierin geen keuzevrijheid. Indien clubs niet voldoen aan de gestelde eisen, krijgen ze geen licentie voor de Proximus League en is degraderen naar derde klasse de enige mogelijkheid. Je kan jezelf de vraag stellen waarin hier de sportieve waarde zit."

In eerste instantie geeft de Heistse sportraad aan, dat de gevraagde investeringen pas verantwoord kunnen zijn als deze stroken met de financiële draagkracht en ambities van KSK Heist. Ook willen ze uitdrukkelijk vragen dat, indien deze investeringen effectief plaatsvinden, deze tot stand zouden komen door een gezamenlijke inspanning van zowel gemeente als club.

De leden van de sportraad zijn bovendien zeer bezorgd dat de mogelijke extra financiële inspanningen ten koste zouden gaan van andere sportclubs of investeringen in infrastructuurwerken die ervoor zorgen dat de gewone Heistenaar in kwaliteitsvolle omstandigheden kan sporten.

Om deze redenen wil de gemeentelijke sportraad de gevraagde investeringen laten opschorten door de Belgische voetbalbond en vraagt ze om een herziening van de oplegde eisen wat betreft infrastructuuraanpassingen voor 2de klassers in het voetbal.

Bron: http://heistleeft.be
Plaats reactie